AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Jeg blir SPRØ! Håret er ikke så langt, er ikke slitt og ser ikke dårlig ut. Blir fett etter under 24 timer, da mest fordi jeg klarer ikke la være å klø i hodebunnen. For der er problemet, hodebunnen har nå i 2-3 år blitt verre og verre. Det klør, flasser litt, er fett igjen kort tid etter hårvask. Til tider er det rødt og litt sårt i hodebunnen. Jeg bruker shampoo uten alle disse dårlige ingrediensene (SLS+++, er en shampoo fra en nettside som heter Iherb). Skyller eller vasker håret hver dag, vask minimum annenhver dag om jeg må ut blant folk. Selvsagt har jeg hatt shampoo-fri måned osv, men det hjalp ikke noe. Bruker ikke hårføner, hårprodukter eller annet. Masserer ikke i hodebunnen, er veldig forsiktig med lunken vann. Har prøvd -å skifte shampoo, alle shampooer har vært fri for disse fy-ingrediensene (The body shop- rainforest, div iherb-shampooer -tørrshampoo for å dempe hyppigheten av hårvask. Aldri igjen, hodebunnen ble klart verre -Selukos, en shampoo fra apoteket som skal hjelpe -å ikke farge håret. Ingen forskjell, hårfargen roet bare ned hodebunnen en periode. Likevel ikke farget håret på veldig lenge Dette påvirker nå uten tvil livet mitt, jobber et sted det er viktig å se velstelt og ren ut. Føler jeg ikke kan være spesielt sosial i frihelger, da vil jeg la hodebunnen få pause fra hårvask. Denne sommeren takket jeg for første gang nei til sosial treff fordi jeg husker med gru hvordan det var uten mulighet til å vaske håret. Det ser ut som jeg har smurt olje i hodebunn, selv om jeg er flink å ikke klø like mye blant folk. Selv om det klør. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 56b32...501
Hexenbiest Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Prøvd grønnsåpe i noen vask? Det gjorde jeg da håret mitt var konstant fett, og det funket 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 For min del blir håret mitt fortere fett, hvis jeg ikke bruker hårføner. Hårføneren gjør også at hodebunnen tørker fortere, fukt gjør ikke ting bedre ( kløen ). For meg har det hjulpet å bytte shampoo ofte, veksler på 2-3 forskjellige, altså en ny en ved hver vask. Kutt ned på sukkerinntaket, hvis du spiser mye sukker ( kan hjelpe mot kløen ). Anonymous poster hash: 0ac5a...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Dra til frisør og hør med de Evt en dermatolog. Kan godt være en tilstand/diagnose som ligger bak. Anonymous poster hash: 4a5b6...768 1
Million Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 (endret) Jeg blir SPRØ! Håret er ikke så langt, er ikke slitt og ser ikke dårlig ut. Blir fett etter under 24 timer... ........................ Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 56b32...501 Rødt, sårt og kløende i hodebunnen? Skal jeg være ærlig, høres dette ut som et medisinsk problem, faktisk. Kanskje du burde ta en tur til hudlege/spesialist og få det undersøkt? Det kan være du trenger medisin. Mannen min var plaget av et stort og stygt sår som flasset og alt i hodebunnen for noen år siden. Han hadde det i mange år, men tenkte ikke engang tanken på å gå til lege (jeg ba han om det, men fånyttes). Så ved en anledning fikk sønnen vår en medisinsk olje på resept som skulle smøres på noe sår han hadde. Sårene forsvant som dugg for sola. På ren impuls tok jeg litt av denne oljen og smurte i hodebunnen på det såret mannen min hadde.... og dagen etter var det allerede mye bedre! Vi fortsatte og smøre en gang om dagen, og i løpet av kort tid var det store, såre feltet i hodebunnen hans helt borte, etter så mange år med det! Produktet vi brukte heter Elocon, og finnes som både olje og krem (eller salve). Men det jeg mener med dette innlegget er; kanskje en lignende mirakelkur finnes for deg også? Det kan finnes hjelp der ute, du må bare oppsøke den! Jeg ville startet med en tur til hudlege, og ikke noe annet kvakksalveri eller naturprodukter som lover gull og grønne skoger.... Ikke gå på sånt tull, gå til legen! Endret 28. august 2015 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Prøvd grønnsåpe i noen vask? Det gjorde jeg da håret mitt var konstant fett, og det funket Velkommen til KG, ser du har nettopp blitt medlem Har ikke prøvd det nei, regner med det ikke er snakk om den grønnsåpa som man kan bruke på gulv (...og som ikke er noe bra for gulv likevel, hehehe)? Har hørt om medisinsk grønnsåpe, vet ikke hvor man får tak i den såpen da. Absolutt verdt å forsøke, gode råd er dyre føler jeg TS Anonymous poster hash: 56b32...501
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Velkommen til KG, ser du har nettopp blitt medlem Har ikke prøvd det nei, regner med det ikke er snakk om den grønnsåpa som man kan bruke på gulv (...og som ikke er noe bra for gulv likevel, hehehe)? Har hørt om medisinsk grønnsåpe, vet ikke hvor man får tak i den såpen da. Absolutt verdt å forsøke, gode råd er dyre føler jeg TSAnonymous poster hash: 56b32...501 Haha, takk for det! *host* jeg brukte vanlig grønnsåpe for å ha på gulv, jeg.. Men kanskje lurt å høre på de over, det kan være et medisinsk problem :/Anonymous poster hash: a0d79...434
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 For min del blir håret mitt fortere fett, hvis jeg ikke bruker hårføner. Hårføneren gjør også at hodebunnen tørker fortere, fukt gjør ikke ting bedre ( kløen ). For meg har det hjulpet å bytte shampoo ofte, veksler på 2-3 forskjellige, altså en ny en ved hver vask. Kutt ned på sukkerinntaket, hvis du spiser mye sukker ( kan hjelpe mot kløen ). Anonymous poster hash: 0ac5a...cb6 Jeg spiser mye sukker, det er sant. Ikke tenkt på før, skader ikke å kutte ned på sukker Sist jeg brukte hårføner var for å få tørket håret før leggetid, da føltes hodebunnen brennende og tørr, ikke en god følelse i det hele tatt. Hadde da ikke på den varmeste luften, men nivå 1. Takk for svaret, kanskje dette er noe hold i TS Anonymous poster hash: 56b32...501
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Dra til frisør og hør med de Evt en dermatolog. Kan godt være en tilstand/diagnose som ligger bak. Anonymous poster hash: 4a5b6...768 En frisør så på hodebunnen sist jeg farget håret, noe som er en stund siden. Hun anbefalte en shampoo som jeg brukte i et par måneder, det var ikke noe hjelp. Det er jeg 100% sikker på. Etter det var det også en annen frisør som mente hun hadde fasiten. Har prøvd både Nisim og Bio(noe slikt) som begge frisørene mente ville hjelpe. Fastlegen så på hodebunnen og mente det ikke var noe medisinsk, bare litt tørt i nakken. Fikk likevel med meg et steriod som skulle smøres. Ingen hjelp, bare litt kløestillende. Føler ikke jeg er vanskelig, er bare litt lei etter så mange forsøk på å fikse hodebunnen uten resultat. Selvsagt har jeg ikke prøvd alt, har også ikke overdrevet for vil ikke gjøre hodebunnen verre. Vet ikke hvor jeg finner dermatolog, det har jeg ikke prøvd ut Kanskje det er verdt det? TS Anonymous poster hash: 56b32...501
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Rødt, sårt og kløende i hodebunnen? Skal jeg være ærlig, høres dette ut som et medisinsk problem, faktisk. Kanskje du burde ta en tur til hudlege/spesialist og få det undersøkt? Det kan være du trenger medisin. Mannen min var plaget av et stort og stygt sår som flasset og alt i hodebunnen for noen år siden. Han hadde det i mange år, men tenkte ikke engang tanken på å gå til lege (jeg ba han om det, men fånyttes). Så ved en anledning fikk sønnen vår en medisinsk olje på resept som skulle smøres på noe sår han hadde. Sårene forsvant som dugg for sola. På ren impuls tok jeg litt av denne oljen og smurte i hodebunnen på det såret mannen min hadde.... og dagen etter var det allerede mye bedre! Vi fortsatte og smøre en gang om dagen, og i løpet av kort tid var det store, såre feltet i hodebunnen hans helt borte, etter så mange år med det! Produktet vi brukte heter Elocon, og finnes som både olje og krem (eller salve). Men det jeg mener med dette innlegget er; kanskje en lignende mirakelkur finnes for deg også? Det kan finnes hjelp der ute, du må bare oppsøke den! Jeg ville startet med en tur til hudlege, og ikke noe annet kvakksalveri eller naturprodukter som lover gull og grønne skoger.... Ikke gå på sånt tull, gå til legen! Elocon høres ut som det jeg fikk av legen på resept for hodebunnen en gang, det dempet litt kløe men ellers ikke noe effekt over tid. Likevel interessant, ser det finnes flere typer for forskjellige typer problemer. Takk for at du delte erfaringen din Hilsen TS Anonymous poster hash: 56b32...501
Million Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Velkommen til KG, ser du har nettopp blitt medlem Har ikke prøvd det nei, regner med det ikke er snakk om den grønnsåpa som man kan bruke på gulv (...og som ikke er noe bra for gulv likevel, hehehe)? Har hørt om medisinsk grønnsåpe, vet ikke hvor man får tak i den såpen da. Absolutt verdt å forsøke, gode råd er dyre føler jeg TS Anonymous poster hash: 56b32...501 Medisinsk grønnsåpe står i hyllene på apoteket. Ikke reseptbelagt. Bør du ikke oppsøke en spesialist/lege før du begynner å gni masse kjerringråd-remedier i hodebunnen din...? Det er lett å gjøre vondt verre med kjerringråd, som forøvrig sjelden har effekten man ønsker.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Haha, takk for det! *host* jeg brukte vanlig grønnsåpe for å ha på gulv, jeg.. Men kanskje lurt å høre på de over, det kan være et medisinsk problem :/Anonymous poster hash: a0d79...434 Åja det kan jo hende at det hjelper selv om det var den for gulv Bare lest så mye rart om den, men siden jeg ikke har prøvd den selv så vet jeg jo ikke noe annet enn "ryktene" Anonymous poster hash: 56b32...501 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Medisinsk grønnsåpe står i hyllene på apoteket. Ikke reseptbelagt. Bør du ikke oppsøke en spesialist/lege før du begynner å gni masse kjerringråd-remedier i hodebunnen din...? Det er lett å gjøre vondt verre med kjerringråd, som forøvrig sjelden har effekten man ønsker. Har ikke prøvd spesialist utover frisør og lege, visste det ikke fantes flere fagpersoner som kunne hjelpe. Da blir det som jeg skrev, gode råd føles dyre, og man fristes til å prøve enkle løsninger når man har forsøkt en del gjennom noen år. Det er alltid i bakhodet det du skriver, man kan gjøre vondt verre, det er jeg klar over TS Anonymous poster hash: 56b32...501
Million Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 Elocon høres ut som det jeg fikk av legen på resept for hodebunnen en gang, det dempet litt kløe men ellers ikke noe effekt over tid. Likevel interessant, ser det finnes flere typer for forskjellige typer problemer. Takk for at du delte erfaringen din Hilsen TS Anonymous poster hash: 56b32...501 Elocon var det som hjalp i mannen min sitt tilfelle. Jeg mente ikke å si at det var det rette for deg også. Men jeg mente at det kan hende det finnes et medisinsk preparat av noe slag som kan hjelpe deg, om ikke det samme som jeg nevnte. Det finnes mange botemidler der ute. Det må en hudspesialist til antageligvis, for å finne det som hjelper nettopp deg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #15 Skrevet 28. august 2015 Jeg spiser mye sukker, det er sant. Ikke tenkt på før, skader ikke å kutte ned på sukker Sist jeg brukte hårføner var for å få tørket håret før leggetid, da føltes hodebunnen brennende og tørr, ikke en god følelse i det hele tatt. Hadde da ikke på den varmeste luften, men nivå 1. Takk for svaret, kanskje dette er noe hold i TS Anonymous poster hash: 56b32...501 Ville tatt rådet om å oppsøke en dermatolog. Har blitt prakket på alt av ulike shampoer og dill fra ulike frisører, brukt tusenvis av kroner. Også brukt medisinkse shampoer fra apoteket, i samråd med lege, men det hjalp bare en liten periode. God bedring! Anonymous poster hash: 0ac5a...cb6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #16 Skrevet 28. august 2015 Er du 100% sikker på at du ikke har lus? Det er noe man kan gå med veldig lenge uten å oppdage det om man ikke leter etter det. Ellers kutt helt ut parfyme hvertfall i nærheten av hodebunnen.Anonymous poster hash: 12673...a03 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #17 Skrevet 29. august 2015 Er du 100% sikker på at du ikke har lus? Det er noe man kan gå med veldig lenge uten å oppdage det om man ikke leter etter det. Ellers kutt helt ut parfyme hvertfall i nærheten av hodebunnen.Anonymous poster hash: 12673...a03 Grøss og gru, var 100% sikker men nå skremmer du meg! Er det mulig å ha lus uten å SE hverken egg eller lus? Ser mye oppi hodebunnen og jeg har aldri sett noe som kan minne om egg eller lus, spesielt utifra bilder fra nett. Vet de overdriver og viser de verste tilfellene, men likevel. Parfyme skal jeg passe på TS Anonymous poster hash: 56b32...501
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #18 Skrevet 29. august 2015 Ville tatt rådet om å oppsøke en dermatolog. Har blitt prakket på alt av ulike shampoer og dill fra ulike frisører, brukt tusenvis av kroner. Også brukt medisinkse shampoer fra apoteket, i samråd med lege, men det hjalp bare en liten periode. God bedring! Anonymous poster hash: 0ac5a...cb6 Takk Finner ingen dermatologer her, kanskje på sykehuset. Må jeg gå via fastlege? Er ikke fra en storby for å si det sånn . TS Anonymous poster hash: 56b32...501
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Grøss og gru, var 100% sikker men nå skremmer du meg! Er det mulig å ha lus uten å SE hverken egg eller lus? Ser mye oppi hodebunnen og jeg har aldri sett noe som kan minne om egg eller lus, spesielt utifra bilder fra nett. Vet de overdriver og viser de verste tilfellene, men likevel. Parfyme skal jeg passe på TS Anonymous poster hash: 56b32...501 Ser du nøye etter lus/egg uten å finne noe, så har du nok ikke det, men om man ikke engang har tenkt tanken så er det lett å bare tenke at egg ser ut som flass/rester etter hodebunn. Been there, trodde en stund det kun var min sensitive hodebunn som hadde slått seg ekstra vrang, uff... Men kjøp en shampo og evt balsam om du bruker sistnevnte i hodebunnen og som er merket hypo-allergenisk, gjerne hør i frisørsalong, og som sagt ikke parfyme hvertfall i andre hårprodukter heller. Anonymous poster hash: 12673...a03
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Kan høres ut som hodebunnen din trenger fukt. Om hud og hodebunn er tørr, så kan det bli produsert ekstra mye talg og olje for å kompensere. Apoteket har produkter som kan hjelpe. Spørr om råd der. Ellers kan du prøve fungoral, som er en sjampo du får reseptfritt. Om du har seboreisk eksem, så kan det føre til kløe, flass osv. Det kan være verdt et forsøk? Du kan be fastlegen om henvisning til dermatolog. Anonymous poster hash: 9a4fa...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå