SimSim Skrevet 15. september 2004 #1 Del Skrevet 15. september 2004 Har nettopp hatt en diskusjon gående med en venninne om hormonspiralen. Hun mente at de fleste går opp i vekt når de bruker den. Noen som har opplevd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 15. september 2004 #2 Del Skrevet 15. september 2004 Nope - har ikke opplevd det. De første 6 månedene var meget ustabile og hadde endel blødninger hist og her, men etter det har alt vært kjempebra. Fikk ingen økt matlyst og når mensen kommer trengs bare truseinnlegg i et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 15. september 2004 #3 Del Skrevet 15. september 2004 Min søster gikk ned tre kilo den første mnd etter hun fikk hormonspiral. Vet ikke om det kom av selve spiralen eller om hun prøvde å få mest mulig utbytte av den. Men en venninne av meg måtte ta den ut da hun ble deprimert av hormonene. Så det er vel bivirkninger her som alle andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 15. september 2004 #4 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg har det helt fint, spiralen var et supert aleternativ for meg iallefall! Ikke vektøkning eller depresjoner eller noe sånn.. Bare masse deilig slipperåtenkepåprevensjon-sex! (Med min kjære vel og merke, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyfairy Skrevet 16. september 2004 #5 Del Skrevet 16. september 2004 Hormonelle bivirkninger som kvalme, hodepine og vektøkning etc. forsvinner som regel etter noen få måneder. Man kan få vektøkning pga. økt appetitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. september 2004 #6 Del Skrevet 16. september 2004 Har hormonspiral på 7 året og jeg har ikke lagt på meg pga den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 16. september 2004 #7 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg fikk satt inn hormonspiral i desember ifjor og har ikke lagt på meg noe. Men de første mnd slet jeg litt med uren hud, men det har også gitt seg nå. Nå har jeg knapt mensen, det er så bittelite at det er snakk om stringinnlegg i 1-2 dager. Jeg er iallefall veldig godt fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 16. september 2004 #8 Del Skrevet 16. september 2004 Har hormonspiral på 7 året og jeg har ikke lagt på meg pga den. Byttet du etter 5 etter 6 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. september 2004 #9 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er på min tredje (har vel hatt det i 12-13 år) ... - og gikk ikke opp i vekt av det i det hele tatt .. men av P-piller derimot :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyfairy Skrevet 16. september 2004 #10 Del Skrevet 16. september 2004 Hvis man er bekymret for vektøkning bør man i allefall holde seg laaaangt unna p-sprøyten. Der er sjansen stor for å legge på seg. Min venninne gikk opp 10 kilo, og selv gikk jeg opp 15 kilo. Be aware! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. september 2004 #11 Del Skrevet 16. september 2004 Byttet du etter 5 etter 6 år? Byttet etter.. skal vi se.. etter nesten 6 år. Har altså min andre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimSim Skrevet 16. september 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 16. september 2004 Takk for gode svar! Da kan jeg sette inn denne hormonspiralen ute å måtte engste meg for uønsket vektøkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå