AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 flyttet ut for meg selv for 8 måneder siden. Alltid bodd i hus, nå bor jeg i blokk, er i første etasjen. Har slått av alt, renner bort her jeg sitter for det er stygg varmt. Kan ikke ha viften på. Det blinker i hele leiligheten. Jeg er alene, tårene renner for jeg er så redd. Spiller det noen rolle at JEG slår av alle lys og slikt, når jeg bor i blokk? Hva om andre ikke gjør det, også blir blokken truffet også blir alt ødelagt og det begynner å brenne? Stygge drittmelding, hvorfor kan ikke yr eller storm faktisk gi rette værmeldinger?! Det står ingenting om torden og lyn. Men her er det! Ikke har de oppdatert heller, vet ikke hvor lenge det varer. Er livredd!!!!!! Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Slapp av og pust. Dette kommer til å gå kjempe fint skal du se. Det tordnet samenhengene kjempe lenger her tidligere i dag. Kos deg heller med showet Anonymous poster hash: d07ac...f25
Rumle Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 (endret) Tenn et lys, finn frem en bok og prøv å slappe av Endret 27. august 2015 av Rumle 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Det går så bra atte Eneste jeg gjør om det lyner og tordner i området er å trekke ut kontakten på tv, pc etc Anonymous poster hash: e7ec1...b13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Pleier ikke blokker å ha lynavledere? Anonymous poster hash: 6a398...e21 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Lyste trenger du ikke slå av. Men alle apparater som tv, radio, pc m.m. de trekker du ut alle kontakler fra støpselet på. Mobil og nettbrett bruker du ikke. Lyset tenner du, og så finner du frem en god papirbok og koser deg med. Torden er ikke farlig, det er bare en utfordring for oss mennesker å ikke bli redd. Vi kan ikke styre naturen, bare gjøre det beste ut av ting her og nå. Anonymous poster hash: 94acf...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Grunnen til at man skal dra ut kontakter er for å sørge for at utstyret ditt ikke blir ødelagt hvis det blir nedslag i nærheten. Det er bare å ha på lamper osv, mange drar ut tv, kjøleskap og ruter siden det er litt dyrere ting (og lader ikke telefonen). Selv skrur jeg PÅ alt når det er tordenvær, fordi jeg er så redd. Så alt lys er på, alle tv'er/anlegg/radioer med masse lyd. Ned med alle gardiner og persienner. Og mobil og nettbrett kan du helt trygt bruke! Det er feilinfo over her. Bare ikke ha strømmen iplugget eller snakk i fasttelefon. Selv sitter jeg på badet da det er verst, fordi der er det ikke vinduer Anonymous poster hash: cb09f...47d 10
Vampen Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Det går helt fint. Det smalt skikkelig her tidligere i kveld også, men det ga seg fort og ingen skade skjedd.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 ok så jeg kan ha lys på? TV'en er koblet ut, pc'en sto til lading men trakk den ut. gud jeg vil hjem! Jeg hater torden og lyn, verste jeg vet. Har aldri hørt det så høyt før! ts Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Er det farlig å løpe/trene ute når det tordner/lyner? Anonymous poster hash: 78a02...88d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 kjøleskapet får jeg ikke tak i. Får kjøleskapet ble presset inn med makt da jeg flyttet inn. Må være to til å få den ut. Kan jeg ha på gulvvifte? ts Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a
Arabella Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Lyste trenger du ikke slå av. Men alle apparater som tv, radio, pc m.m. de trekker du ut alle kontakler fra støpselet på. Mobil og nettbrett bruker du ikke. Lyset tenner du, og så finner du frem en god papirbok og koser deg med. Torden er ikke farlig, det er bare en utfordring for oss mennesker å ikke bli redd. Vi kan ikke styre naturen, bare gjøre det beste ut av ting her og nå.Anonymous poster hash: 94acf...8e1 Omvendt. Du trekker støpselet ut av kontakten. Kontakten er den som sitter i veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Jeg forstår at du er engstelig, men når du er i en blokk er du trolig på et av de sikreste stedene du kan være. De fleste høye bygninger har lynavleder. Når det er uvær ute, er det mange som trekker ut støpslene sine, men slett ikke alle. I alle blokker i Norge er det helt sikkert folk som ikke trekker ut støpslene. Likevel tror jeg aldri jeg har hørt om at hele blokker er blitt skadet pga lyn. Grunnen til at mange trekker ut støpsler er, som andre har nevnt, at det kan bli overspenninger hvis lynet slår ned, og dette kan skade apparatene. Her i huset trekker vi ut TV og vaskemaskin, og har ikke ting på lading. Kjøleskap o.l. lar vi stå. Til nå har kjøleskapet overlevd i snart 15 år og mange tordenvær Sjansen er mao minimal. Anonymous poster hash: 990b2...2b0
Rosa Sitron Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 kjøleskapet får jeg ikke tak i. Får kjøleskapet ble presset inn med makt da jeg flyttet inn. Må være to til å få den ut. Kan jeg ha på gulvvifte? ts Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a Ikke ta ut kjøeskapet. Det er det ingen jeg vet om som gjør. TV og PC er de viktige tingene
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Er det farlig å løpe/trene ute når det tordner/lyner? Anonymous poster hash: 78a02...88d Det er farligere å være ute enn å være inne, uavhengig av om du løper/trener eller står stille. Man skal helst ikke befinne seg verken under høye trær eller på åpne sletter. Anonymous poster hash: 990b2...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #17 Skrevet 27. august 2015 ok så jeg kan ha lys på? TV'en er koblet ut, pc'en sto til lading men trakk den ut. gud jeg vil hjem! Jeg hater torden og lyn, verste jeg vet. Har aldri hørt det så høyt før! ts Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a Du kan ha på alt du vil. Det er du som vurderer om du ønsker styret med forsikring hvis det blir ødelagt. kjøleskapet får jeg ikke tak i. Får kjøleskapet ble presset inn med makt da jeg flyttet inn. Må være to til å få den ut. Kan jeg ha på gulvvifte? ts Anonymous poster hash: 3bdc4...d2a Null problem. Verste som skjer er at kjøleskapet blir ødelagt, men innboforsikring dekker dette. Gulvvifta kan du selvsagt ha på. Hvor i alle dager har du hørt at du må trekke ut alt dette? https://www.fno.no/tema/skadeforsikring/lynnedslag/ Anonymous poster hash: cb09f...47d 4
DysterPytten Skrevet 27. august 2015 #18 Skrevet 27. august 2015 Dra ut (ikke bare slå av) alle støpslene til alt du er redd for. Tv, vaskemaskin, pc, forsterkere, dekodere, routere osv. Ikke noe problem å bruke mobil og nettbrett så lenge du ikke har dem koblet i veggen. Bruk mobilnettet.
Gjest Kritt Skrevet 27. august 2015 #19 Skrevet 27. august 2015 Jeg elsker tordenvær :-). Så lenge jeg ikke er i liten båt på sjøen. Men har da vært i seilbåt i tordenvær også, og det har gått bra. Huse vårt har stått i snart 80 år og har nok opplevd det meste av vær; det tåler nok neste tordenvær også.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #20 Skrevet 27. august 2015 Nå tordner det her også. Helt uten at det var varslet! Anonymous poster hash: 990b2...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå