Gå til innhold

Spise på restaurant. Kan jeg be om blomkålpure istedenfor potetstappe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at retten jeg har lyst på serveres med potetmousse som jeg regner med er en type potetstappe. Men jeg spiser ikke poteter. Frekt å be om dette? Er en litt finere restaurant dette

Anonymous poster hash: c2a7d...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, nei.

Anonymous poster hash: 83a00...280
  • Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Har de blomkålpuré til noen av de andre rettene sine?

I så fall ville jeg spurt om mulighet for å bytte. 

Endret av Margit Spat
Skrevet

Om de har blomkål tilgjengelig er ikke sikker, men det er HELT GREIT å be om alternativ til potet. 

Snakk med servitøren når dere bestiller så ordner det seg fint. ;) 

• Liker 3
Skrevet

Det har de:)

Skrevet

Det har de:)

¨Da er det ikke noe problem å spørre. :)

Jeg har en bekjent som har svart belte i dette, og klarer å få bedre kjøkken til å lage spesialkomponerte vegetarretter til seg etc. Ikke at det er sammenlignbart med problemstillingen du legger fram, men det viser i hvert fall at mye er mulig. Det avgjørende er hvordan du legger fram ønskene dine, dvs med mye smil og positivitet, og med mange takksigelser når du har snurret personalet rundt lillefingeren og får det som du vil. :ler:

Anonymous poster hash: fdaea...53f

• Liker 6
Gjest Overrasket
Skrevet

Når jeg er på en restaurant forventer jeg at kokkene har en mening bak hvorfor en rett er satt sammen slik den er, og spiser det jeg bestiller sånn retten opprinnelig er ment. Dersom det er noe jeg absolutt ikke spiser i en rett, velger jeg heller noe annet. Jeg går på restaurant for å ta del i hvordan restauranten/kjøkkenet mener at maten skal oppleves, ikke for å spise akkurat det jeg selv ville laget. 

Skrevet

Ser at retten jeg har lyst på serveres med potetmousse som jeg regner med er en type potetstappe. Men jeg spiser ikke poteter. Frekt å be om dette? Er en litt finere restaurant dette

Står det virkelig "potetmousse" på menykartet?

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke spise ris eller pasta istedet da?

Skrevet

Står det virkelig "potetmousse" på menykartet?

Potet Mousseline står det. Men det er nå uansett noe miste greier

Skrevet

Kan du ikke spise ris eller pasta istedet da?

Hvorfor tror du jeg ikke skal ha potet?

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke la være å spise potetstappa?:)

Anonymous poster hash: 3e9f0...45a
Skrevet

Potet Mousseline står det. Men det er nå uansett noe miste greier

Moste

Skrevet

Det er jo bare å spørre.

Jeg spiste lavkarbo en periode (antar det er det du gjør) og spurte ofte om jeg kunne få for eksempel mer grønnsaker eller salat eller noe annet som jeg så at de allerede hadde på menyen istedenfor. Det gikk alltid fint.

Med unntak av Egon da hvor jeg måtte betale ekstra for å bytte ut potet/ris/pommesfrites med salat......

Som om det koster mer å lage litt grønn salat enn de andre tingene... *oppgitt*

Skrevet

Har de blomkålpuré på menyen da?

Skrevet

Det har de:)Anonymous poster hash: c2a7d...93f

Har de blomkålpuré på menyen da?

Anonymous poster hash: 9c20b...4e8

• Liker 1
Skrevet

Når jeg er på en restaurant forventer jeg at kokkene har en mening bak hvorfor en rett er satt sammen slik den er, og spiser det jeg bestiller sånn retten opprinnelig er ment. Dersom det er noe jeg absolutt ikke spiser i en rett, velger jeg heller noe annet. Jeg går på restaurant for å ta del i hvordan restauranten/kjøkkenet mener at maten skal oppleves, ikke for å spise akkurat det jeg selv ville laget. 

Takk for at det finnes sånne som deg.   :blomst:

• Liker 3
Skrevet

¨Da er det ikke noe problem å spørre. :)

Jeg har en bekjent som har svart belte i dette, og klarer å få bedre kjøkken til å lage spesialkomponerte vegetarretter til seg etc. Ikke at det er sammenlignbart med problemstillingen du legger fram, men det viser i hvert fall at mye er mulig. Det avgjørende er hvordan du legger fram ønskene dine, dvs med mye smil og positivitet, og med mange takksigelser når du har snurret personalet rundt lillefingeren og får det som du vil. :ler:

Anonymous poster hash: fdaea...53f

Så han har svart belte i å være en vanskelig gjest?

Sjarmerende...

• Liker 9
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Så lenge de har det på menyen så burde det gå fint :)

Skrevet

Synes du heller skal be om mer grønnsaker istedenfor potet da, med mindre du ser de lager dette til andre retter. Veldig mye ekstra jobb bare for deg, så om de gjør dette burde du i det minste tipse godt.

Anonymous poster hash: a618f...c1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...