Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har lest et par av Steinbecks romaner. "Om mus og menn", som jeg likte godt og "Øst for eden", som jeg elsket! Nå har jeg lånt "Vredens druer". Har ikke kommet så langt, men den virker utrolig kjedelig foreløpig. Dessuten er det en litt slitsom oversettelse av Arthur Omre, så jeg må få tak i den på originalspråket. Vet at Steinbeck fikk Nobels pris for denne, men det behøver jo ikke nødvendigvis å bety så mye. Er den virkelig verd å lese?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt mye bra om den, men har ikke kommet lenger enn 2-3 sider selv... Prøvde meg på den engelske utgaven, men slet utrolig med dialekten. Det er kanskje noe man blir vant til om man presser på litt lenger enn 3 sider, men jeg orket bare ikke.

Skrevet

Jeg leste den på gymnaset .. (engelsk pensum).. og husker jeg syntes den var fin .. Men det er jo rimelig lenge siden.. og pensumet ellers var ikke all verden.. så det farget kanskje bildet noe..

Kanskje jeg også skal gjøre et nytt forsøk :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vredens druer er en kanonbok, fullt på høyde med "Om mus og menn" (kvinneguiden i et nøtteskall).

Men den er nok av dem som først "åpner" seg etter hvert. Mange bøker er sånn, jeg husker at jeg slet med Seierherrene av Rolf Jacobsen før den plutselig fengslet meg.

Skrevet

Kjempe bok!! Veldig trist! Og basert på virkeligheten... Må leses!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...