Gå til innhold

Søppelbøtte på benken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som putter søppelbøtta på benken når de skreller grønnsaker/knuser egg?

Anonymous poster hash: 3d958...d35
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta fram en grønn pose (matavfallspose til resirk i min kommune) og bruke den, men jeg ville nok ikke ønsket å putte selve søppelbøtta på benken.

• Liker 2
Skrevet

Drar den ut på gulvet.

Anonymous poster hash: 8243f...c7a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har avfallsbøtte for matavfall permanent stående på benken fordi det er der den brukes. Den tømmes minst en gang om dagen og alltid like etter jeg har brukt den til lett bedervelig avfall. Selve bøtta er i rustfritt stål og går jevnlig i oppvaskmaskinen. Ser ikke helt problemet...

• Liker 3
Skrevet

Nei, her skreller vi på et fat som vi bare skraper av når vi er ferdig.

Anonymous poster hash: efb7d...0bd

Skrevet

Jeg har avfallsbøtte for matavfall permanent stående på benken fordi det er der den brukes. Den tømmes minst en gang om dagen og alltid like etter jeg har brukt den til lett bedervelig avfall. Selve bøtta er i rustfritt stål og går jevnlig i oppvaskmaskinen. Ser ikke helt problemet...

I ditt tilfelle blir det ikke noe problem, men jeg flytter ikke min fra under vasken for å sette den på benken hver gang jeg skal skrelle grønnsaker eller knuse egg. 

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg setter bøtta i den ene vasken

Har veldig lite på den delen av benken hvor jeg lager maten av hygieniske årsaker

Skrevet

Nei. Skreller enten i et kjøkkenpapir/fruktpose grønnsaken lå i, eller så bare skreller jeg rett på benken og føyser det ned i bøtten når jeg er ferdig. Setter ikke bosspannet på benken. 

Anonymous poster hash: 8286c...0e4
Skrevet

Blir ikke det veldig høyt å skrelle i ei bøtte som står oppå benken? Jeg tror jeg hadde fått vondt i armene.

Skrevet

Jeg har en liten søppelbøtte som er beregnet for matavfallposene, den står alltid på benken når jeg lager mat så jeg kan skrelle ol rett i boksen. Veldig praktisk :) Oslo kommune gikk fra dør til dør og delte ut bøttene som en del av kampanjen for å få folk til å kildesortere. Kanskje de fortsatt har noen liggende som man kan få :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg/vi.

Anonymous poster hash: de336...940
Skrevet (endret)

Har en liten plastbøtte med lokk som har matavfallspose oppi der igjen. Legger matsøppel rett i posen når jeg lager mat. Snurrer posen igjen og legger på lokk når jeg et ferdig. Kastes når full.

Denne lille søppelbøtta står fast på benken.

Endret av Edie
Skrevet

Søppelbøtter, handleposer og andre bakteriebomber har ingenting på benke å gjøre, enten vi har rene og skitne soner og er nøye med både å skille og med renhold.

Skreller vi poteter eller grønnsaker så gjøres det i "skitten sone", og opp på en bit kjøkkenpapir, brukt brødpose eller lignende.

Anonymous poster hash: b517c...8c2

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri i verden. Er vel en enorm bakteriebombe det der! 

Jeg pleier å legge tørkepapir på benken og har skrellet oppå det. Samler det sammen og kaster det i bøtta etterpå. Enkelt og greit. 

Skrevet

Nei, jeg skreller på benken eller i vasken og kaster skrellet etterpå. Søppelbøtta har INGENTING på kjøkkenbenken å gjøre synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...