AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Hva er din favorittoppskrift med høne? Jeg finner stort sett bare oppskrifter med kylling. Funker det å bytte om?Anonymous poster hash: a2fdb...ddb
Kvist Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 En av mine favoritter er høne stekt i sånn leirgryte, römertopf eller hva den heter. Da legger jeg en tint og rengjort og oppdelt høne i gryta. Gjerne sammen med en løk i båter, urter eller annet krydder. Frisk estragon er veldig godt til hønsekjøtt. Jeg har en liten skvett vann i bunnen av gryta, setter på lokket og setter den i ovnen. Der den står leeeeenge på omtrent 100-110 grader. Dette er sånn mat som skal steke en hel dag, jeg legger gryta i vann etter frokost Når det nærmer seg middagstid og høna begynner å bli ferdig tar jeg den ut. Renser kjøttet og tar vekk skinn, fett osv. Beina tar jeg i panna og bruner dem litt for å få ut resten av smaken med litt vann. Så skrur jeg opp varmen i ovnen litt og legger rotgrønnsaker og løk i grove biter i gryta sammen med renset kjøtt. Gulrot, sellerirot, persillerot er must for meg, men kålrot, beter (men ikke rødbeter, de har for mye farge), pastinakk... alt går. Når grønnsakene er ferdige og kraften fra dem har blandet seg med hønsekraften kan du enten servere som det er rett fra gryta. Eller du kan helle av kraften, blande den med avkoket fra de brunene bena og jevne som saus. Vil du ha kan det serveres med kokte poteter, men et annet karbohydratalternativ er å ha i hele byggryn sammen med grønnsakene og la dem koke i kraften. Det er DIGG det 1
Zzyzx Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Hønsefrikasse! <3 Høne i vin. Hønsesuppe. Ei høne gir ofte kraft nok til flere middager, og det smaker så veldig mye mer enn kyllingkraft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå