Teardrop Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 (endret) Vi skal selge leiligheten vår men har ikke kjøpt noe annet enda. Hva er normal overtakelsestid om vi får solgt vår etter første visning neste helg? Kan kjøper trekke seg fra bud om vi vil ha 2 mnd til i leiligheten? Er det vanlig å overta samme uka? Åh, har sååå mye spm og tanker rundt dette. Kan dere være så snille å skrive deres historie/erfaring? Endret 27. august 2015 av Teardrop
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Tror jeg hadde 1 mnd fra jeg kjøpte til jeg fikk overta. Vil tro det er veldig normalt med alt fra 1-3 mnd. Selger skal jo gjerne flytte ut en del ting som sto der under visning, gjerne alt han har om han bor der fremdeles ved kjøpt, samt vaske ned. Og om han selger før han kjøper trenger han litt tid å finne nytt sted å bo. De som kjøper skal gjerne også styre med å gjøre klart til flytting og kanskje få solgt der de bor fra før. 1 uke vil jeg neppe tro noen verken forventer eller vil. Anonymous poster hash: 8731c...da4
Glitnir Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Enig med over. Har inntrykk av at 1-3 mnd er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Husker ikke eksakt når jeg overtok min leilighet. Men husker megler sa at det var veldig kort tid jeg overtok over og at det ikke er mulig å overta noe fortere. Det var noe og 20 dager. Vet ikke om han løy eller om det faktisk er sånn. Anonymous poster hash: 7f745...8bf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Vi hadde tre måneder, da vi leide leilighet som vi måtte vente ut oppsigelsetiden. Dere bestemmer jo litt selv når dere vil flytte ut. Anonymous poster hash: 828c1...5c6
trinerandine Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Her var det fire måneder før overtakelse. Dette var ønske fra selger som fortsatt ikke hadde funnet seg noe nytt.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Dersom leiligheten står tom, dere har pengene på konto og bare kan overføre til meglers konto, så trenger det ikke ta så fryktelig lang tid, men et par uker i forbindelse med behandling av skjøte tror jeg kanskje du må regne med i så tilfellet. Anonymous poster hash: fdcc5...056
DysterPytten Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Vi kjøpte lille julaften og overtok siste helga i februar. Så alt mellom 1-3 mnd var vanlig sa megler. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Jeg var ganske bekymret for dette før vi flyttet. Vi kjøpte først, og satt fire mnd fordi vi var så redd for å sitte igjen med to boliger i lang tid. Dette var ok for selger. De var ganske desperate fordi de hadde hatt mange visninger, så ville nok gått med på det meste Det føltes som en evighet før vi fikk huset! Leiligheten vår ble solgt på første visning. Overtakelsen ble ca 3 mnd frem i tid, og kjøper godtok det. Vet ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde insistert på kortere tid. Det hadde vært uaktuelt for vår del, så da måtte vi nok valgt et lavere bud eller kjørt en visning til. Dette ble man enige om på slutten av budrunden. Megler ringte og sa at nå nærmer det seg slutten, og lurte på hva vi ønsket. Heldigvis var kjøper enig.Anonymous poster hash: 66085...5ea
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Jeg var ganske bekymret for dette før vi flyttet. Vi kjøpte først, og satt fire mnd fordi vi var så redd for å sitte igjen med to boliger i lang tid. Dette var ok for selger. De var ganske desperate fordi de hadde hatt mange visninger, så ville nok gått med på det meste Det føltes som en evighet før vi fikk huset! Leiligheten vår ble solgt på første visning. Overtakelsen ble ca 3 mnd frem i tid, og kjøper godtok det. Vet ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde insistert på kortere tid. Det hadde vært uaktuelt for vår del, så da måtte vi nok valgt et lavere bud eller kjørt en visning til. Dette ble man enige om på slutten av budrunden. Megler ringte og sa at nå nærmer det seg slutten, og lurte på hva vi ønsket. Heldigvis var kjøper enig.Anonymous poster hash: 66085...5ea Du kunne da vel bare ha ringt de du kjøpte huset av og hørt om de kunne tenke seg å forandre overdragelsesdato. Du sier jo selv at de var desperate og gikk med på det meste. Mest trolig satt de allerede med en ny bolig, og ville vært lykkelig for å bli kvitt huset fortest mulig. Anonymous poster hash: c1766...ed3
Tvist Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Vi hadde to uker.Kortere hadde ikke gått, med tanke på finansiering 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Begge gangene jeg har kjøpt bolig har jeg tatt over på kort tid. Første gangen på 3 uker, og sist gang på under 2 uker. Anonymous poster hash: 7daab...a36
Chiubi Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Det normale er den tiden man blir enige om. Ingen kan regne med å flytte inn samme dagen man kjøper en leilighet. De fleste har visning mens de fremdeles bor i leiligheten, og da trenger man selvsagt tid til å pakke, vaske og flytte ut. Sist vi flyttet, satte vi overtakelse til tre måneder fra vi kjøpte boligen. Huset var klart til overtakelse, siden selger allerede hadde flyttet ut, men vi var ikke klare til å overta før tre måneder seinere. Vi kjøpte huset i november, solgte leiligheten vår i januar, og flyttet i februar. 1
Kraula Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 Jeg hadde ganske nøyaktig 2 mnd fra jeg solgte min til de nye overtok. Da vi overtok ny leilighet gikk det ca 6 uker fra vi kjøpte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå