AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Jeg ble nettopp ferdig i et 6 mnds vikariat. Bedriften trengte meg ikke lenger og jeg står derfor på bar bakke nå. Jeg søker 100 % jobb. Nå har jeg fått tilbud om å være ringevikar et sted. Men det er altså ingen garanti for at jeg får vakter. Jeg har bare fått beskjed om at dette kan være "veien inn" i bedriften og at de skal lyse ut en fast stilling i desember. Men det er lenge til desember. Derfor lurer jeg på om jeg har krav på støtte fra NAV dersom jeg tar denne ringevikar-stillingen? Det er jo tross alt bedre enn ingenting...? Noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg har lett litt rundt på NAV, men fant ingenting håndfast om akkurat dette. Setter pris på all informasjon jeg kan få rundt dette Anonymous poster hash: 9658e...3a1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 (endret) Jeg ble nettopp ferdig i et 6 mnds vikariat. Bedriften trengte meg ikke lenger og jeg står derfor på bar bakke nå. Jeg søker 100 % jobb. Nå har jeg fått tilbud om å være ringevikar et sted. Men det er altså ingen garanti for at jeg får vakter. Jeg har bare fått beskjed om at dette kan være "veien inn" i bedriften og at de skal lyse ut en fast stilling i desember. Men det er lenge til desember. Derfor lurer jeg på om jeg har krav på støtte fra NAV dersom jeg tar denne ringevikar-stillingen? Det er jo tross alt bedre enn ingenting...? Noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg har lett litt rundt på NAV, men fant ingenting håndfast om akkurat dette. Setter pris på all informasjon jeg kan få rundt dette Anonymous poster hash: 9658e...3a1 Hva tenker du på når det kommer til støtte? Det vil ikke være i veien for at du skal få dagpenger (så lenge du fyller alle de andre kravene). Du vil få dagpenger, føre opp antall timer du får på meldekortet, og du skal ha ganske lav lønn om det ikke lønner seg for deg å ta denne jobben. Det er absolutt noe du bør ta, for som sagt, så kan det være veien inn om du ønsker deg en fast stilling. Jeg vet om mange som har fått faste stillinger ved å begynne som ringevikarer fordi at de har gjort en flott, fantastisk jobb og hevdet seg godt. Endret 28. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Jeg tenker bare sånn at jeg faktisk får betalt leie og har penger til mat. Det helt nødvendige med andre ord. Men jeg visste ikke at man kunne skrive ringejobben på meldekortet. Da vil jeg jo kunne si ja til jobben. Tusen takk for hjelpen -TS Anonymous poster hash: 9658e...3a1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 (endret) Jeg tenker bare sånn at jeg faktisk får betalt leie og har penger til mat. Det helt nødvendige med andre ord. Men jeg visste ikke at man kunne skrive ringejobben på meldekortet. Da vil jeg jo kunne si ja til jobben. Tusen takk for hjelpen -TS Anonymous poster hash: 9658e...3a1 Søk dagpenger, så får du se på beregningen. NAV sine sider er tilgjengelig om du trenger mer informasjon. Det helt nødvendige kan du få fra sosialkontoret om du trenger det, men kun det som er HELT nødvendig. Endret 28. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Jeg vet ikke hva du har krav på. Jeg vet bare at jeg kunne fått jobbet nesten hver dag som tilkallingsvikar, dersom jeg hadde hatt muligheten. Det trengs nesten vikar hver dag, om enn for bare noen timer. Hvis du i tillegg er villig til å jobbe på sfo, er du gull verdt Anonymous poster hash: 61d8c...39d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Det er tilkallingsvakt i en barnehage. Det er ikke tilknyttet noen skole/sfo. Men håper virkelig jeg slipper å være avhengige av NAV. igjen, tusen takk for alle svar TS Anonymous poster hash: 9658e...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Du kan vel ikke være ringevikar og motta stønad/ trygd. Det stilles vel krav til at du faktisk er aktiv arbeidssøker. Anonymous poster hash: 7c538...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå