Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 Jeg har en venninne som jeg har kjent i 3 år. Jeg ble kjent med henne gjennom felles kjente. Hun var veldig lei seg da for det var blitt slutt med kjæresten som hun hadde vært sammen med i mange år. Vi ble fort veldig gode venniner og hun ble som en søster for meg. Det viste seg at kjæresten har et rusproblem. Han begynte med alkehol i veldig ung alder, og senere/ nå bruker han piller, men dette fikk han hjelp for etter mange ganger inn og ut på klinikker. Det var vel slutt mellom de et år, så ble de sammen igjen. Hun var overlykkelig og de fikk seg hus. Han har hatt noen sprekker med piller etter at de ble sammmen igjen og har vært innlagt en gang. Snakket med hennne for en stund siden og hun fortalt at nå var han helt fin. Det er han IKKE. Han manipulerer henne til de grader. Sier han at sola er grønn, tror hun på ham. Jeg vet at han har tatt piller fra meg. (Har noen smertestillende liggende i et skap på badet) Har forsiktig ymtet frempå om at det er ikke sikkert at alt han sier er riktig, men hun vil ikke høre på dette. Hun sier bare at jeg ikke skjønner at hun er glad i han og at jeg ikke har noe greie på det med piller og rus. Jeg er ikke ute etter å ta han for han er en kjempekoselig kar når han ikke tar piller. Som dere sikkert skjønner føler jeg et dilemma her. Ønsker henne ikke noe annet enn godt, men det er så vondt å se på dette. Har dere erfaring med pillerus el. bladt noen dere er glad i?
Gjest Eir Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Dersom du er på god fot med han kan du jo prøve å snakke med han? Peile litt hvordan det ligger an? Husk at du aldri kan vite om det var han som tok pillene, med mindre du tok han på fersken. Så dersom det er din eneste grunn til å være bekymret, synes jeg det er lite å gå på. Derfor synes jeg du skal ta det opp med han først, før du snakker med venninnen din igjen. (Sånn litt på siden, jeg har aldri skjønt folk som har reseptbelagte medikamenter liggende så lett tilgjengelig, både i forhold til barn og andre gjester. Låsbart medisinskap er det beste, eller i det minste gjemme dem unna på ett mer privat sted, som en nattbordskuff ol.)
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #3 Skrevet 16. september 2004 Jeg er på veldig god fot med han. Nå har det seg sånn at han nekter for å ta noe selv om han er synelig påvirket. Han snøvler når han snakker, sover hele tiden osv. Jeg hadde disse pillene på badet mitt, øverst i et skap, oppi en mappe. Jeg holder orden på tab. mine og syntes det var rart etter et besøk av dem at disse var borte. I tillegg var han veldig surrete utover kvelden.. Det var ikke vanskelig å legge to og to sammen. Min vennninne spurte han rett ut om han hadde tatt noe den kvelden, men han skyldt bare på at han var så sliten etter jobb.
Gjest Eir Skrevet 16. september 2004 #4 Skrevet 16. september 2004 Da synes jeg du skal legge fram det du sier nå for han. "Jeg vet at disse pillene ble borte da, og du oppførte deg sånn og sånn..." bare for å se hvordan han regerer. Avslører han seg med å bli panisk bortforklarende og hoppe inn i forsvar, så har du også en sterkere sak for venninna di. Tilstår han bør du oppfordre han til å fortelle dette til venninna di selv, for å kunne være så ærlig som mulig. Og kommer han med en logisk forklaring, eller oppriktig ikke skjønner noe, kan han være uskyldig. Dersom det har vært andre på besøk så vet du ikke at ingen av dem kan ha tatt den, du kan har flere venner med en hang til piller enn du vet om. Og for alt du vet kan det like gjerne være venninna di som tok dem, fordi hun var redd for at han skulle ta dem. (Virker kanskje søkt, men jenter som er sammen med rusmisbrukere prøver ofte å passe på litt for mye.) Sier ikke at han er uskyldig, men det er alltid en mulighet for det.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #5 Skrevet 16. september 2004 Ja, du har et poeng der. Må nok si at det er ikke noe jeg ser frem til å gjøre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå