Gå til innhold

Lite "gis bort" på finn.no Legges det ut andre steder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som overskriften spørr etter. Eller er det slik at folk ikke gidder å annonsere ting de ønsker å kvitte seg med?

Er det bedre å annonsere etter diverse ting ønskes, og vil man da isåfall få napp? :klo:

Anonymous poster hash: cdef3...fb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fulgt med på finn.no gis bort i flere år og lagt ut mye gjennom flere år. Det har aldri vært flere annonser i mitt fylke enn det er nå.

Problemet er når jeg gir bort at det er mange som svarer på engelsk, og bare spør etter adressen for å plukke opp... og aldri dukker opp. Jeg er opptatt av å få tingene ut av huset, og gidder ikke avtale med folk som ikke gidder å dukke opp. Da er det enklere å kjøre tingene på fretex.

Anonymous poster hash: b8e2e...af1

Skrevet

Kan være at det heller legges ut på Facebookgrupper. I min kommune har de en gruppe for kjøp/salg og en for gis bort.

Anonymous poster hash: 5589f...0c2
Skrevet

Her er også Facebook mest populært når det gjelder ting som gies bort.

Men, en "skremmende" trend her borte, er at folk også tigger på slike sider!

"jeg skal flytte for meg selv, og trenger alt! noen som vil gi bort?"

så lange lister med ting de vil ha gratis. 

Er dette normalt på deres FB grupper også?

Jeg mente ikke å spore av, forresten:)

Skrevet

Jeg gidder ikke å bruke Finn nettopp fordi det kan ta lang tid å bli kvitt tingene.

Kjører det heller til en ombruksbutikk og alt er løst på noen få minutter. 

Anonymous poster hash: 27a37...d56
Skrevet

Her i området brukes ikke finn til andre ting enn bolig, bil og kanskje dyr. Alt av klær, møbler og annet blir solgt eller gitt vekk i de lokale kjøp, salg og bytte gruppene på Facebook. Der er det MYE aktivitet.

Skrevet (endret)

Jeg tror hovedgrunnen er at nå er det blitt gratis å legge ut salgsannonser på Finn.

Folk prøver derfor å få litt kroner for tingene i stedet for å måtte gi det bort.

Ellers bruker jeg selv oftere min lokale Facebook-gruppe. Dette fordi ting blir hentet fortere ettersom det er i nærmiljøet.

Endret av Batteri
Skrevet

Jeg tror Finn har tapt seg mye etter at det ble poppis å gjøre det på Facebook i stedet. Tipper det er derfor Finn har gjort det gratis å legge ut annonser.

Ta en sjekk om det finnes en "til salgs"- og/eller "gis bort"-gruppe på Facebook i din kommune :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...