Gå til innhold

Vinter, pakke bort alle kjoler? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, nå kommer snart vinteren, og jeg er ikke god på å bruke kjoler om vinteren. På sommeren er det enkelt, for da er det bare å hive på seg kjolen og noen enkle småsko - trenger ikke strømpebukse en gang. Herlig, men på vinteren er det helt stopp for min del, da vet jeg ikke hvordan jeg skal kombinere sko som kan brukes ute om vinteren, strømpebukse som bør være litt varm (farge??) med kjolene mine.

Noen som har gode tips til meg, slik at jeg kan bruke kjole om vinteren også? Har googlet litt, men finner mest bilder av damer i kjoler med sko som ikke egner seg for vinterbruk her i landet :P

Tar gjerne i mot tips om kombinasjon skjørt, strømpebukse, overdel etc også Er generelt dårlig på å kombinere klær. Bukse og genser/ skjorte, eller en kjole og enkle sko er meg :fnise:

Anonymous poster hash: 34235...6dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kjoler og skjørt året rundt uten problem, så skjønner egentlig ikke helt problemstillingen  :laugh: Det er jo bare å kjøpe noen tykke og varme strømpebukser; mange har i ull eller med fleece på innsiden. De fleste av disse er i svart da, men det er bare det jeg bruker uansett, så synes ikke det gjør noe :)

Angående sko, så bruker jeg Converse eller litt-oppå-leggen støvletter med litt hæl (hva er ordet for disse egentlig, skoletter?) og fôr i. Jeg liker kombinasjonen boots og skjørt/kjole også!

Altså, det kommer litt an på kjolen/skjørtet da. Plaggene mine som er utpreget sommer (hvite kjoler med fargerike blomster på o.l.) lar jeg ligge på vinteren, men ellers bruker jeg egentlig de samme klærne året rundt.

Skrevet

Jeg bruker stort sett skjørt og kjoler hele året rundt. Synes det er vanskeligere med sko til bukser på vinteren siden jeg foretrekker skinny jeans.

Jeg bruker sorte strømpebukser i 40 den/60den/100den+ og høye støvletter, evt strømpebukser med merinoull. så lenge det ikke er kjempekaldt synes jeg dette fungerer helt fint på vinteren. Om jeg har på lang kåpe og støvletter iallefall. Blir det veldig kaldt blir det gjerne to lag med strømpebukser evt med en tykk i ull over. 

Anonymous poster hash: 2008b...da4
Skrevet

Jeg pakker vekk de kjolene som jeg ikke synes går med svart strømpebukse(noen lyse farger) og ellers er alt i bruk. Bruker som oftest 40 den, 100 den og 200 den strømpebukser. Pleier egentlig ikke å fryse noe særlig på beina om vinteren. Bruker ofte litt tykke cardigans med kjole. Bruker f.eks. chelsea boots med ullsåle og evnt. ullsokker om vinteren. Har noen høyere boots hvis det skulle bli mer snø.

Skrevet

Jeg bruker kjoler året rundt, svarte tykke strømpebukser og skoletter eller støvletter. På høsten bruker jeg og ballerinasko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...