Gå til innhold

Konkuranseutsatt barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

holdt på og dette av stolen denne fyren har altså startet sitt eget private barnevern eller sin barnevernstjeneste :o les her

http://www.kmmbvtj.no/kontakt_oss.htm

han rekalmerer med Kmmbarneverntjeneste og reklamerer med alt innen barneverntjenester og at han bruker offetlige satser går det an er det lovlig jeg syns det er rart det er rart

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han så veldig seriøs ut, men jeg vet ikke. Hvis han og hans ansatte gjør en god jobb så er jo det bra.

Skrevet
Jeg synes han så veldig seriøs ut' date=' men jeg vet ikke. Hvis han og hans ansatte gjør en god jobb så er jo det bra.[/quote']

hei

poenget er at jeg syns det er litt kynisk at han utnytter et marked som kommer av at folk er skeptiske til barnvernet og selger tjenester til dem som de heller hadde fåt av de offetlige, jeg blir også skeptisk vis det kan gå mot at politikerene betaler for tjenester fra sånne som han og at store deler av barnevernet kommer til sånne som han vil de få nok erfaring da

hilsen

Skrevet

Nå har jeg ikke tenkt så mye over konkurraneutsetting av barnevern eller ikke. Men som sagt så virket det veldig seriøst. Og om folk ikke har tillit til barnevernet er det synd, for de gjør mye bra.

Skrevet
Nå har jeg ikke tenkt så mye over konkurraneutsetting av barnevern eller ikke. Men som sagt så virket det veldig seriøst. Og om folk ikke har tillit til barnevernet er det synd' date=' for de gjør mye bra.[/quote']

hei

jo jeg er enig der men jeg mener det er problemet, når folk har liten tilit vil slike som han kunne selge tjenestene og det kan da bli et press på politikerene om og utligne kostnadsforksjellene og da har du et problem det er også et problem atslik som det er her jeg bor nå så er det 17 barn som er i venteliste for hjelp fra barneverent det kan være frstene og kjøpe da, jeg tror nok at han gjør en god job men jeg er usikker på det som kan skje framover

hilsen

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men det står klart og tydelig i barnevernsloven om fristene som barnevernet skal overholde. Desverre er det ikke alltid kapasitet til det, men jeg vil tro atr barnevernet gjør sitt beste. Det vil jeg også tro denne fyren som driver privat gjør. Men hvis konkurranseutsatt barnevern gjør sånn at folk ikke får den hjelpen de skal ha er jeg også helt klart imot.

Skrevet

Mange har behov for kontakt og hjelp fra barnevernet, men barnevernet har det for travelt og prioriterer verre saker. Sunes det er flott at private kommer inn og kan hjelpe de som ønsker det..

Vi har jo masse private klinikker runt om kring med kjempegode leger, så hvorfor ikke dyktige private barnevernspedagoger eller hva det nå heter.

Skrevet
Mange har behov for kontakt og hjelp fra barnevernet, men barnevernet har det for travelt og prioriterer verre saker. Sunes det er flott at private kommer inn og kan hjelpe de som ønsker det..

Vi har jo masse private klinikker runt om kring med kjempegode leger, så hvorfor ikke dyktige private barnevernspedagoger eller hva det nå heter.

hei

jeg skjønner poenget dit og er også for konkuranse utsetnig i mange ting men ikke her jeg kan ta et eksempel, når det var noe som ikke var riktig med nesen min så gikk jeg til privat øre nese hals lege fordi det var raskere det kostet litt men det var greit jeg ifkk hjelp men da jeg skulle oppereres ble jeg sendt itl sykehus han hadde ikke selv lov til og gjøre kirurgiske ingrep og jeg måtte dit det er greit når det gjelder barnevernsgreier så tror jeg ikke enb privat aktør for lov til og be om en omsorgsovertakelse vis det blir trengs så tror jeg han må gå til det offentlige spørmået lbr da hvordan det blir for di ogffentlige og fa saken da, skjønner de hva det er for de erfaring har de muligheter for og skjønne hva de skal gjøre dette er alvorlig, det er ogå slik at dette er rettigheter skal man betlae for dem? det er greit vis de kan vere suplemang til ting der det går på tiltak i hjem og det er klart at det ikke er behov for andre itng men kan vi begrense det til det

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...