^me^ Skrevet 15. september 2004 #1 Skrevet 15. september 2004 jeg elsker både pasta og ost.. har hørt mye om denne retten.. hørtes kjempe god ut! noen som kan gi meg oppskriften?
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 Jeg synes den høres bedre ut enn den smaker.. Du koker pasta og river på ost. Voila! Kanskje det finnes mer fancy utgaver, men det er dette min venn fra USA spiste. Ofte...
Arkana Skrevet 15. september 2004 #3 Skrevet 15. september 2004 Denne oppskriften har jeg. Bare sløyf purre og løk om du vil ha den helt enkel. Macaroni cheese med purre og løk 50 g smør 3 løk i skiver 350 g strimlet purre 350 g makaroni 100 g revet moden cheddar 1 ts sennep 50 g smør 150 g hvetemel 7,5 dl melk 1,5 dl kremfløte Smelt smøret og rør inn mel, la frese 10 minutter. Spe med melk og la koke 30 minutter. Tilsett fløten og kok opp. Press gjennom en sikt. Stek løkskivene noen minutter i smør, tilsett purre og la steke 2-3 minutter til. Ta av varmen. Kok makaronien i saltet vann, sil av og bland med purre og løken. Hell over sausen. Rør inn osten og la den akkurat smelte. Tilsett sennep. Du kan evt helle i en ildfast form, drysse på revet oste og gratinere i ovnen.
Gjest 1111 Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 Må si meg enig med at det høres mye bedre ut enn det smaker. derimot så har jeg brukt denne oppskriften noen ganger; kokt makaroni, ostesausen med cheddar og skinkebiter i en ildfast form. støkavring på toppen og inn i ovnen til den er gyllen.
Kelsey Skrevet 15. september 2004 #5 Skrevet 15. september 2004 Bare ikke bruk ferdigposer. Får sikkert ikke tak i de i Norge, men hvis du skulle komme over noe sånt, ikke kjøp det! Det smaker helt forferdelig, verken makaroni eller ost.
Christy Skrevet 16. september 2004 #6 Skrevet 16. september 2004 Denne skal være kjempegod, fra en av amerikas fremste mat personligheter John Thorne: 500 g makaroni (ikke snarkokt varianten) 4 ss meierismør en dash tabascosaus 1 boks vikingmelk 500 g god cheddarost (helst litt moden) 2 egg, pisket 1 ts sennepspulver salt og nykvernet sort pepper Forvarm ovnen til 170 c kok opp en stor gryte med vann. kok makaroni i vannet med litt salt. Sil av vannet når makaronien er "al dente" Ha makaroni og smør i en stor ildfast form. rør godt sammen. Bland tabasco i viking melken og hell 2/3 av melken over makaronien. Tilsett 3/4 av osten, egg og sennepspulver og smak til med salt og pepper. rør godt sammen igjen. Ha formen i ovnen. Ta formen ut av ovnen hvert femte minutt og rør godt. Ha i litt mer ost og melk hver gang. Makaronien skal være i ovnen i ca. 20 min. Sausen skal boble og ha en kremete konsistens. Server straks
Catlin Skrevet 16. september 2004 #7 Skrevet 16. september 2004 Engelsk (gul) cheddar er en god erstatning for amerikansk cheddar ost. Mange ostedisker har den.
Ibenholt Skrevet 16. september 2004 #8 Skrevet 16. september 2004 Så er det jo og få kjøpt i pakninger fra U.S.A på Smartclub. Jeg bruker alltid å kjøpe når jeg er der å handler, og jeg synest den er kjempegod. Er ikk alltid jeg har tid å lag alt fra bunnen av, og da er den veldig grei
Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #9 Skrevet 16. september 2004 Bacon eller skinketerninger er jo flott til dette. Eller laksebiter og Creme fraiche. Og selvfølgelig grønnsaker til.
-Fisken- Skrevet 17. september 2004 #10 Skrevet 17. september 2004 Så er det jo og få kjøpt i pakninger fra U.S.A på Smartclub. Jeg bruker alltid å kjøpe når jeg er der å handler' date= og jeg synest den er kjempegod. Er ikk alltid jeg har tid å lag alt fra bunnen av, og da er den veldig grei M-hm, den er god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå