Gå til innhold

Fly med Prampack - erfaring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly og vurderer å bruke det som heter Prampack for å pakke inn vognen. Dette for å være sikker på at den ikke blir ødelagt. Men passer Prampack til beio happy duo vogn? Må man ta av hjulene ? Og er den så stor at vi feks kan legge bilsetet inni der også ?

Anonymous poster hash: 1a269...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Brio Happy skal passe i prampack ja. Tror hjulene må tas av og bagen/sportsdelen må løsnes fra understellet.

Tidligere var det pakkeanvisning for hver enkelt vogn på stokke.com, men ikke sikker på om det er det lenger. Du får sjekke.

Flyselskapene tillater kun barnevogn i prampacken, om det skulle oppstå skade og de oppdager at mer enn vogn har vært pakket i den får du ikke erstatning.

Anonymous poster hash: 0bab5...b9c
Skrevet

Hvordan Sender man bilsete da ?

Skrevet

Et bilsete koster jo faktisk nesten like mye som en vogn mener jeg

Skrevet

Som det står over skal det ikke være annet enn vogn i Prampacken. Uansett tar et bilsete stor plass, og ville neppe fått plass sammen med en stor vogn.

Jeg ville ikke sendt bilsete med fly overhodet, verken i Prampack eller for seg selv. Det skal jo ikke utsettes for harde støt, noe det helt sikkert får i bagasjerommet.

Vi har hatt med oss bilsete på fly flere ganger, både innenlands og utenlands med forskjellige selskaper. Har alltid fått det med inn på flyet uten å bestille egen plass til baby. Har vi hatt ledig sete ved siden av har vi satt det der, har også fått plass i hattehyllen (ikke på alle fly) eller i mannskapets skap. Men du har ikke krav på det, så mulig vi har vært heldige.

Skrevet

Et bilsete koster jo faktisk nesten like mye som en vogn mener jeg

Vogn er gratis med sas og norwegian

Anonymous poster hash: d46e9...ea8

Skrevet

Bilsete må du helst ta med ombord ved å kjøpe eget sete til barnet. Jeg tror noen har laget bilstol-flykoffert også, husker ikke merke. Jeg har tatt med babystol cabriofix i prampack. La den mellom hjulene og stoldelen så de skulle beskytte mot støt.

Skrevet

Glitnir - da har du tatt sjansen på å få det med da ? For det må

Jo leveres som spesialbaggasje ved innsjekking. Kjedelig å komme til flyet og bli nektet å ta det med - hva gjør du med setet da ?

Skrevet

Ei jeg kjenner la nedi en god del mer i prampacken, bleier, klær osv. Hun fikk tilsnakk når hun skulle levere bagasjen og la prampacken på vekta. Hun i skranken sa at de vet hvor mye en vogn i en prampack ca veier og der så de at det var mer enn en vogn inni på vekta. Har sett de som har fått plass til både bilsete og vogn da.

Skrevet

Vi hadde "litt" mye baggasje da vi skulle fra ferie en gang, og forsøkte oss på å pakke litt ekstra i prampacken. Strevde litt med å overbevise dama i skranken på flyplassen i Roma om at vogna faktisk veide 25 kg...Ehm..Men utrolig nok lot hun den passere!

Anonymous poster hash: 868ba...da0

Skrevet

Vi hadde "litt" mye baggasje da vi skulle fra ferie en gang, og forsøkte oss på å pakke litt ekstra i prampacken. Strevde litt med å overbevise dama i skranken på flyplassen i Roma om at vogna faktisk veide 25 kg...Ehm..Men utrolig nok lot hun den passere!

Anonymous poster hash: 868ba...da0

Skrevet

Du får nok plass til bilsetet, men skulle det bli ødelagt vil du da ikke få det på forsikringen.

Anonymous poster hash: f11db...aeb

Skrevet

Vi også pakket nedi litt overvekt i prampack'en en gang. Det var i utlandet, de kunne ikke forstå at en vogn kunne være så tung, der var barnevogn=paraplytrille.. de ba oss åpne. Og der så de bare stolen, kraftig hjulsett med brede lufthjul med mønster osv. Løftet litt på øyenbrynene, antok det måtte til for å trille på ca nordpolen, og lot den passere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...