AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Hei! Jeg holder på å ta en bachelor (fulltid), begynte i år. Har ett barn i barnehagealder, og vi bor langt unna de fleste vi kjenner. Det jeg egentlig lurer på er om noen vil dele erfaringer? Peptalk? Det er et ganske tungt studie, jeg merker allerede at dette kan bli tøft. Men jobber med innstillingen og prøver å holde meg positiv. Dette er noe jeg MÅ gjøre nå, så det er ingen vei tilbake. Anonymous poster hash: deb56...c9c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Jeg er også alenemor og student, og tar bacheleoren neste år. Krevende år, men det er verdt det for barnas fremtid. Anonymous poster hash: c1588...f73
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Skulle du tenkt på litt før gitt Anonymous poster hash: 90c27...05f 2
absinthia Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 (endret) Det kommer til å gå godt, du kommer til å bli kjent med nye folk. Jeg hadde tre barn og var alene da jeg tok bachelor. Les og gjør oppgaver mest mulig på skola/ lesesalen før du henter i barnehagen/ mellom forelesninger. - Heng også mye i kantina e.l. og sosialiser deg mellom slagene. Jeg var tre ganger så mye effektiv når jeg leste på skola enn hjemme, selv om jeg tok timelange kaffepauser innimellom. Hadde en del samarbeid med medstudenter - spesielt en " reservelillebror" jeg anskaffet meg i løpet av studiet. Jobbet forresten ca 30% i tillegg til heltidsstudiet! med en relevant jobb, så jeg måtte iblant gjøre en skikkelig innsats for å holde meg ajour. Endret 27. august 2015 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Jeg også. Angrer hardt og heftig på at jeg tenkte det skulle gå så greit. Nå har barnet vært syk ca annenhver uke siden han begynte i BHG og ingen kan ta disse dagene for meg. Jeg strøk på en eksamen til våren og er helt fortvilt....Anonymous poster hash: 12c53...d5e
Gjest Seajewel Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Skulle du tenkt på litt før gitt Anonymous poster hash: 90c27...05f Du må være temmelig uerfaren på livet for å kunne si noe sånt. 3
Gjest Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Jeg var alene med et barn når jeg startet på utdanningen min. Når jeg fikk barn nummer to, og ble alene igjen, halvveis i studieløpet, trodde mange at jeg ikke kom til å fullføre. Det gjorde jeg - til planlagt tid og alt. Det var tøft, men så utrolig verdt det!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Takk for svar. Jeg leser også best på skolen, så bruker å sette meg ned på biblioteket og lese før jeg henter ungen i barnehagen. Sykdom osv er ikke til å komme unna, men da leser jeg hjemme så godt jeg kan, og hvis det er noe obligatorisk på skolen så har jeg et par folk jeg kan spørre om det blir helt krise. Prøver å ikke ta sorgene på forskudd, er fortsatt ganske så innstilt på at det skal gå bra. Men det gjenstår jo å se med eksamener osv, skal ha hardcore lesing de få lesedagene jeg har ihvertfall og holde meg så strukturert som mulig underveis (det er der problemet mitt ligger ;p ) TsAnonymous poster hash: deb56...c9c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Hei! Jeg holder på å ta en bachelor (fulltid), begynte i år. Har ett barn i barnehagealder, og vi bor langt unna de fleste vi kjenner. Det jeg egentlig lurer på er om noen vil dele erfaringer? Peptalk? Det er et ganske tungt studie, jeg merker allerede at dette kan bli tøft. Men jobber med innstillingen og prøver å holde meg positiv. Dette er noe jeg MÅ gjøre nå, så det er ingen vei tilbake.Anonymous poster hash: deb56...c9c Som aleneforelder er det veldig lurt å bo i familieleilighet på studentby (aleneforedre har førsterett på å få slike leiligheter). For da vil dere ha et miljø med mye barnefamilier rundt dere. Ungen vil ha mange lekekamerater rett utenfor døra, og du vil lettere bli kjent med andre barnefamilier og andre aleneforeldre. Det er vanlig at man bytter på å passe hverandres barn, slik at man kan få litt fri når det er nødvendig. Og det er også vanlig at flere familier samles til fellesmiddager innimellom, hvor barna kan bli plassert på ekstra madrasser på soverommet når det er leggetid, slik at foreldrene kan fortsette samværet utover kvelden/natta. Da er det kort vei hjem, og man kan bare plukke med seg ungen og bære den den korte veien hjem. Anonymous poster hash: d20c5...e8f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Du må være temmelig uerfaren på livet for å kunne si noe sånt. bitter Anonymous poster hash: 90c27...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå