Gå til innhold

Ville du tatt tilbudet?  

1. 1. Ville du tatt tilbudet?

• Jeg er singel - og JA!
      5
    • Jeg er singel - men NEI!
      2
    • Har samboer/ektefelle som sikkert vil være med på lasset (evnt hadde vi hatt en long distance forhold de to årene) så JA!
      4
    • Jeg tjener ikke nok til å forsørge min samboer/ektefelle / jeg tror ikke h*n ville vært villig til å forlate jobben for å begynne på nytt i et annet land el - NEI!
      1
    • Ville tatt med meg barn (og eventuell samboer/ektefelle) og flyttet - det er bare to år, og hvor ofte får man sjanser som dette?
      9
    • Av hensyn til familien ville jeg valgt å bli hjemme.
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor interessert ville du vært dersom arbeidsgiver tilbød deg å jobbe i utlandet i to år?

"Utlandet" er et sivilisert og trygt sted, men et godt styke hjemmefra.

La oss si du fikk samme lønn, men boutgiftene i utlandet dekket (bra bolig), samt evnt skolepenger/barnehage til barna for internasjonal skole. I tillegg sykeforsikringer, hjemreise en gang i året mm. Jobb-utsikter for samboer/kjæreste er usikre. Ville du dratt (flere alternativer)?

Skrevet

Jeg ville tatt imot tilbudet med en gang. Min kjæreste jobber i nordsjøen, så jeg tror han ville fint kunne ha fortsatt i jobben.

Man lever kun èn gang, så dette tilbudet kommer jo kanskje ikke opp igjen. Og ingenting er gøyere enn å reise og oppleve nye steder, kulturer og mennesker.

Bodde selv i Thailand (var kun 1/2 år) og har masse gode minner. Angrer ikke et sekund for at jeg pakket kofferten min og reiste dit, kun èn måned etter tilbudet.

Er det du som kanskje skal til utlandet? Hvor?

Lykke til med valget :)

Skrevet
Jeg ville tatt imot tilbudet med en gang. Min kjæreste jobber i nordsjøen, så jeg tror han ville fint kunne ha fortsatt i jobben.

Man lever kun èn gang, så dette tilbudet kommer jo kanskje ikke opp igjen. Og ingenting er gøyere enn å reise og oppleve nye steder, kulturer og mennesker.

Bodde selv i Thailand (var kun 1/2 år) og har masse gode minner. Angrer ikke et sekund for at jeg pakket kofferten min og reiste dit, kun èn måned etter tilbudet.

Er det du som kanskje skal til utlandet? Hvor?

Lykke til med valget :)

Valget er tatt, og jeg er med som samboer med usikre arbeidsutsikter :wink:

Skrevet

Jeg er singel, men ville ikke gjort det. Jeg studerer nemlig og det ville ikke vært aktuelt å hoppe av der.

Skrevet

Jeg er singel, og hadde hoppet på med nebb og klør, det hadde virkelig vært en drøm i oppfyllelse, så JAAA!!

Hadde jeg hatt kjærste, så tror jeg nok allikevel jeg hadde reist, hadde jeg latt en sånn mulighet gå fra meg, så er jeg redd jeg hadde blitt vond å ha med å gjøre ellers..... :oops:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er samboer og har to barn. Hadde tatt jobben på flekken, og tror nok samboeren min hadde blitt med.

Skrevet

Er samboer og hadde nok dratt begge to vil jeg tro!

Hadde helt klart tatt sjansen!

Skrevet

Er singel og har to barn. Ville faktisk tilbudt min eks om å bli med for barnas skyld... Så lyst har jeg til å flytte litt på meg...

Og en slik sjangse ville jeg ikke ha latt vente på seg..

Gjest Familien på tur
Skrevet

Jeg ville gjerne reist, men det kan kanskje bli trangt, særlig hvis ikke begge to får jobb. Det kommer også veldig an på prisnivået i det nye landet, men er det vestlige priser, kan det lett bli tøft, særlig uten oppsparte midler.

Hva med for eksempel:

-Flyttekostnader eller eventuelt å kjøpe alt nytt der nede? Alt i alt koster det veldig mye penger med nye møbler, kjøkkentøy, gardiner, gressklipper, leker til barna, tv, osv osv... Vi brukte 50.000 til sammen på flytting/innkjøp, og vi var sparsommelige! Det er mye man må kjøpe når man plutselig står på bar bakke.

-Depositum på ny leilighet, kanskje depositum for oppholdstillatelse, strøm/gass osv. Dette kan fort komme opp i flere titalls tusen kroner.

-Boliglån? Vil boliglånet dekkes av at boligen leies ut? Nå som utleieprisene har sunket, kan man risikere å måtte ut med at par tusen i måneden ekstra.

-Kanskje begge to betaler på studielån?

-Ny bil i det nye landet?

Det er mye man må ta med i beregningen. Såkalte "expat packages" er derfor oftest høyere enn hva man tjente i hjemlandet.

Skrevet

Valget er tatt, og jeg er med som samboer med usikre arbeidsutsikter  :wink:

Kjempespennende da! Heldiggrisen :hoppe:

Hvor skal dere?

Skrevet

Vi er i Asia... Varmt, kaotisk og veldig fint!

Skrevet

Vi bor i utlandet vi også.

Anbefaler alle å oppleve å bo i et annet land for en lengre periode.

:-)

Skrevet

Jeg hadde takket nei. Vi flyttet til Norge ifjor etter noen år i England (han er britisk). Siden vi kom hit har vi flyttet 4 ganger, og på de fire årene vi har vært sammen har vi flyttet 7 ganger. Nå er jeg flyttelei, og hadde klart takket nei til bare to år utenlands. Hadde det vært en permanent jobb hadde jeg kanskje vurdert det.

Skrevet

Jeg krysset av på NEI, selv om jeg er singel og ikke har noen andre enn meg selv å tenke på. Men jeg har bodd ca en tredjedel av livet mitt i diverse utland (er 29) og er så lei av å bryte opp og begynne på nytt hele tiden. Har så lyst til å få meg fast jobb og leilighet i Norge slik at jeg kan bli her, og slå rot!!

Det er mange som reiser til utlandet med små barn, uten å tenke så nøye på ting. Pga min fars arbeid bodde jeg mye i utlandet som barn, ett år her, ett år der osv. Det var veldig opprivende, når man endelig hadde fått venner ett sted skulle man flytte. Og kom til land hvor man ikke kunne språket. Jeg husker mange første skoledager hvor jeg ikke skjønte NOENTING, og bare prøvde å gjøre som de andre elevene for ikke å skille meg ut. Foreldrene mine hadde jo sine bekymringer, ny arbeidsplass, mange ting som måtte ordnes, og da de spurte hvordan det gikk på skolen sa jeg "bra" og ferdig med det.

jeg var livlig og sosial før jeg begynte å flytte, etter det har jeg forandret personlighet og blitt stille, forsiktig og sjenert.

Tenk på barna, da, dere som vil flytte med familien! Jeg ville betenkt meg lenge og nøye, i alle fall. men bortsett fra det jeg nettopp beskrev, var det FANTASTISK å oppleve så mye nytt og spennende. Og man lærer veldig mye, men dette er både på godt og vondt!

Skrevet

Hadde samboeren min sagt ja til å bli med ville jeg ikke nølt ett sekund.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg hadde hatt KJEMPELYST, men i og med at mannen nok ikke hadde villet, hadde jeg blitt hjemme....Familien kommer først uansett.

Hadde mot formodning mannen ønsket å bli med hadde jeg reist med EN gang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...