AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Del Skrevet 28. august 2015 Hei! Vi er nå i gang med å pusse opp kjøkkenet. I tillegg til innredningen vurderer vi en benk med barkrakker som skal brukes til frokost etc. Dette for å unngå kjøkkenbordet midt i rommet. Men spørsmålet er om det blir langt nok? Er 3 stk i husholdningen og plassen vi har til rådighet for barbenken er 150 cm lang. Er det bredt nok for 3 stk som skal spise frokost og enkke middager? Kjøkkenet er 20 kvadrat så vi har god plass midt på gulvet men vil gjerne ha denne gulvplassen, ikke fylle den opp med et bord. Barbenken blir 60 cm dyp som en standard kjøkkenbenk og altså 150 cm bred. Er det stort nok? Har stor spisestue med plass til 10 stk, så dette er liksom kun til frokost osv. Skal bestilles hos kjøkkenleverandøren slik at det blir samme plate som resten av kjøkkenet. Planen var å ga bordet midt på gulvet men nå som kjøkkenet er ribbet ser vi virkelig hvor stort og fint det er uten bord/kjøkkenøy midt på gulvet. Vanskelig å se for seg om det er stort nok når hele huset står på hodet i påvente av at snekkerne kommer mandag morgen så lurer bare på om noen vet 😊Anonymous poster hash: d1271...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #2 Del Skrevet 28. august 2015 Standarden er 60 cm pr person, så da vil ikke 150 være lang nok benk til 3 stk. Spesielt om man skal spise frokost og er litt morgengretten kan jeg se for meg irritasjon med så lite plass pr person. Anonymous poster hash: f74fe...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Del Skrevet 28. august 2015 Hei! Vi er nå i gang med å pusse opp kjøkkenet. I tillegg til innredningen vurderer vi en benk med barkrakker som skal brukes til frokost etc. Dette for å unngå kjøkkenbordet midt i rommet. Men spørsmålet er om det blir langt nok? Er 3 stk i husholdningen og plassen vi har til rådighet for barbenken er 150 cm lang. Er det bredt nok for 3 stk som skal spise frokost og enkke middager? Kjøkkenet er 20 kvadrat så vi har god plass midt på gulvet men vil gjerne ha denne gulvplassen, ikke fylle den opp med et bord. Barbenken blir 60 cm dyp som en standard kjøkkenbenk og altså 150 cm bred. Er det stort nok? Har stor spisestue med plass til 10 stk, så dette er liksom kun til frokost osv. Skal bestilles hos kjøkkenleverandøren slik at det blir samme plate som resten av kjøkkenet. Planen var å ga bordet midt på gulvet men nå som kjøkkenet er ribbet ser vi virkelig hvor stort og fint det er uten bord/kjøkkenøy midt på gulvet. Vanskelig å se for seg om det er stort nok når hele huset står på hodet i påvente av at snekkerne kommer mandag morgen så lurer bare på om noen vet Anonymous poster hash: d1271...0ad Ja, det mener jeg blir bredt nok, i hvertfall hvis en kan sitte ved kortsiden av benken mens to sitter ved langsiden Anonymous poster hash: 868c3...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #4 Del Skrevet 28. august 2015 Standarden er 60 cm pr person, så da vil ikke 150 være lang nok benk til 3 stk. Spesielt om man skal spise frokost og er litt morgengretten kan jeg se for meg irritasjon med så lite plass pr person. Anonymous poster hash: f74fe...418 Har du kilde/link til dette? Har lært at ved borddekking skal det være minimum 50 cm pr kuvert. Nå spiser vi sjelden frokost samtidig. Ser for meg at vi nå endelig kan få brukt spisestua til noe mer enn oppbevaring av vesker, bøker, nøkler og ukeblader når vi ikke har spisebord til 4-6 på kjøkkenet... Anonymous poster hash: d1271...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Del Skrevet 28. august 2015 Om du googler bordplass pr person er 60 cm det som er anbefalt i det meste du får opp. Husk også at når man spiser frokost sitter man gjerne litt mer henslengt enn ved et finbord, og tar dermed gjerne opp mer plass (beina i kors, osv). Anonymous poster hash: f74fe...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #6 Del Skrevet 28. august 2015 https://no.wikipedia.org/wiki/Kuvert Dette gjelder vel til selskaps, kanskje, litt annerledes i hverdagen, men ser for meg at 50 cm. kan bli litt trangt. Og er det noe man ikke ønsker seg i hverdagen så er det trang sitteplass... Anonymous poster hash: c0200...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå