Gå til innhold

Dere som selger ting på Finn.no.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan mottar dere betaling? Jeg liker ikke tanken på å gi kontonummeret mitt til ukjente, men samtidig virker det drastisk å kreve Finns betalingsgaranti for 150 kroner liksom (eller er dette måten å gjøre det på uansett sum?). Hvordan gjør dere andre det?

Anonymous poster hash: bbc74...539
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi solgte valper et par ganger, én gang på avbetaling via kontonummer, men det ble myye pes til slutt med de siste kronene (slo seg vrang). De andre har komt med cash, er det som funker best når vi selger div ting, f.eks møbler eller noe, når folk kommer og henter. Mye enklere og trygt for alle :)

Anonymous poster hash: fc91d...023
Skrevet

Ja, jeg foretrekker at folk henter, men da går jeg jo glipp av mange potensielle kjøpere.

Anonymous poster hash: bbc74...539
Skrevet

Jeg kjøper på finn av og til og foretrekker å hente selv og betale kontant.

Jeg føler det er tryggest.

Anonymous poster hash: 2db20...421

Skrevet

Det er helt trygt å gi kontonummer. Ingen kan bruke det til noe annet enn å sette inn penger.

• Liker 4
Skrevet

Henter og betaler samtidig, eller sender/mottar i oppkrav ved større beløp.

Ønsker ikke den andre part oppkrav, betales kjøpesum og porto inn på en egen konto jeg har for kjøp og salg og diverse. Kontoer dere ikke har kort på, er det ufarlig, (i følge banken å utlevere til fremmede).

Stort sett er folk på finn greie å handle med.

Anonymous poster hash: d9e70...42d

Skrevet

Jeg mottar betaling via bank (helt ufarlig) eller postoppkrav :) Kontant hvis folk kommer og henter.

Anonymous poster hash: 8312c...626
Gjest Wei Wei
Skrevet

Gir kontonummeret hvis jeg ksla sende. Ellers betale ved henting.

Skrevet

Kæsj ved oppmøte.

Forhåndsbetaling på konto ved postforsendelse.

Anonymous poster hash: ea6c6...b1f

Skrevet (endret)

Hvis varen som selges må sendes, gir jeg beskjed om at det er forhåndsbetaling inkl porto/frakt som forlanges. Kontonummeret jeg oppgir er en ekstrakonto jeg har, en det ikke finnes noe kort tilknyttet.Den brukes kun til å sette av penger til regninger, til betalinger fra fremmede osv. De får ikke svindlet noe da ved å trykke seg opp et falskt bankkort med det nummeret på, for banken vet jo at det aldri har vært utstedt noe kort til den kontoen.

Jeg har som regel solgt ting som er såpass rimelige at det ikke er noe stort beløp, så jeg har aldri opplevd at folk ikke vil betale på forskudd. Det har skjedd et par-tre ganger at jeg ble forsøkt svindlet da, og det gjør at jeg er påpasselig.

Ved et tilfelle fant jeg ut at vedkommende hadde oppgitt falskt navn også, ved hjelp av litt googling og Facebook. Jeg ble til og begynne med enig med vedkommende at han skulle få kjøpe den tingen jeg solgte. Oppga summen inkl porto og kontonummeret han skulle betale til. Fikk da en hyggelig email tilbake om at den var grei, beløpet var nå innbetalt og jeg ville vel ha det i løpet av et par dager.....

Heldigvis tok jeg ikke det for god fisk, sendte ikke fra meg varen bare på grunnlag av at han SA han hadde betalt, men jeg ventet og sjekket konto dagen etter... og dagen etter der igjen og etter der igjen. Pengene kom aldri. Det var da jeg undersøkte og googlet litt. Sendte en skarp melding til vedkommende, men fikk selvfølgelig aldri noe svar på at han var fersket på svindelforsøket.

Sender aldri noe uten å ha pengene på konto først, nei.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...