AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Vi har masse fugleliv og reir rundt på tomta og de to siste dagene har hunden klødd og klødd og nå klør jeg også! Kan kattene dratt dette inn i huset og smittet hund og mennesker? Jeg får små røde prikker i huden og det klør- hjelpes! Reira er jo tomme nå så hvor de eventuelle loppene kommer fra er rart? Vi har vet time i morgen tidlig så regner med at hunden får noen medisiner? Må jeg ta med kattene også hvis det er de som er smittebærere? Hunden er av type fuglehund ( ironisk nok) og går løs på gården hele dagen og kan ha rotet i noen tomme reder...Anonymous poster hash: 6193e...2fc
Tvist Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Jepp fuglelopper bor ofte i tomme reir. De kan ikke leve lenge på andre dyr enn fugler, så de forsvinner av seg selv om en stund - vi har hatt det noen ganger. Men det klør ja. Mulig dere får noe mot det, ville ikke tatt med kattene, dyrlegen kan vel skrive ut noe til kattene uten at de er med, er vel åpenbart at de har det samme som hunden.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Aha... Det forklarer en god del! Trodde ikke det var lopper i tomme reder så skjønte ikke hvor de kom fra! Kattene ser ikke ut til å klø- det er kun bikkja og jeg så det kan jo være at vofsen har vært og rotet på låven på egenhånd og at kattene er uskyldige😊 da gjør jeg ikke noe med min egen kløing og stoler på at de dør av seg selv! TsAnonymous poster hash: 82c7d...26d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå