Gjest Sunflower Skrevet 8. juli 2002 #1 Skrevet 8. juli 2002 Sitter her med et lykkelig smil om munnen med tanke på vår fantastiske bryllupsdag nå lørdag 6. juli, og tenkte jeg skulle mimre litt til dere jenter som har gitt meg utrolig mange gode tips og råd gjennom diskusjonene på Bryllupsguiden. Det har regnet i flere uker nå, og på lørdag våknet jeg kl. 06.00 (Masse sommerfugler i magen...) og tittet ut, og det var fryktelig grått og mange truende skyer der ute. Skulle ikke til frisøren før kl. 10. 30, så jeg prøvde å sove litt til. Klarte det ikke helt, så klokka 08.00 sto jeg opp, og tilbrakte morgenen sammen med mine foreldre og søsken. Gjorde meg klar til avreise til frisøren etterhvert, men stakk først innom blomsterbutikken for å hente noen blomster jeg skulle ha i håret. Vel fremme hos frisøren møtte også forloveren min, og så begynte brudepyntingen. Frisøren serverte musserende og jordbær, og hadde satt på en CD med rolig musikk, og kjøpt en bukett blomster som sto foran meg, så timene hos frisøren var virkelig avslappende og deilige, til tross for stadig flere sommerfulger...Forloveren min sørget også for at jg fikk i meg mye vann og litt mat mens vi var der, også. Anbefales!!! Mens vi satt der, kom også han som nå er min mann(hihihihi) med brudebuketten, og møtte forloveren min på trappa ute (han fikk jo ikke se meg før i kirken). Buketten besto av røde og hvite roser, eføy og hvite cala'er, og var aldelses nydelig og akkurat slik jeg vill ha den. Jeg hadde vist floristen et bilde av buketten fra www.jimmis.com, og de klarte å lage en så og si tilsvarende bukett! Frisøren rullet først håret mitt, og deretter sminket hun meg utrolig pent. Så satte hun opp alt håret mitt i en utrolig flott frisyre med glatt parti foran med sidelugg, og høyde på håret bak i såkalte lokketopper. Inne imellom dette satte hun perler. Til slutt satte hun i 3 små røde roser, to hvite, små roser og eføy langs "kanten" der det glatte partiet sluttet og lokketoppene begynte, som en slags hårbøyle nærmest. Deretter satte hun i sløret som er kjempelangt (like langt som slepet på kjolen) og pyntet med satengkant. Da var klokka blitt 13.45, og jeg var skikkelig stresset, for vielsen begynte 14. 30, og vi måtte reise senest 14.05, og jeg hadde fremdeles ikke skiftet!!!! Skiftet imidlertid i en fei, og følte meg utrolig flott da jeg sto der ferdig pyntet. Og hva hadde skjedd? Det grå, truende været hadde plutselig sprekket opp, og solen strålte som aldri før!! Vi skyndet oss ut i bilen, og kjørte til kirken i en fei, jeg var skikkelig spent og det kriblet i magen. Pappa møtte oss på kirketrappen, og etter å ha rettt på slør og kjole, åpnet dørene seg og oppover kirkegulvet gikk vi til Mendelssohn. Jeg var så spent at jeg skalv like før dørene ble åpnet, jeg merket det ikke, men pappa så at buketten ristet, hihi...,men i det vi skred inn ble jeg helt rolig, og slik var jeg hele dagen igjennom faktisk, og i full stand til å nyte utrolig mye av dagen (Til tross for frykten for en "utenfor-meg-selv"følelse, den var der bare inneimellom, da jeg ikke helt visste om jeg drømte ller ei, for alt gikk så bra!) Vel fremme skulle min kjære møte meg med et bukk, og jeg skulle neie, men han var så utrolig rørt av synet av meg og kjempet med tårene, så han sto der som paralysert. Jeg fikk imidlertid gitt han et tegn, jeg nikket lit med hode,og alt gikk etter planen deretter. Solistene sang nydelig "Det vackrasta", "Där björkarna susar" og "Hymne på en bryllupsdag", salmene var fine, og presten holdt en vakker tale til oss om viktigheten av kjærlighet, samhold, og det å ha en hjelper i kraft av å være et par. Vi sa også noen vakre ord til hverandre om det å elske hverandre og være der for hverandre, det vil si, vi gjentok etter presten, inspirert av angloamerikanske sermonier, noe gjestene syntes var et uvanlig, men flott innslag! I ettertid har vi fått høre av gjestene at de synes vielsen vår var utrolig nydelig! Vel ute (etter "Bruremasj fra Telemark" på orgel og trompet, utrolig fint!), ca. kl. 15.10, møtte vi en av dagens overraskelser; en fin veteranbil fra 1926! Denne akte vi i, med alle gjestene bak oss i div. biler, til det stedet hvor gjestene skulle få servert forfriskninger, i hagen til brudgommens foreldre. Forfriskningene besto av kringler, kanelsnurrar, rabarbrasuppe brus og kaffe. Gjestene fikk servering, mens vi skiftet bil til en sølvgrå Mercedes cab., og reiste en time til Sverige der festen skulle finne sted, i Rottneros parkrestaurang, se på www.rottnerospark.se. I bilen spiste vi kanapeer og drakk champagne, og kunne ikke helt tro at vi nå endelig var blitt gift!!! Restauranten ligger i Skandinavias flotteste blomster- og skulpturpark, og her møtte fotografen oss for utendørsfotografering i parken. Gleder oss virkelig til å få de bildene, vi tok noen tradisjonelle, men også noen "lekebilder", bl.a. der min kjære, som er ihuga Liverpool- fan, holder oppe et Liverpool- skjerf med hendene, og har den ene foten på en fotball, mens jeg sitter litt i bakgrunnen med hendene i kors og ser lettere oppgitt og misfornøyd ut. Gjestene ankom stedet mens vi ble fotografert, ca. kl. 18.30 og fikk servert velkomstdrinken i en utrolig flott blomsterpark i den store parken med smijernsbuer, statuer og blomster i alle regnbuens farger. Etterhvert kom vi også gående dit arm i arm, mens en venn spilte "Trumpet Voluntary" i det vi nærmet oss gjestene. Der minglet vi litt og gjestene ble også fotografert der med polaroidkamera som de senere på kvelden limte inn i en gjestebok, og skrev en hilsen i også. Anbefaler å lage en slik bok, virkelig morsomt å titte i, og lese i, har sett i den mange ganger allerede!!! Klokken 19.30 satte vi oss til bords, og nøt nydelig mat bestående av kaldrøkt laksetårn med avocado og krabbefyll til forrett, rosastekt andebryst med blåbærsaus og baconfreste parisiennepoteter og grønnsaker til hovedrett, og tyttebæris i mandelkurv med vispet krem og sitronmelisse til dessert. Namnamnam. Inne i mellom sang vi div. sanger fra foreldre, søsken og tanter, brudgommens tale var kjempefin ,og jeg måtte tørke øyekroken litt. Jeg holdt også tale, og det gikk kjempbra selv om det var aller første gang jeg har holdt en tale. På slutten av talen overrasket jeg brudgommen og gjestene med en bestilt sanger som sang "Need I Say More" (På Sissel Kyrkjebø CD'en fra 1993), som beskriver utrolig godt det jeg føler for min kjære. Det var også mange andre nydelige taler og morsomme innslag. Og det ble selvsagt masse klirring på glassene, slik at vi ofte måtte klatre opp på stolene og kysse. Ikke lett med langt slep på kjolen og langt slør!!! Da jeg gikk på toalettet, stormet også alle damene opp og nusset min kjære på kinnet, og det samme skjedde meg med den mannlige garde da min kjære forsvant ut et øyeblikk. Morsomt!! Vi hadde laget et festprogram til hver gjest med bilder av oss, meny, bordplassering, to linjer med rim om hver gjest (Fikk veldig mye skryt på akkurat det), gullkorn om kjærlighet og barns tanker om bryllup og kjærlighet, og responsen på dette fra gjestene var enorm! I tillegg hadde vi laget kurver med div. praktiske ting og tang som parfyme, plaster, nål og tråd, pastiller etc. som vi hadde plassert på toalettene, til gjestenes store forundring, men også store nytte og glede! Dansen ble åpnet med polonaise, som slo skikkelig an, og deretter danset vi engelsk brudevals til sangen "Around the World" med Nat King Cole. Vi fikk mye skryt for valsen, vi hadde vært på en en times kurs gjennom Bårdar, og hadde øvet litt hjemme dann og vann, og det gikk som en drøm! Bryllupskaken ble også skjært, til stor forlystelse for gjestene, den var helt nydelig bestående av røde marsipan roser, hvite cala'er ,grønne blader og hvite duer, og div. andre kaker ble også servert, og så og si alt forsvant!! Generelt sett var stemningen utrolig bra ved middagsbordet, det formelig kokte allerede ved forretten, og dette fortsatte også etter middagen, alle gikk rundt og sa at dette var det morsomste, stiligste og mest fantastiske bryllup de noen gang har vært på!!!! Bare så synd at dagen gikk så fort, rakk ikke å snakke med alle, heller... En halvtime før restauranten stengte "rømte" vi ubemerket til et hotell i nærheten, og tilbrakte natten på bryllupssuiten der. Her ventet musserende og frukt på oss, og vi hadde kort sagt en fantastisk bryllupsnatt (hihi). I går morges våknet jeg til en utrolig vakker en- steins diamantring, gjett om jeg ble glad og overrasket!!! Min kjære fikk bunadssølv og klippekort (f.ex. til restaurantbesøk, kino, massasje, skjortestryking etc.) av meg, og deretter nøt vi en god frokost på rommet. På formiddagen møtte vi igjen bryllupsgjestene til felles lunsj på en låve bygd om til en kafeteria, der vi spanderte baguetter, juice, kaffe, te og kaker, og fikk endelig tid til å snakke med alle, takke hjelperne våre i løpet av bryllupsdagen, og også få sagt et skikkelig ha det til alle og enhver. Vi anbefaler virkelig å ha noe lignende dagen etter et bryllup, virkelig hyggelig å avrunde det hele på denne måten, og det tror vi gjestene synes også! Kort sagt har vi nettopp hatt den mest fantastiske dagen i vårt liv hittil, der absolutt ALT klaffet!! Vi kan nesten ikke tro det selv, for vi var forberedt på at med et så stort arrangement (vi var tot. 83 gjester) vil trolig et eller annet ikke fungere, men det gjorde det altså. Jeg tror nok at god planlegging og oppfølging har hatt mye å si her! Tilbakemeldingene på festen har også vært vanvittig positive, så gjestene har virkelig storkost seg! Og i morgen pakker vi kofferten og reiser av gårde til Playa Del Carmen i Mexico der vi skal tilbringe de neste to ukene. Der skal vi bo på et 5- stjerners hotell der all mat og drikke er forhåndsbetalt og bare kose oss som nyslått mann og kone. Kan livet bli bedre? Har du klart å lese så langt, og ikke falt av for lengst, har vi avlsutningsvis følgende råd å gi; Begynn planleggingen i god tid, og tenk så absolutt på en del detaljer, for det legger gjestene merke til, og føler seg enda mer velkomne, og vær heller ikke redd for å delegere mer til andre! De løser oppdragene svært bra! Vi delegerte litt, men gjorde veldig mye selv, men vi fikk det faktisk ikke for travelt, men hadde forholdsvis rolige dager forut for bryllupet, med unntak av de to siste dagene før det braket løs, men travelt hadde sikkert andre par fått dersom de skulle gjennomføre noe lignede, og samtidig være i full jobb! Jeg har nettopp avlsuttet studier, og har bevilget meg ferie helt fra mai, og hadde jeg ikke hatt det, måtte vi bare ha delegert mye mer! Pass også på å slappe av kvelden før, og bruk noen timer på å roe litt ned, det gjorde vi sammen med forloverne våre, og det var skikkelig godt å slappe av og nyte litt ost, kjeks og vin før den store dagen, og snakke med forloverne i ro og mak om deres gjøremål på den store dagen. Tusen takk for alle gode tips og råd her inne, jenter, mye takket være disse fikk vi en fantastisk flott bryllupsdag!!! Skal prøve å legge ut noen bilder etterhvert, men først honeymoon.... :D Stor sommerklem fra en lykkelig fru Sunflower
Gjest *Perser* Skrevet 8. juli 2002 #2 Skrevet 8. juli 2002 Gratulerer så mye som man og frue og God tur, kos dere masse
aniN Skrevet 8. juli 2002 #3 Skrevet 8. juli 2002 Det var et langt og koslig referat! Gratulerer så masse!!! Kos dere på bryllupsreisen :D Lykketil videre som kone og mann, og ta godt vare på hverandre. Klem fra Nina
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2002 #4 Skrevet 8. juli 2002 hvor mye har dere betalt for ferien til Mexico?? Har du en link til hotellet dere skal være på?? Hørtes virkelig ut som en perfekt dag, får bare håpe at vår blir like perfekt!!! GOD FERIE!!! KLemz anette
Ayla Skrevet 9. juli 2002 #6 Skrevet 9. juli 2002 Så herlig ! Det er godt å høre at noen anbefaler å være ute i god tid med planleggingen. Jeg har fått noen rare blikk siden jeg har startet så tidlig.... :D Lykke til med ekteskapet!
Gjest Sunflower Skrevet 9. juli 2002 #7 Skrevet 9. juli 2002 Tusen takk for tilbakemeldingene, det varmer!!! Til gjest: Vi hadde egentlig tenkt å reise med turoperatørene Ving eller Apollo, men siden de ga seg med å arrangere slike turer til Mexico fra og med denne sommeren, har vi selv bestilt fly og hotell. Det billigste for oss var å bestille fly gjennom KLM, fra Gøteborg til Amsterdam, og så videre til Cancun. Hotellet Riu Tequila bestilte vi gjennom www.cancun-reservations.com, siden hotellet selv helst ikke tar imot direkte bestilling, og refererer til nettopp denne hjemmesiden. Totalt har vi betalt ca. 31 500 for fly, hotell for to i 11 netter, transport fra flyplass til hotell, og som sagt all mat og drikke inkludert i denne prisen. Slett ikke verst synes vi!!
scorpion73 Skrevet 9. juli 2002 #8 Skrevet 9. juli 2002 Gratulerer så masse, kos dere i Mexico. Og lykke til videre som mann og kone
snowkid Skrevet 9. juli 2002 #9 Skrevet 9. juli 2002 Gi meg et lommetørkle!!!!!! Det var helt fantastisk å lese om dagen deres. Lykke til fremover og god tur til Mexico
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 9. juli 2002 #10 Skrevet 9. juli 2002 Gratulerer, og god tur! Playa del Carmen er fantastisk, gled dere!!
USA-brud Skrevet 9. juli 2002 #11 Skrevet 9. juli 2002 Gratulerer!! Virket som en flott dag. Jeg ble skikkelig inspirert og fikk med meg noen gode raad! Jeg er enig med deg at det er detaljene som gjelder. Vi har lagd brodkort med en personlig hilsen og noen ord om alle gjestene. Vi har ogsaa hjemme-side med bilder av alle gjestene som kommer. Det setter folk pris paa fordi de faar litt inntrykk av de andre gjestene.
june2002 Skrevet 9. juli 2002 #12 Skrevet 9. juli 2002 Gratulerer så mye! Det var kjempekoselg å lese! Håper bryllupsreisen deres blir like strålende som dagen deres gikk.. og lykke til med ekteskapet!
Gjest Snorkfrøken Skrevet 10. juli 2002 #13 Skrevet 10. juli 2002 Så fantastisk! Gratulerer så mye med den store dagen og kos dere på bryllupsreisen!
Ruby Skrevet 12. juli 2002 #14 Skrevet 12. juli 2002 Gratulerer så mye både til deg og din utkårede. Så fantastisk fint å høre om den vellykkede dagen. Lykke til videre i fremtiden! :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå