Gå til innhold

Utleiersansvar å bytte ut hvitevarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjeramiske komfyrer trenger egne type stekepanner og kasseroller. Har du riktig type?

Skrevet

Hvis det er induksjon må du bruke kjeler og stekepanner egnet for dette.

Anonymous poster hash: c7953...bf5

• Liker 1
Skrevet

Induksjons trenger egnede kjeler, men ikke en vanlig komfyr med keramsik topp.

Ta en prat med huseier, det skader ikke å spørre om han kan kjøpe en ny komfyr.

• Liker 1
Skrevet

Det skader ikke å spørre huseier, hvis h*n driver med mye utleie vil det jo være best for han å ha en godt fungerende ovn. Vi spurte om et ekstra kjøleskap i et kollektiv jeg bodde i, det kom på døren dagen etter selv om det selvfølgelig ikke var nødvendig av han å gjøre det.

Skrevet

Det er en helt vanlig komfyr med keramisk topp. Vegrer meg litt for å spørre om ny ovn da den som allerede er her egentlig fungerer helt greit bortsett fra at den varmer opp så sent og så lite :-( Vil ikke være kravstor heller.. Men så er det jo greit å høre med andre om dette er noe jeg har "krav" på å spørre utleier om før jeg i det hele tatt spør han.

Anonymous poster hash: a68de...81c

Skrevet

Prøv å finne ut hvor mange watt platene er på. Finn navn og modell på komfyr. Bruk google for å finne det ut. Er de på 1500 eller 2000 w bør de være raske. Er de mindre så kan de oppleves som treige. Det går evt an å måle om platene har riktig effekt er komfyren gammel så kan de ha mistet en del av effekten. Hvis platene er jernplater så er de gjerne litt treige.

Hvordan måler jeg dette? -ts

Anonymous poster hash: a68de...81c

Skrevet

Skal gå å måle strømmotstanden i platene og deretter beregne hvor mye effekt de gir og sammenligne med effekten de skal ha. Tror effekten i watt plata gir er komfyrens merkespenning i andre delt på motstand i ohm. Til slutt ganger du med kvadratroten av 2. Hvis en plate feks skal yte 2000 w og du måler den til 1000w så kan man hevde at plata er defekt. Er ikke helt sikker på utregning av effekt. Sikkert noen som vet sikkert hvordan du regner det ut.

Skrevet

Skal gå å måle strømmotstanden i platene og deretter beregne hvor mye effekt de gir og sammenligne med effekten de skal ha. Tror effekten i watt plata gir er komfyrens merkespenning i andre delt på motstand i ohm. Til slutt ganger du med kvadratroten av 2. Hvis en plate feks skal yte 2000 w og du måler den til 1000w så kan man hevde at plata er defekt. Er ikke helt sikker på utregning av effekt. Sikkert noen som vet sikkert hvordan du regner det ut.

Tror ikke du skla begi deg inn på dette uten forkunnskaper nei, da blir det fort mye tull..

Anonymous poster hash: 1debc...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...