Gå til innhold

Bolighai frustasjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg vil med dette.. Vil bare få ut min tristhet.

Siklet etter en ''billig'' leilighet en liten stund. Den var midt i blinken, men jeg hadde ikke råd uansett. Jeg er bare en leietaker som sikler etter boliger jeg har råd til men ikke får lån til. 

Så skal jeg finne en ny leilighet jeg kan leie, og der ligger søren meg den jeg siklet etter. RETT etter den ble solgt. 

iojfsjdlslkfdsljfkld  :trist:

Når man først har skaffet bolig kan man jo skaffe seg tusen andre bare ved å være egen kausjonist. Også leie ut de andre. 

Hvorfor må det være sånn?!?! Dumme kausjonistordning.

 

Flere som føler på denne lille bitterheten?



Anonymous poster hash: b8db4...2da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

litt rotete dette, altså du så på en leilighet du ønsket å kjøpe, men du har ikke råd til å kjøpe. Så så du på en leilighet du ønsket å leie og det var den samme som du ikke hadde råd til å kjøpe?

 

Jeg ser ikke hvorfor dette skulle være så bittert. Hvis folk ikke leide ut leiligheter, så ville det jo bli en mangel på uleieleiligheter. Dette ville jo drive leieprisene oppover....



Anonymous poster hash: 16fd7...506
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

litt rotete dette, altså du så på en leilighet du ønsket å kjøpe, men du har ikke råd til å kjøpe. Så så du på en leilighet du ønsket å leie og det var den samme som du ikke hadde råd til å kjøpe?

 

Jeg ser ikke hvorfor dette skulle være så bittert. Hvis folk ikke leide ut leiligheter, så ville det jo bli en mangel på uleieleiligheter. Dette ville jo drive leieprisene oppover....

Anonymous poster hash: 16fd7...506

 

At jeg ikke får et lån der jeg betaler 5000kr i måneden (inkludert rente) i 25/30 år. Jeg har råd til det, men får ikke på grunn av kravet om egenkapital, som jeg heller ikke får spart grunnet høyere/samme leiepriser enn boliglånet.

Er snakk om små leiligheter til rett over millionen. Med fellesutgifter på under 2000 inkludert eiendomsskatt, internett, kabel-tv, vask og slik.

 

Så synes vel det er bittert at mange andre får kausjonister og til og med kan være egen kausjonist, og kapre alle de billige leilighetene for å så leie de ut til høyere pris enn boliglånet.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3c0b1...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik fordi nordmenn ønsker politikere som vil at det skal være mye lavere skatter for dem som putter pengene i boliger i stedet for enn andre verdier.



Anonymous poster hash: 67322...3e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...