Pringle Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Nå er jeg litt frustrert. Vanlige varer forsvinner fra butikkene og det blir isteden mer og mer jallamat! Heldigvis har jeg to slaktere i tøffelavstand, men om jeg skulle ønske å kjøpe frosne kyllinglår, som er bare kyllinglår, uten tilsetninger, til en sunn pris, hvor går jeg da? Siden det er frysevarer, må det være i Oslo sentrum, og siden jeg bare har et standard kjøleskap med frysedel, kan jeg ikke kjøpe større pakninger enn 3 kilo.
GammelKaktus Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Kjøpte nettopp på Obs, 2.5 kg til 99 Men vet ikke hvor den ligger i Oslo da
Pringle Skrevet 26. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2015 Kjøpte nettopp på Obs, 2.5 kg til 99 Men vet ikke hvor den ligger i Oslo da Nærmeste OBS for meg er på Løren, akkurat litt for langt. Takk likevel
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Rema 1000 har. Frosne, hverken marinerte eller krydret. Anonymous poster hash: f4d90...76a
FantasDick Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Har også kjøpt på Rema. Naturell i 2,5 kg pose, hvis jeg ikke husker helt feil.
Pringle Skrevet 27. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2015 Rema 1000 har. Frosne, hverken marinerte eller krydret. Anonymous poster hash: f4d90...76a Har også kjøpt på Rema. Naturell i 2,5 kg pose, hvis jeg ikke husker helt feil. Fremdeles? Sist jeg var der (i går), hadde de bare Solvinge, tilsatt saltvann
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Mange frosne "naturell" kyllinglår er tilsatt saltlake, ja. Men ofte må man lese nøye på pakken for å oppdage det. Hvorfor ikke bare kjøpe vakuumpakkede ferske Stangekyllinglår på Rema, da? De holder jo en stund i kjøleskapet, og man får kylling som er litt mer etisk mht dyrevelferd (samt uten narasin). Anonymous poster hash: 24326...f2a 2
Pringle Skrevet 27. august 2015 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2015 Mange frosne "naturell" kyllinglår er tilsatt saltlake, ja. Men ofte må man lese nøye på pakken for å oppdage det. Hvorfor ikke bare kjøpe vakuumpakkede ferske Stangekyllinglår på Rema, da? De holder jo en stund i kjøleskapet, og man får kylling som er litt mer etisk mht dyrevelferd (samt uten narasin). Anonymous poster hash: 24326...f2a Ikke så veldig nøye, det står i innholdsfortegnelsen. Inntil nylig fikk man kyllinglår uten saltlake både på Rema, Kiwi og Rimi, men nå finner jeg det ikke lenger. Folkets kyllingvinger er fremdeles uten saltlake, men de har ikke tilsvarende med lår. Stangekylling... jeg vet det, men det er et spørsmål om pris, også.
FantasDick Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Fremdeles? Sist jeg var der (i går), hadde de bare Solvinge, tilsatt saltvann Jeg overså det med "uten tilsetninger", beklager. De lårene jeg har sett her er nok med saltlake, ja. Hvis man skal ha HELT naturell her må man nok kjøpe Ytterøy eller Stange.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Hva er galt med saltlake i kylling? Anonymous poster hash: 1acdb...d12
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Hva er galt med saltlake i kylling?Anonymous poster hash: 1acdb...d12 Når jeg kjøper kylling foretrekker jeg å betale for kylling, ikke saltvann (eventuelt tilsatt smaksforsterker eller andre industrielle tilsetningsstoffer). Så kan jeg bestemme selv om jeg vil marinere kyllingen min i sitron og hvitløk, eller feks legge den i saltlake for at den skal bli ekstra saftig når jeg steker den etterpå. Anonymous poster hash: 24326...f2a 1
Pringle Skrevet 28. august 2015 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2015 Kylling jeg steker selv blir saftig og fin og smakfull uten saltlake eller marinade, jeg foretrekker også at kyllingen blir stekt og ikke kokt når jeg steker den Jaja, jeg har som sagt slaktere tilgjengelig, og hurra for det 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Følger denne tråden. Har akkurat samme problem, men jeg bor langt fra Oslo . Sliter med å finne kjøtt uten tilsetninger, bare rent kjøtt. Finner heller ikke melk fra kuer som spiser gress, og mel uten stråforkortere er bare å glemme. Har sendt så mail til produsentene uten å få svar. Jeg har endokrin kreft (hormonkreft) om må ha rein mat, men hvor finner jeg den? Jeg synes dette begynner å bli kynisk av produsentene, de sparer store verdier på å lavkvalitetsmat. Jeg må reise til Danmark for å bunkre opp mat og det er jeg i kjempedårlig form til, men hva skal man gjøre? Drittlei av å jakte etter ren mat! Anonymous poster hash: a53b1...981
Lutetium 71 Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Følger denne tråden. Har akkurat samme problem, men jeg bor langt fra Oslo . Sliter med å finne kjøtt uten tilsetninger, bare rent kjøtt. Finner heller ikke melk fra kuer som spiser gress, og mel uten stråforkortere er bare å glemme. Har sendt så mail til produsentene uten å få svar. Jeg har endokrin kreft (hormonkreft) om må ha rein mat, men hvor finner jeg den? Jeg synes dette begynner å bli kynisk av produsentene, de sparer store verdier på å lavkvalitetsmat. Jeg må reise til Danmark for å bunkre opp mat og det er jeg i kjempedårlig form til, men hva skal man gjøre? Drittlei av å jakte etter ren mat! Anonymous poster hash: a53b1...981
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Kjøpte frosne kyllinglår (5kg) til 99kr!!! i dag. Anonymous poster hash: cdd28...c2c
Pringle Skrevet 14. september 2015 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2015 Kjøpte frosne kyllinglår (5kg) til 99kr!!! i dag. Anonymous poster hash: cdd28...c2c Ja, jeg har sett dem hos REMA. Jeg kan kjøpe dem jeg også, men da kan jeg ikke ha noe annet i fryseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå