AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg er sikkert bare overnervøs for dette, men likevel, jeg blir dårlig av sukker (uvel, kvalm i lengre tid), tåler ingenting av det lenger så og si. Men om jeg er ofte tørst og har hyppig vannlating, hvor mye er hyppig? Blir også ganske kvalm om det er lenge siden jeg har spist. Men jeg har irritabel tarm og angst, så kan bare være det. Nettopp vært en runde hos legen, er nesten flau over å dra tilbake og virke hypokonder med enda flere plager.. Har en bestemor som har diabetes, bestefar hadde. Jeg er 23 år, aktiv og normalvektig da..Anonymous poster hash: 69a02...399 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/964762-hvor-hyppig-er-hyppig-vannlating-hos-diabetikere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg er sikkert bare overnervøs for dette, men likevel, jeg blir dårlig av sukker (uvel, kvalm i lengre tid), tåler ingenting av det lenger så og si. Men om jeg er ofte tørst og har hyppig vannlating, hvor mye er hyppig? Blir også ganske kvalm om det er lenge siden jeg har spist. Men jeg har irritabel tarm og angst, så kan bare være det. Nettopp vært en runde hos legen, er nesten flau over å dra tilbake og virke hypokonder med enda flere plager.. Har en bestemor som har diabetes, bestefar hadde. Jeg er 23 år, aktiv og normalvektig da..Anonymous poster hash: 69a02...399 Pisset hvert 5min den siste tiden før jeg ringte sykebilen...tok av 15kg iløpet av 6uker ...var så jævlig tørst at jeg drakk hele tiden. Samt svært irritabel og kort lunte ....alt står i sammenheng med svært høyt blodsukker selvsagt over noen uker og ikke minst mindre og mindre krefter inntil du ikke har krefter til å gå opp trappen lengre ..da er det likesågreit å benytte seg av helsevesnet og få noe cashback på skattekronene. Har du diabetes så kjenner du det på deg m.a.o. Cøliaki \ gluten allergi kan være lurt å teste seg for på den annen side hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: 3c22e...5e6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/964762-hvor-hyppig-er-hyppig-vannlating-hos-diabetikere/#findComment-16946538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg tisset ca hver halvtime på dagtid og var oppe 5-10 ganger om natten for å tisse rett før jeg fikk diagnosen. Jeg drakk enormt mye. Sikkert borti en halvliter hver gang jeg var oppe på natten, og hele tiden på dagen. Jeg gikk også ned 10kg på en måned, var trøtt og uopplagt, hadde null matlyst, samt at det luktet søtlig av urinen/nedentil (ikke ubehagelig, bare søtlig). Hadde langtisblodsukker på 13 da diagnosen ble stilt. Anonymous poster hash: 80040...719 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/964762-hvor-hyppig-er-hyppig-vannlating-hos-diabetikere/#findComment-16946576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 27. august 2015 #4 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg er sikkert bare overnervøs for dette, men likevel, jeg blir dårlig av sukker (uvel, kvalm i lengre tid), tåler ingenting av det lenger så og si. Men om jeg er ofte tørst og har hyppig vannlating, hvor mye er hyppig? Blir også ganske kvalm om det er lenge siden jeg har spist. Men jeg har irritabel tarm og angst, så kan bare være det. Nettopp vært en runde hos legen, er nesten flau over å dra tilbake og virke hypokonder med enda flere plager.. Har en bestemor som har diabetes, bestefar hadde. Jeg er 23 år, aktiv og normalvektig da..Anonymous poster hash: 69a02...399 Tok du blodprøver hos legen? I så fall kan du ta en telefon og høre om hbac1 langtidsblodsukker) ble målt, og om dette var normalt. Da har du ikke diabetes. Ubehandlet diabetes gir ofte sukker i urinen, så hadde du med urinprøve ville det blitt oppdaget. At du blir uvel og kvalm av sukker kan ha sammenheng med angsten og at du er redd for å få/ha diabetes. Må du opp og tisse om natten? Våkner du om natten og er tørst? Hvis du sover natten gjennom uten å måtte gå på do har du ikke hyppig vannlating. Det er to typer diabetes, type en og type to. Med type en blir du raskt dårlig, går mye ned i vekt. Type to kommer mer snikende over lengre tid, og er også forbundet med alder og overvekt. Du er 23 år og normalvektig, sannsynligheten for at du har diabetes type 2 er forsvinnende liten. Diabetes type 1 gir ofte vektnedgang før diagnosen blir stilt, og du blir ganske raskt dårlig. Er du i tvil (og hbac1 ikke er målt), ring legesenteret og be om å få sjekket det. Det kan gjøres med et stikk i fingeren, og du får svar i løpet av minutter. Det er ikke sikkert du trenger legetime heller. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/964762-hvor-hyppig-er-hyppig-vannlating-hos-diabetikere/#findComment-16947449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Del Skrevet 27. august 2015 Type 1 her. Hadde ikke hyppig vannlating, på tross av et enormt væskeinntak og nærmest konstant urge til drikke mer pga tørre munnslimhinner osv. Har relativt grei blærekapasitet. Da jeg ble innlagt på sykehus etter diagnostisering og startet på væskebehandling osv produserte jeg nok 4-6 liter urin i døgnet de første par dagene, spredd over 5-7 ganger per døgn. Gikk fort ned når blodsukker og pH normaliserte seg. Kjenner meg forøvrig ikke igjen i beskrivelsene dine. TLDR: Personlige variasjoner. Som med det meste av helsemessige problemer. Anonymous poster hash: 4d3d9...6a4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/964762-hvor-hyppig-er-hyppig-vannlating-hos-diabetikere/#findComment-16947498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå