Gå til innhold

Våte, nyvaskede klær og lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lett at sterk matlukt setter seg i våte, nyvaskede klær som henger til tørk?

Har nettopp satt på en maskin med klær som er veldig viktig at ikke lukter, og driver nå og lager en kjøttform med løk etc., så det lukter veldig i hele leiligheten. Kommer lukta til å sette seg i klærne når jeg henger dem opp? Har ikke noe annet sted å henge de enn i stua, da leiligheten er veldig liten :( 

Hilsen student 

Anonymous poster hash: 1a75e...f67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tøymykner som lukter eple. Lukter eple i lang vei selv etter maten er laget. 

Bruk viften når du lager maten. 

Skrevet

Et annet tips er rett og slett å planlegge klesvask/matlaging bedre enn som så.

Men, enig i at du burde bruke vifte i tillegg til tøymykner. 

Anonymous poster hash: dbe5f...ad7
Skrevet

Matlukt fester seg lettere i våte klær inne i tørre klær.

Feit mat og stekeos er noe jeg kan lukte lang vei av folk på offentlig sted.

Anonymous poster hash: b6602...052

Skrevet

Jeg bruker tøymykner som lukter eple. Lukter eple i lang vei selv etter maten er laget. 

Bruk viften når du lager maten. 

Et annet tips er rett og slett å planlegge klesvask/matlaging bedre enn som så.

Men, enig i at du burde bruke vifte i tillegg til tøymykner. 

Anonymous poster hash: dbe5f...ad7

Matlukt fester seg lettere i våte klær inne i tørre klær.

Feit mat og stekeos er noe jeg kan lukte lang vei av folk på offentlig sted.

Anonymous poster hash: b6602...052

Jeg bruker vifte :) Glemte helt at jeg hadde satt på klesvasken da jeg var i gang med matlagingen :( Brukte ikke tøymykner. Tenker jeg venter en liten time før jeg henger opp klærne, men er redd det skal bli lukt likevel :( 

Skrevet

Jeg bruker vifte :) Glemte helt at jeg hadde satt på klesvasken da jeg var i gang med matlagingen :( Brukte ikke tøymykner. Tenker jeg venter en liten time før jeg henger opp klærne, men er redd det skal bli lukt likevel :(

La viften stå på en times tid etter du er ferdig med maten, så fett og lukt blir luftet via viften. Så henger du opp klærne. 

Skrevet

La viften stå på en times tid etter du er ferdig med maten, så fett og lukt blir luftet via viften. Så henger du opp klærne. 

Viften bråker utrolig mye (gammel komfyr), så jeg vil ikke la den stå på da det er forstyrrende for alle som bor her. Men har åpnet ett vindu, så håper det ordner seg i løpet av en times tid :) 

Skrevet

Viften bråker utrolig mye (gammel komfyr), så jeg vil ikke la den stå på da det er forstyrrende for alle som bor her. Men har åpnet ett vindu, så håper det ordner seg i løpet av en times tid :)

Merkelig utsagn. Avtrekksvifta er vel ikke en del av komfyren? Men kombinasjonen avtrekksvifte og åpent vindu burde uansett hjelpe godt. :)

Anonymous poster hash: 2cc09...70f

Skrevet

Ja matos setter seg lett i klær. Du må lukke døren til det rommet du tørker klær i. 

Skrevet

Ja matos setter seg lett i klær. Du må lukke døren til det rommet du tørker klær i. 

Som jeg skrev i hovedinnlegget, så har jeg ingen andre steder å tørke klær enn i stua, da rommet mitt er 5 kvadratmeter og derfor fylt opp av seng, skap og kommode. Slik er det når man har liten leilighet som student. 

Jeg er jo ferdig med å lage maten nå, så håper den verste lukta skal forsvinne før jeg henger opp klærne, slik at lukta ikke setter seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...