Gelica Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Jeg har SÅÅÅÅ lyst på fårikål, men er det får i kål kjøtt i butikkene nå som da ikke er fra i fjor.....? Hvilket kjøtt er egentlig best?
Gjest Overrasket Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Nei, jeg tror nok det er LITT tidlig, men du trenger jo ikke vente lenge, da. Det aller beste er jo lammebog. Du kan gjerne blandet litt lammebog og annet avskjær "får-i-kål-kjøtt".
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Vi pleier bruke lammelår. Det som selges som fårikålkjøtt er som regel så utrolig fett. Ikke bra for helsa, og ikke så veldig delikat heller.. Anonymous poster hash: 5fb58...d65
Biloba Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Jeg kjøpte ferskt fårikål på Kiwi i går, så det er nok på vei inn nå!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Så lenge kjøttet har vært forsvarlig innpakket og nedfryst er det da null problem å bruke fjorårets kjøtt til fårikål. Anonymous poster hash: 0e660...07a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Så lenge kjøttet har vært forsvarlig innpakket og nedfryst er det da null problem å bruke fjorårets kjøtt til fårikål. Anonymous poster hash: 0e660...07a Det spørs hvor fett kjøttet er. Fett blir fort harskt når det fryses ned, og et helt år i frysen kan påvirke smaken i negativ retning. Fårikålkjøtt er jo som regel temmelig fett. Anonymous poster hash: 5fb58...d65
Gjest gjestvest Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 (endret) Fårikålens dag feires den siste torsdagen i september hvert år. Kan satse på at årets ferske kjøtt finnes ihvertfall da. Endret 28. august 2015 av gjestvest
Vorin Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 De hadde fersk fårikål kjøtt på meny til 70 kr per kilo.
FantasDick Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Det har nok kommet i butikkene allerede, personlig synes jeg det burde bli september først. Og vi burde ha mer enn én dag under 25 grader og supersol før jeg tar fram får-i-kål-kjelen.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Vi pleier bruke lammelår. Det som selges som fårikålkjøtt er som regel så utrolig fett. Ikke bra for helsa, og ikke så veldig delikat heller.. Anonymous poster hash: 5fb58...d65 Fårikål kjøtt av lam er ikke så fett. Dessuten må man ha noen fettrike stykker for å få smak på fårikålen. Trenger ikke spise fettet.Anonymous poster hash: b7fee...9a6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Fårikål kjøtt av lam er ikke så fett. Dessuten må man ha noen fettrike stykker for å få smak på fårikålen. Trenger ikke spise fettet.Anonymous poster hash: b7fee...9a6 Det er nettopp det at det ikke er så fett som er grunnen til at vi kjøper det i dyre dommer framfor billig fårikålkjøtt.. Det er ikke altlid lett å få vekk fett når det er marmorert inn i kjøttet, og ikke alle mager tåler fårefett. Vi synes det smaker bedre av lammelår enn slinterete fårikålkjøtt. Anonymous poster hash: 5fb58...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå