Gjest Zeitgeist Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Hei hei! Jeg lurte på om noen her kan forklare meg hvordan hester som brukes av politi trenes for at de skal beholde roen under demonstrasjoner o.l. I tillegg lurer jeg på hvordan de trener hester som brukes i DAP (Dyreassistert Terapi). Jeg vet at hester bl.a. brukes i terapi med barn og ungdommer som har ADHD, autisme, depresjoner osv. På forhånd takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Miljø trening og gå rundt i et veldig folksomt og bråkete område før de får gå rundt i oslo på 17 mai. De må også være 100% trafikksikker. Også spilles det høy musikk ved dem så de blir vandt til det. Mye tilvenning og trening Anonymous poster hash: 1b720...264
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Politihestene er gjennom mye trening i ridehus og på øvelse ute hvor de legger ut store pressenninger som blåser, smeller , bråker og skremmer. Men alle snille hester kan trenes til å bli en trygg politihest. I dyreassistert terapi trener man ikke hestene til dette, de bare "er" og det er nok. Hesten må såklart ha et rolig lynne fra før av. Anonymous poster hash: d7e99...cd2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Alle rolige og trafikksikkre hester som ikke stikker ut og løper når de hører en lyd eller ser et spøkelse kan bli terapi hester. Men da må de være veldig rolige og balansert. Hest er en terapi for mange Anonymous poster hash: 1b720...264
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Det er ikke en jobb for en hver hest. Hesten må være trygg i seg selv. Det krever et viss "gemytt". Men er dette på plass, så er det trening som skal til. Utsette hesten for så mye som mulig. Eksponere den for alle mulige farer som kan skje. Anonymous poster hash: 50585...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå