Gå til innhold

Symaskintrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde litt tid til overs idag, og bestemte meg for å sy meg putetrekk. Lett! Trodde jeg.. Nå har jeg knekt to nåler.. og undertråden blir et salig kaos hver gang jeg forsøker meg. Den tugger seg ikke fast, men det ser ut som om maskina bruker ti ganger så mye undertråd som overtråd, sånn at det liksom ligger en pølse av undertråd på undersiden av sømmen.

Jeg har en Singer Inspiration, og er ganske sikker på at maskinen er tredd riktig. Tension står på Auto, siden jeg bare skulle sy sammen to deler av et ganske tynt bomullsstoff.

Er det noen som har en ide om hva jeg gjør galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn frem bruksanvisningen (søk opp på nett hvis du ikke har den), tre både overtråd og undertråd på nytt, bytt nål og sjekk både spenningen på overtråd og undertråd hvis det er mulig å endre den.

siden tråden legger seg på undersiden høres det ut som overtråden er for slakk.

Anonymous poster hash: a6a5a...86e
Skrevet

Hadde lignende problem. Søkte på youtube og fant ut at den delen du setter inn undertråden hadde feil spenning. Altså den metalldelen du setter spolen inni. Måtte skru på en skrue på den. Etterpå funket alt perfekt. Har også singer, usikker på modell. Se slutten på denne videoen: 

Skrevet

Sannsynligvis er ikke maskinen tredd riktig.

Du kan heller ikke sy i for tykt stoff, da knekker nåla.

Anonymous poster hash: 5e121...b38

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket at nålen er satt riktig inn?

Skrevet

Hadde lignende problem. Søkte på youtube og fant ut at den delen du setter inn undertråden hadde feil spenning. Altså den metalldelen du setter spolen inni. Måtte skru på en skrue på den. Etterpå funket alt perfekt. Har også singer, usikker på modell. Se slutten på denne videoen: 

Takk! Jeg skal prøve det!

Skrevet

Som oftest så bruker jeg å tre opp hele maskina på nytt når jeg får slike problem. Ofte ser det rett tredd ut, men det er jeg som har tulla det til (jeg syr kjempemye, men greier fremdeles å tre feil noen ganger).

Om det ikke hjelper pleier jeg å spole opp undertråden på nytt samt å rengjøre undertrådhuset for lo etc og gi den noen dråper olje.

Skrevet

Det funka! Fantastisk! Tusen takk!

Skrevet

Det funka! Fantastisk! Tusen takk!

Så bra! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...