AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Jeg har termin i april, samme mnd som vi ofte starter båtsesongen. Mulig vi venter til mai avhengig av været. Men dersom sommeren kommer i mai, så håper vi på noen turer da. Er det noen som har erfaring med spedbarn i båt? Det er en cabincruiser der babyen kan være godt beskyttet både av vindu/skjermer og ligge i cabin, feks rett innenfor der man sitter slik at man alltid kan ta på, snakke osv med den lille underveis. Men at barnet ligger beskyttet for vær og vind. Det er også kun snakk om å kjøre innenskjærs, og i sakte fart. Kosekjøring nærme land osv. 1-3 timer på tur feks. Babyen vil ligge i bag/sete med vest som er tilpasset spedbarn Det er selvfølgelig helt avhengig av at både babyen og jeg vil ta oss en tur, men såfremt det føles trygt. Er jeg helt uansvarlig som tenker at man kan ta med spedbarn på småturer?Anonymous poster hash: b76f5...af5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Det er selvfølgelig helt avhengig av at både babyen og jeg vil ta oss en tur, men såfremt det føles trygt.Anonymous poster hash: b76f5...af5 Altså at vi er i form til det. Men vet jo ikke om det blir en kolikkbaby osv. Kan forsåvidt tenke meg at noen babyer blir beroliget av litt gyning og rolig motordur? Anonymous poster hash: b76f5...af5
Minya Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 (endret) Familien vår har vært båtfolk i flere generasjoner og har hatt med babyer på sjøen i alle år. Tror alle vi ungene har vært i båten(e) fra vi var et par-tre uker gamle, og det var aldri noe problem. Nå sier du bare at dere har en cabin cruiser, og ikke hvilken båttype eller hvor mange fot det er, men til sammenligning har vi hatt Skorgenes Tresfjord 29 (og 28), Storø 34, Saga 32 og Skorgenes Monte Carlo 36, og vi har da hatt med oss barn i alle de båtene såfremt mødrene har følt seg oppesen nok til å være med på tur. I starten bare dagsturer eller noen timers tur, men vi hadde feks med oss minste bror min på langtur med overnatting (type to-tre uker på sjøen) allerede fra han var såvidt to måneder gammel. Edit; Og han sov som en sviske når vi var på sjøen. Endret 28. august 2015 av Minya
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Familien vår har vært båtfolk i flere generasjoner og har hatt med babyer på sjøen i alle år. Tror alle vi ungene har vært i båten(e) fra vi var et par-tre uker gamle, og det var aldri noe problem. Nå sier du bare at dere har en cabin cruiser, og ikke hvilken båttype eller hvor mange fot det er, men til sammenligning har vi hatt Skorgenes Tresfjord 29 (og 28), Storø 34, Saga 32 og Skorgenes Monte Carlo 36, og vi har da hatt med oss barn i alle de båtene såfremt mødrene har følt seg oppesen nok til å være med på tur. I starten bare dagsturer eller noen timers tur, men vi hadde feks med oss minste bror min på langtur med overnatting (type to-tre uker på sjøen) allerede fra han var såvidt to måneder gammel. Edit; Og han sov som en sviske når vi var på sjøen. Så gøy å høre at det kan fungere så bra Tusen takk for svar.Anonymous poster hash: b76f5...af5
Minya Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Har fungert bra for vår familie ihvertfall, og vi har jo også sett massevis av andre båtfolk med familer som har hatt med seg småtasser fra før de kunne gå. Vi er "født med redningsvesten på" og blir ekstremt sjeldent eller aldri sjøsjuke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Det går veldig fint! Hadde en baby som aldri sov uten å være i kontakt med meg, men i båten sov hun både godt og lenge alene! Genialt :-) Anonymous poster hash: 66e03...24c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Mine har vært med fra 1 mdr og 7 mdr. Gikk veldig greit. Sørg for å ha en vest som sitter godt og så behagelig som mulig. Og ha et trygt sted i båten hvor baby kan ligge når dere må gjøre ting som trenger alle hender. Anonymous poster hash: f7484...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå