AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Hei! Jeg har en datter som begynte i barnehage nå i august. Hun er 2. Den første uken gikk over all forventning (det gjør det igrunn enda), men hun har nå begynt å våkne opp 2-3-4 ganger på natten hvor hun reiser seg opp i senga og gråter at hun er "lei seg". Dette har vart flere nettet på rad nå. Kan dette være i forbindelse med bhgstart? Jeg bruker å ta henne med inn i senga mi de verste nettene. Det er sikkert ikke det "riktige" å gjøre, men det føles riktig for meg. Anonymous poster hash: 6b462...38b
MariaHP Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Jeg tenker at det absolutt kan være i forbindelse med bhgstart. Var hun hjemme sammen med deg før hun begynte i barnehage? Det er sikkert en helt annen hverdag enn før, mange nye inntrykk, også savner hun vel deg i tillegg. Det går nok over etter en stund. Det er vel hennes måte å bearbeide det nye på.Har du snakket med styrer på avdelingen om hvordan hun har det i barnehagen? Jeg syns forresten du gjør helt rett med å ta henne med inn i din seng. Hun trenger trygghet om det er noe som uroer henne.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Jeg tenker at det absolutt kan være i forbindelse med bhgstart. Var hun hjemme sammen med deg før hun begynte i barnehage? Det er sikkert en helt annen hverdag enn før, mange nye inntrykk, også savner hun vel deg i tillegg. Det går nok over etter en stund. Det er vel hennes måte å bearbeide det nye på.Har du snakket med styrer på avdelingen om hvordan hun har det i barnehagen? Jeg syns forresten du gjør helt rett med å ta henne med inn i din seng. Hun trenger trygghet om det er noe som uroer henne. Jeg var mye hjemme med henne før barnehagestart ja, jobbet ikke i det hele tatt før hun var 18 mnd og etter det bare 2 dager i uka mens hun var hos mormor. Det var derfor jeg ble så positivt overrasket over at barnehagestarten gikk så bra. Har snakket med styrer i barnehagen, hun sier at hun trives kjempebra og at hun leker og er glad hele dagen. Det var ingen problem. Og det er heller aldri noe problem ved levering. Hun har ganske korte dager som regel (08.30-14) Jeg tenker også at dette er en slags reaksjon. Og at da trenger hun nærhet disse nettene takk for svar. TS Anonymous poster hash: 6b462...38b
KatyP Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Dette gjorde min lille da han begynte i bhg i fjor, (litt under 2år), og det samme har skjedd i år. Jeg tror som du sier det er alle inntrykkene som fordøyes. Vi voksne kan også gjøre dette i drømme. Og bare tenk hvilken overgang det er for barnet ditt. Nye mennesker, mamma borte, regler, støy osv. Også omgivelsene. Barnehager er ofte fargerike med tegninger, puter, leker osv. "Forstyrrende" elementer i et lite barns hjerne. Jeg tok min gutt i senga når han hadde det slik og syntes du skal fortsette å gjøre det til du selv føler det er greit å stoppe. 1
Teddi Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Jeg har også merket dette på gutten min på litt over ett år. Han begynte i barnehagen for tre uker siden, og han har sovet veldig urolig i det siste. Han våkner ikke ordentlig virker det som, men reiser seg opp og gråter etter meg. Så fort jeg løfter han opp, roer han seg med en gang, sover han bare videre. Hver natt de siste par ukene har jeg måttet hente han opp i min seng i løpet av natten. Da turner han en del rundt i sengen (i søvne). Er akkurat som at han prøver å komme nærmest mulig meg, men ikke blir helt fornøyd. Håper det gir seg snart, for enkelte dager er han stuptrøtt allerede i det han kommer til barnehagen.
Pyntestøv Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Dette skjedde med min sønn da han startet i fjor, og samme har skjedd nå som han har startet i ny barnehage (vi har flyttet). Nå har det gått noen uker og han begynner å bli trygg på barnehagen, og de ansatte, og søvnen blir dermed også gradvis bedre og bedre. Hold ut, det går over av seg selv. Det er i hvert fall min erfaring 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Jeg har også merket dette på gutten min på litt over ett år. Han begynte i barnehagen for tre uker siden, og han har sovet veldig urolig i det siste. Han våkner ikke ordentlig virker det som, men reiser seg opp og gråter etter meg. Så fort jeg løfter han opp, roer han seg med en gang, sover han bare videre. Hver natt de siste par ukene har jeg måttet hente han opp i min seng i løpet av natten. Da turner han en del rundt i sengen (i søvne). Er akkurat som at han prøver å komme nærmest mulig meg, men ikke blir helt fornøyd. Håper det gir seg snart, for enkelte dager er han stuptrøtt allerede i det han kommer til barnehagen. Helt likt her! I tillegg til at han er vanskelig å legge på kveldene, han må se eller høre meg helt til han sovnerAnonymous poster hash: c2ce6...e6b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Det er vel en stor overgang for disse små. Jeg synes det er veldig godt at hun trives såpass i barnehagen og at det er "enkelt" å forlate henne og at jeg vet hun har det bra i mellomtiden. Vi får bare prøve å ri av stormen og jeg kommer til å fortsette å tilby henne nærhet om natten så lenge det er behov for det Ts Anonymous poster hash: 6b462...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå