AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Neste måneder har to i familien bursdag, søsken og tantebarn. Søsken blir 30 (og alle snakker om det som det er BIG deal) og tantebarn blir 5. Det gjør at jeg kommer i en vanskelig situasjon. Jeg lever på et strengt budsjett. Sånn som det er nå har jeg så vidt 300 i uken å leve på. Hva skal jeg gjøre med bursdag gaver da? Noen kreative ideer? Anonymous poster hash: 18b80...baf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Strikke noe? Avhenger av at du gjerne har strikkepinner, vet hvordan man strikker, og eventuelt vet hvor man får tak i billigt garn(får av foreldre/besteforeldre) Anonymous poster hash: 3e3c2...fa0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Ebay! Anonymous poster hash: 2b2ba...670
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Jeg har en flaske vodka som jeg kjøpte på tax free for lenge siden, min far har sagt han kan kjøpe den for 400 (not bad... fikk den for 150). Så jeg har litt å rutle med når jeg har gitt han den. TS Anonymous poster hash: 18b80...baf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Strikke noe? Avhenger av at du gjerne har strikkepinner, vet hvordan man strikker, og eventuelt vet hvor man får tak i billigt garn(får av foreldre/besteforeldre) Anonymous poster hash: 3e3c2...fa0 Kanskje de vil ha en grytelapp. Det er omtrent det eneste jeg kan strikke. TS Anonymous poster hash: 18b80...baf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Ebay! Anonymous poster hash: 2b2ba...670 Ikke en dårlig ide... men man risikerer bom-kjøp da. Man har jo en penge garanti, men man rekker ikke returnere det i tide. TS Anonymous poster hash: 18b80...baf
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Det er jo innad i familien, så jeg hadde forklart situasjonen for noen av de andre (dine søsken?) som også skal gi gave, og spørre om det går greit for dem at du gir dem beløpet du vil bruke, også at du kan skrive ditt navn på samme kort som de. Så er du med på å gi en større/stor/vanlig presang, samtidig som at mottaker ikke får vite konkret beløp som du har bidratt med. Innad i en familie burde dette gå greit uten at det blir surmuling av det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Det er jo innad i familien, så jeg hadde forklart situasjonen for noen av de andre (dine søsken?) som også skal gi gave, og spørre om det går greit for dem at du gir dem beløpet du vil bruke, også at du kan skrive ditt navn på samme kort som de. Så er du med på å gi en større/stor/vanlig presang, samtidig som at mottaker ikke får vite konkret beløp som du har bidratt med. Innad i en familie burde dette gå greit uten at det blir surmuling av det. Jo... og jeg kan jo bli med på avbetaling. Jeg pleier å dele med en av søsken mine, men da har vi gitt like mye. Vet ikke helt med å foreslå at h*n betaler mest, mest fordi jeg syns det er urettferdig for h*n. Anonymous poster hash: 18b80...baf
Poserose Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Jeg har strikket sitteunderlag i nillegarn for 80 kr Det er bare rette masker frem og tilbake og tar deg en ukes tid hvis du strikker om kveldene. Ulrikke het garnet. 80 masker på ca pinne 6, 64 riller. Du trenger ca 200 gram garn. 5-åringen blir sikkert skikkelig glad for et par pakker med yndlingsgodteriet eller en enkel leke
Nerdemamma Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Strikke er jo en god ide, selv om det bare er grytekluter! Skaff noen billige bilderammer, skriv et dikt på datamaskinen som du skriver ut og rammer inn. Personlig, unikt og billig!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Jo... og jeg kan jo bli med på avbetaling. Jeg pleier å dele med en av søsken mine, men da har vi gitt like mye. Vet ikke helt med å foreslå at h*n betaler mest, mest fordi jeg syns det er urettferdig for h*n. Anonymous poster hash: 18b80...baf Jeg kom på en ting. Kan du brodere med korssting? Hvis du søker på "morsomme korssting" i bildefeltet til Google, så kommer det opp mange artige skilt du kan brodere der. Da behøver du bare å kjøpe en billig ramme, og noe stoff. Hvis du ser på den lokale Facebooksiden din for kjøp-salg-gis bort, så kan du jo høre der om noen der vil gi bort broderingsgarn i ulike farger/om de har noen småstykker med stoff som du kan bruke? Selv om jeg mener man skal være forsiktig med å gi andre interiørting, så kjenner du vel humoren til dine familiemedlemmer antar jeg?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Bor du nærheten av en Søstrene Grene eller TIGER-butikk så er det mye billig og fint å finne der. Anonymous poster hash: e6678...b81
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Jeg kom på en ting. Kan du brodere med korssting? Hvis du søker på "morsomme korssting" i bildefeltet til Google, så kommer det opp mange artige skilt du kan brodere der. Da behøver du bare å kjøpe en billig ramme, og noe stoff. Hvis du ser på den lokale Facebooksiden din for kjøp-salg-gis bort, så kan du jo høre der om noen der vil gi bort broderingsgarn i ulike farger/om de har noen småstykker med stoff som du kan bruke? Selv om jeg mener man skal være forsiktig med å gi andre interiørting, så kjenner du vel humoren til dine familiemedlemmer antar jeg? Det var en god ide. Jeg kan ikke, men det ser ikke så vanskelig ut. Jeg tror at jeg kan lære det på nett. Anonymous poster hash: 18b80...baf
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 Det var en god ide. Jeg kan ikke, men det ser ikke så vanskelig ut. Jeg tror at jeg kan lære det på nett. Anonymous poster hash: 18b80...baf Det er ikke vanskelig! Det "eneste" som er smart å huske på er å feste tråden ordentlig i begynnelsen og slutten slik at tråden "holder seg der den skal være". Jeg har flere tips til deg om du går for dette forslaget! Har holdt en del på med brodering før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå