Gå til innhold

Gordon Setter,valpekurs

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg har lyst på Gordon Setteeeeeer...

Savner å ha hund. Men er det noen som vet om det er valpekurs ofte i Bergen? Og dressurkurs? Er det noen bra hundemiljøer her, f.eks gordon setter-miljø? Vil ha et godt, kjekt nettverk rundt meg neste gang jeg skal ha hund. Har flyttet ifra voffsen min da jeg flyttet hit for å studere. Stille i stua..ingen tikk-tikk-potelyder på parketten :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

ingen hund er så fin som en gordon setter, men dette er en hund som først og fremst trenger mye mosjon ettersom det er en jakhund. men også en familiehund, men det krever en god del disiplin og omsorg også, men må si jeg reagerte litt når du sa du flyttet fra hunden din..... kanskje du skulle vurdere en gang til om du er kvalifisert?

Skrevet

Hei

Vi har en Gordon hjemme som snart blir to år :)

En herligere hund skal du se lenge etter.... selvfølgelig bare fordi han er vår :) hihi!

GS kan du ha på hvilken som helst valpekurs de første gangene. På valpekurset læres mye av sosialisering og sit, dekk øvelser.

Senere kan du gå på jaktkurs i forbindelse med gordonsetterklubben eller fuglehundklubber.

Tror det skal finnes over hele landet, søke på nettet så finner du sikkert noe der.

Men som sagt tidligere de krever mye morsom, både fysisk og psykisk, så du må være forberedt på å legge mye tid i valpen det første året.

Og seff også senere, men grunnlaget dannes i løpet av det første året. så trening er veldig viktig med!!!!

Lykke til med valpekjøp!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hey, den hunden hadde jeg sett før! Du er ei rypejente, ikke sant? Jeg ble medlem der i sist uke!

Og til deg som lurte på om jeg var kvalifisert.. Hehe, det var fint tenkt av deg å "passe på", men jeg tenkte faktisk på hundens beste når jeg flyttet ifra den. Han er veldig gammel, og har middels kraftig HD i begge beina, og har et veldig sart sinn. Hjemme får han tusle rundt i hagen akkurat når han vil, for noen lengre turer klarer han ikke lengre. Han er også pappas godgutt, og er faktisk mer knyttet til ham enn meg. Å ta ham med til storbyen bergen og bare kunne tilby asfalterte veier, røske opp hele hverdagen hans sånn han kjenner den, nei vet du hva.

Og jeg er veldig klar over hva en gordon setter er, og hva den krever av mosjon og trening. Det er derfor jeg vil ha den rasen. Kommer ikke langt på rypejakta med en liten toy-hund!

Jeg virket kanskje noe uerfaren i det førrste innlegget mitt, men jeg lette egentlig bare etter litt kontakter og tips, slik at jeg har miljøet klart når hunden er i hus. Viktig å planlegge vet du ;)

Men den lille GS'en på bildet...ehm..var det Marco han het..? Eller det var kanskje en annen... Men jeg har vært på hjemmesiden hans, iallefall, han ble hentet på Gardermoen tror jeg :) Iallefall nydelig!

Gjest Anonymous
Skrevet

gjest som la inn svar her.... da beklager jeg, bare ment som å være hyggelig;) da er du godkjent fra min side altså, og lykke til med kjøpet av hunden. de er bare sååå nydelige! kos dere begge to;)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hehe, helt greit :) Leste innlegget mitt med andre øyne, da så jeg at jeg kunne virke noe grunn.. Men vi må passe på, ikke alle som kan ha dyr!

Men jo, når alt klaffer og jeg kjøper meg en liten boffe, da har jeg det bra da :) Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...