Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 15. september 2004 #1 Del Skrevet 15. september 2004 Går på minipiller. Gikk veldig bra de første to-tre mnd, men så begynte jeg å få blødningsforstyrrelser.(mensen tre uker, en uke fri så ny mens, så to mnd til neste osv). Har også fått noen rimelige heftige hodepiner. På tidligere merker jeg har brukt har evt. bivirkninger vist seg stort sett med en gang. Noen som har opplevd det samme? (bruker Exlutona) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyfairy Skrevet 16. september 2004 #2 Del Skrevet 16. september 2004 Har lett på internett, og fant litt informasjon som kanskje kan være av interesse for deg: Enkelte typer blødningsforstyrrelser har vært rapportert hos 20-30 %. Vanligvis vil dette si at menstruasjonssyklusen blir forkortet, men det kan også forekomme andre mønstre, som uregelmessige-, forlengede- eller små-blødninger. Spesielt viktig er det å være klar over at blødningsforstyrrelser, især hvis det samtidig opptrer mave- eller underlivssmerter, kan bety ektopisk svangerskap. Hvis det går mer enn 7 uker mellom 2 menstruasjonsblødninger, bør graviditetstest utføres. Legemidler som gir blødningsforstyrrelser kan nedsette prevensjonssikkerheten. Og husk: Minipiller inneholder kun kjønnshormon av typen gestagen. Registrerte minipiller i Norge er Conludag, Exlutona og Micoluton. Med disse pillene er tidspunktet enda viktigere. De må tas nøyaktig på samme tid hver dag. Dersom det går mer enn tre timer over denne tida (med andre ord 27 timer eller lengre mellom to piller), gir metoden ikke tilstrekkelig beskyttelse. Om du ikke tar pillen regelmessig, kan dette være grunnen til dine blødningsforstyrrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 16. september 2004 #3 Del Skrevet 16. september 2004 jeg bruker også minipillen - og har merket det samme som deg, har hatt regelmessig menstruasjon siden jeg var 12, og når jeg begynte på disse for et halvt år siden har alt forandret seg. Hadde menstruasjonsforstyrrelser de første månedene, hadde ikke menstruasjon i det hele tatt.. Men nå er den kommet tilbake igjen Jeg har også merket litt hodepine, men ikke noe plagsomt... Jeg fikk trolig blodpropp av Yasmin pillen jeg gikk på, så jeg måtte begynne på minipillen - godt at den finnes sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 16. september 2004 #4 Del Skrevet 16. september 2004 Takker for svar. Er ikke så flink til å huske på å ta pillene til rett tidspunkt, så det er sikkert der grunnen ligger. Vurderer å bytte ut pillene med p-stav fordi jeg er dønn lei av å aldri vite når det begynner å blø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2004 #5 Del Skrevet 16. september 2004 Takker for svar. Er ikke så flink til å huske på å ta pillene til rett tidspunkt, så det er sikkert der grunnen ligger. Vurderer å bytte ut pillene med p-stav fordi jeg er dønn lei av å aldri vite når det begynner å blø. Med p-stav så vet du heller ikke når du får mensen. Men det er jo sikrere, med tanke på at man ikke trenger å huske å ta pillene på nøyaktig samme tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå