Gå til innhold

Får mer fet hud av produkter beregnet på fet hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trodd at jeg har fet hud,men hvorfor får jeg da enda mer fet hud med produkter beregnet for det? :)

På mange produkter står det jo at de er mattende,men jeg ser jo ut som jeg har dyppet hele ansiktet i en smørpakke.

Mener jeg har lest om andre som har opplevd det samme. Så jeg lurer på om jeg burde slutte å bruke slike produkt?

Anonymous poster hash: 391fa...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kombinert/noe fet hud, og jeg har opplevd at hvis jeg bruker fuktighetskremer som gir for lite fukt, så kompenserer huden ved å produsere enda mer olje/talg. 

Anonymous poster hash: 7fc44...c17
Skrevet

Produkter beregnet for fet hud kan virke noe uttørrende, og det vil igjen gjøre huden enda mer fet. Så svaret er ja :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan skje hvis du har dehydrert hud f.eks. Selv har jeg fet/kombinert/dehydrert hud

som også dessverre er sensitiv. For å få bukt med kvisene, pleide jeg også før å bruke

mattende produkter for fet hud. Det igjen førte til at jeg fikk mer fet hud. Men så lærte jeg

det at ved å gi huden min mye fukt, produserte jeg mindre fett, og huden blir ikke lenger

fet/blank. Kvisene forsvant også, da de kom av at jeg tørket ut huden min med produkter

som egentlig er mer beregnet på skikkelig acne hud.

Anonymous poster hash: 1a85a...91f
Skrevet

Ok,jeg hadde acne før så det å bruke sterke og mattende produkter henger vel kanskje igjen for jeg har fortsatt kviser,men det er ikke acne nå lenger.

Kanskje jeg må forandre litt på hudpleierutinen min. Jeg kan egentlig ikke bruke sterke produkt lenger,siden huden er litt sensitiv eller kanskje den har blitt sensitiv etter år med sterke produkt.

Anonymous poster hash: 391fa...336
Skrevet (endret)

Prøv produkter for sensitiv hud istedenfor kanskje.

Endret av O.G.
  • 3 uker senere...
Skrevet

Har fet hud jeg også! Prøv noe naturlig, det har reddet meg fra alle sånne problem.

Kjør på en naturlig olje istedet.

Nei, det er ikke logisk med olje når man har fet hud men det har ikke den effekten at huden blir fetere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...