AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Svare du sms og evt.mail som blir sendt til deg, som du ser skulle gått til en annen? Hva skrier du eventuelt? Får du ofte feilsendte meldinger? Anonymous poster hash: d66cb...117
dillyduzit Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Dersom det virker som en viktig melding, skriver jeg: "Nå tror jeg dessverre du har sendt feil, ha en fin helg/kveld/dag" etc alt ettersom. 3
Gjest Gjest_frisk Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Skjer aldri. Men skulle det skje så hadde jeg vel svart at det var feilsendt slik at de fikk muligheten til å sende til riktig nr, og ikke gikk rundt og trodde at de sendte rett. Jeg har mange flere sms i mnd enn jeg rekker å bruke uansett, så koster meg ikke mer enn noen sekunder av mitt liv å svare. 2
Gjest Haaploes Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 "Hei, du har visst fått feil nummer. Hilsen Carali" 1
Gjest O.G. Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Svare du sms og evt.mail som blir sendt til deg, som du ser skulle gått til en annen? Hva skrier du eventuelt? Får du ofte feilsendte meldinger? Anonymous poster hash: d66cb...117 Ja, jeg gir beskjed om at de har sendt til feil kjerring.
Gjest Jalapeno Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Jeg bruker som regel å gi beskjed om at det er sendt feil, og dra en liten spøk samtidig, spesielt hvis den er av intim karakter Er jo greit om det er noe viktig eller noe som haster, og vedkommende får svar tilbake om at den er feilsendt.
Florence Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Ja, gir beskjed om at de har sendt til feil person. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 Det er bare ren høflighet å si i fra om at vedkommende har fått feil nummer. Anonymous poster hash: 58ace...8cc 5
Pinkee Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Ja, sender et svar, slik at sender blir klar over feilen. Det hadde jeg likt selv, så da gjør jeg det for andre og.
Gjest chisandra Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Det var ei dame som sendte en særs obskøn melding med noen saftige forslag for noen år siden, som helt klart skulle til et hankjønn. Jeg svarte "ok, men prøv å finne noen andre først, for jeg er egentlig opptatt i kveld. Hilsen (fornavnet mitt). Det ble helt, helt stille - så det ordnet seg vel. Ellers skjer det svært sjelden at noen sender feil.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Så ordentlige dere er ingen som skriver noe fleipete etc. tilbake... Anonymous poster hash: d66cb...117 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Hehe så det kom noen lengre opp der ja... Anonymous poster hash: d66cb...117
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Det er bare ren høflighet å si i fra om at vedkommende har fått feil nummer. Anonymous poster hash: 58ace...8cc Uff, denne var ikke bra da... Anonymous poster hash: d66cb...117 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Ja, pleier å si fra. Får ganske regelmessig feil SMS og telefon, da jeg har et enkelt nummer. I tillegg er jeg tidlig ute med å registrere navnet mitt på nett - Gmail, Facebook, alt mulig av tjenester. Så folk som vil skrive til andre med samme navn ender ofte opp med å skrive til meg. Det er...litt irriterende.Anonymous poster hash: ee8c4...9c8 1
Million Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 (endret) Svare du sms og evt.mail som blir sendt til deg, som du ser skulle gått til en annen? Hva skrier du eventuelt? Får du ofte feilsendte meldinger? Anonymous poster hash: d66cb...117 Det har skjedd meg en del ganger, og da har jeg som regel svart (avhengig av hva det gjaldt og hvem avsender var) og sagt fra at de har feilsendt sms'en. Det kom en del feilsendte sms'er til meg for noen år siden, fordi jeg i 2008 kjøpte et såkalt gullnummer på Finn.no. Dette nummeret skulle iflg selger (en fyr fra Møre og Romsdal) ikke ha vært i bruk på "flere år". Det må ha vært en bløff, for da jeg overtok det, haglet det inn telefoner og sms'er om alt mulig rart. Alt fra "go to gate" fra flyplasser til bursdagsgratulasjoner fra gamle tante Helga og invitasjoner til klasse-gjenforeningsfester. De fra privatpersoner sendte jeg svar til og ba dem slette nummeret fordi det var solgt til meg. Helt i begynnelsen var jeg grei nok til å gi dem fyrens nye nummer også, men det ble jeg fort lei. Særlig fordi jeg ba fyren som solgte meg nummret, om å spre sitt nye nummer litt bedre rundt om, f.eks. registrere det på nett og litt sånn forskjellig. Det virket ikke som han brydde seg, for alle sms'ene og telefonene fortsatte å renne inn, så da ble jeg etterhvert ikke fullt så hjelpsom ettersom årene gikk... Til tross for alle gangene jeg sa fra at den fyren ikke lenger hadde dette nummeret, tok det likevel flere år før henvendelsene dabbet av. Han må ha hatt et sinnsykt nettverk og brukt det nummeret lenge, så godt spredd som det var og så mange henv. jeg fikk. Heldigvis er det nå blitt stille på den fronten nå og har vært det en stund. SKulle bare mangle, 7 år etter at jeg kjøpte det nummeret! Endret 30. august 2015 av Million 2
Rosalie Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Nei, det gidder jeg ikke. Sletter meldingen og tenker ikke mer på det.
Atea Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Svarte tidligere når jeg hadde et "nummer i rekka", men nå har jeg et nokså spesielt nummer og får ikke feilsendt sms mer. Svarte da bare at "du har visst feilsendt sms".
Luguber Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Ja, pleier som regel å gjøre vedkommende oppmerksom på at den er feilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå