Gå til innhold

Går det an å reparere denne glidelåsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glidelåsen på vinterjakka jeg kjøpte i fjor er allerede ødelagt. Det er en dynejakke som rekker til knærne, og glidelåsen åpner seg fra bunnen under det minste press. Den er ikke trang, altså, glidelåsen tåler bare ikke at jeg beveger meg det minste før den glir opp.

Er det mulig å reparere den med enkle grep? Gidder ikke å bytte glidelås, for jeg har sjekket pris, og det koster nesten like mye som jakka. :(

Anonymous poster hash: 57aaa...e8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er mulig å fikse på en glidelås uten å bytte den. Jeg betalte 200 for å få byttet en glidelås på 100cm i en penkjole hos en lokal sydame. Og glidelåsen fant jeg på stoff og stil for 40kr...

Skrevet

Er du sikker på du får satt den i "lås" helt nederst? Ta av jakken, ta på glidelåsen skikkelig og prøv å dra den åpen igjen ved å ta i sidene. Som regel er slike feil bare enkle "brukerfeil"

Skrevet

Er du sikker på du får satt den i "lås" helt nederst? Ta av jakken, ta på glidelåsen skikkelig og prøv å dra den åpen igjen ved å ta i sidene. Som regel er slike feil bare enkle "brukerfeil"

Ja, jeg tenkte også først at jeg ikke kunne ha lukket den skikkelig nederst, så jeg gjorde flere forsøk, uten hell. Den går opp hver eneste gang. :(

Synd å kaste den, for den er like fin. Sjekket pris på bytte, og det kom på nesten 700 kr. Det var det jakka kostet.

Skrevet

Ta jakka med til butikken du kjøpte den i og vis problemet. Om det bare er et år siden du kjøpte jakka skal det gå an å reklamere på den.

Det er mulig du må sannsynliggjøre at du kjøpte jakka i den butikken. Da må du enten finne frem kviteringen eller finne kontoutskrift der det står at du handlet for så og så mye i den butikken den dagen.

Anonymous poster hash: 69c64...a5c
Skrevet

Ta jakka med til butikken du kjøpte den i og vis problemet. Om det bare er et år siden du kjøpte jakka skal det gå an å reklamere på den.

Det er mulig du må sannsynliggjøre at du kjøpte jakka i den butikken. Da må du enten finne frem kviteringen eller finne kontoutskrift der det står at du handlet for så og så mye i den butikken den dagen.

Anonymous poster hash: 69c64...a5c

Kanskje jeg skal gjøre det, ja. Det er jo ikke ett år siden engang. Tror den ble kjøpt i desember, og den bør jo holde i mer enn en sesong. Kvitteringen har jeg ikke lenger, men det er nok mulig å finne det på kontoutskriften. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...