Gå til innhold

lunkent vann, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trodd at man skal bruke kaldt vann helt til slutten når man skyller av seg såperster etter vasking av ansikt.

Men en hudpleier fra hqhair sa til meg at man alltid skal bruke lunkent vann.

Stemmer dette?

Jeg har alltid brukt kaldt helt på slutten for å lukke porene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har alltid trodd at man skal bruke kaldt vann helt til slutten når man skyller av seg såperster etter vasking av ansikt.

Men en hudpleier fra hqhair sa til meg at man alltid skal bruke lunkent vann.

Stemmer dette?

Jeg har alltid brukt kaldt helt på slutten for å lukke porene mine.

Man trenger lunkent vann for å løsne skitt i porene. Aldri bruk veldig varmt vann-begynne med lunkent vann og avslutte etter vasking med kald vann-det sies at det hjelper å lukke porene men det også stimulere huden slik at du får litt farge i ansikt etter en natts søvn så kan man nemlig være veldig blekk!

Skrevet

Hmm...jeg bruker også kaldt vann etter rens.

Av samme grunn som deg. Skjønner ikke hvorfor det skal være skadelig eller hva det enn skulle gjøre? :-?

Skrevet
Hmm...jeg bruker også kaldt vann etter rens.

Av samme grunn som deg. Skjønner ikke hvorfor det skal være skadelig eller hva det enn skulle gjøre? :-?

Jo, det er helt riktig Carmen. Så lenge du bruker kaldt vann etter rens. Det er ikke skadelig på noen måte: poenget mitt var bare at du kan ikke bruker kaldt vann til rens.... :-) For da er det nemlig skitt i porene som ble ikke vekk-lunkent vann hjelper til å løsne det opp.

Skrevet

Tror ikke det er så bra hvis en har sensitiv hud eller sånne små, sprukne blodkar (husker ikke hva det heter).

Skrevet

Jo, det er helt riktig Carmen. Så lenge du bruker kaldt vann etter rens. Det er ikke skadelig på noen måte: poenget mitt var bare at du kan ikke bruker kaldt vann til rens.... :-) For da er det nemlig skitt i porene som ble ikke vekk-lunkent vann hjelper til å løsne det opp.

Aha, da har jeg lært noe nytt i dag også :)

Skrevet
Tror ikke det er så bra hvis en har sensitiv hud eller sånne små' date=' sprukne blodkar (husker ikke hva det heter).[/quote']

Heter det ikke cuperose eller noe sånt..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...