Gå til innhold

Hvor mye betyr egentlig "et rykte"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg kun hatt sex med de jeg liker, og har alltid vært redd for ryktet mitt.
Venner av meg har sex med veldig mange, går fort fra det ene forholdet til det andre, og deres "løssluppenhet" virker å aldri ha hindret dem eller forfulgt dem negativt, så hvorfor skal jeg være så redd for mitt rykte?

Damer, har dere helt ærlig noen gang fått noe ødelagt pga ryktet deres?
Er rykte noe man mere frykter i teorien, men som ikke egentlig har så mye å si i praksis, eller er det noen som opplever å ha blitt droppet pga noen hører at du har hatt sex med en annen de kjenner f.eks ?

Og menn hvis dere møter en knall kul dame, og senere får vite at du har to venner som har vært på henne før, mister du resepekten for henne eller fortsetter du med henne som før og lar ditt inntrykk av henne bestemme og ikke det andre sier?

Anonymous poster hash: aec25...b5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du på et lite sted kan jo sånne rykter være veldig ødeleggende...

Men har i grunn liten erfaring med det personlig, men har jo hørt slike rykter om andre og det var aldri noe positivt det førte med seg..

Samtidig ,om man er en sterk person og ikke lar seg affektere av slikt fordi man selv (og sine nærmeste) vet hva som er sant så er det jo egentlig ikke noe å bry seg med...for rykter er rykter..

Skrevet

Har opplevd at rykter har ødelagt flere ting i livet.

Anonymous poster hash: f2e75...5c4

Skrevet

Kan du gi eksempler på hvordan rykte og hva?

Anonymous poster hash: 63bcd...e88
Skrevet

Og menn hvis dere møter en knall kul dame, og senere får vite at du har to venner som har vært på henne før, mister du resepekten for henne eller fortsetter du med henne som før og lar ditt inntrykk av henne bestemme og ikke det andre sier?

Anonymous poster hash: aec25...b5a

Jeg skal være helt ærlig: In a heartbeat. Da kuttes snora. Rykter er nå én ting, men hvis jeg hadde hatt to kompiser som hadde pult dama mi hadde jeg følt at jeg hadde drasset rundt på et bussete. Sånn er det bare. 

Rykter har en del å si. Hvis man har en vennekrets i det minste. Det finnes mennesker som lever isolerte liv med et kontaktnettverk som ser mindre ut som et spindelvev-system og mer ut som en gren. Mye frittstående bekjentskaper og venner som ikke nødvendigvis kjenner andre i samme nettverk. I et slikt type nettverk vil jo ikke rykter ha noen effekt. For spindelvevet derimot, der kan det være destruktivt. Alle vil føle at de har noe unikt sammen. Når billige sex-relasjoner havner i samme nett kolliderer to radikalt ulike måter å verdisette mennesker. Der kjæresten din for kompisene har vært et billig hull for natten har du måttet betale deg veien gjennom middager og roser. Slike ting tærer på forholdet. 

...enda en grunn til at jeg er motstander av løssluppenhet. For øvrig kan dere spare dere for billig moral-retorikk og honnørord. Du vet du hadde tenkt det samme sjæl din hykler.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv heller ikke noe fan av løssluppne menn, men må innrømme at jeg ofte hever meg over at de har vært på mange, og mange jeg kjenner til, hvis jeg liker han godt nok.
Er det en som det viser seg har vært på en av de aller nærmeste vennindene mine så ville jeg nok tatt avstand, selvom hun hadde syntes det var greit.

Er det det du mener også, Arcturus, gjelder det du sier mest når det er nære kompiser som har vært på hun, eller hvem som helst du hører om og kjenner navnet til? For jeg mener, i en stor krets der "alle vet hvem alle er" så er det vanlig for meg å observere at flere man kjenner til har datet samme personer i kretsen, så det er litt vanskelig å komme unna(?)

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

For min del ingenting

jeg bryr meg ikke om hva mitt rykte er. Jeg vet ikke en gang om jeg har det.

jeg bryr meg heller ikke om hva rykte til andre er.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Synes ikke det betyr så mye. Kommer fra et lite sted med et stort bygdedyr, man må bare heve seg over det. Jeg har imidlertid sett at det har ødelagt mye for folk, rykter kan være ganske skumle om de er alvorlige nok.

Edit: Skjønte ikke at det var snakk om et spesifikt "rykte" :P Da er det definitivtl bare å heve seg over det.

Endret av Raindrops
Skrevet

Et rykte er som regel utrolig lokalt... Jeg kjenner ingen med 'et rykte' utover sin aller nærmeste omgangskrets.

• Liker 1
Skrevet

(...) gjelder det du sier mest når det er nære kompiser som har vært på hun, eller hvem som helst du hører om og kjenner navnet til? For jeg mener, i en stor krets der "alle vet hvem alle er" så er det vanlig for meg å observere at flere man kjenner til har datet samme personer i kretsen, så det er litt vanskelig å komme unna(?)

Det gjelder alle andre menn, men enkelte er verre enn andre. Hvis det er en fyr jeg liker godt kan jeg strekke meg til å være bukbror om jeg virkelig faller for jenta. Hvis det er en fyr jeg absolutt ikke tåler ville jeg heller brent av meg selv levende enn å være hans gamle leketøys nye lekehest. Det handler om ære og rykte. Jeg vil ikke være i samme verden som noen jeg hater. Det inkluderer hans ekser. Det ville plaget meg så mye at jeg ikke hadde fått sove om natten. 

Hvis du har en så liten vennekrets at det er uunngåelig ville jeg absolutt sett utover, om ikke annet enn for å få inn nytt blod i innavlet. Min kjæreste skal være min egen, ingen andres gamle sexvenn, one-night-stand eller forlovede. Det er uunngåelig at mennesker har historie med andre, men jeg vil helst slippe å måtte leve med dem som naboer eller å jevnlig treffe dem på middagsselskaper. Det blir for nært.

Skrevet

Så lenge fyren ikke har vært på noen av mine nære venninner så driter jeg i om han har pult resten av Steinkjer. 

Skrevet

Så lenge fyren ikke har vært på noen av mine nære venninner så driter jeg i om han har pult resten av Steinkjer. 

:skratte:

Skrevet

:skratte:

Jeg har ingen problemer med at folk har levd et liv. 

Skrevet (endret)

Jeg har ingen problemer med at folk har levd et liv. 

Ikke jeg heller :) Hadde vert ganske hyklersk av meg isåtilfelle ;)

Endret av BethD
Skrevet

Ikke jeg heller :) Hadde vert ganske hyklersk av meg isåtilfelle ;)

Ja, det er noe med det at man lever totalt forskjellige liv som singel og som del av et par. Og man kan ikke kreve at single mennesker burer seg inne og gir avkall på et sexliv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...