Gjest Miss Gemini Skrevet 15. september 2004 #1 Skrevet 15. september 2004 Jeg har fått ny fastlege etter at den gamle flyttet, men plutselig er det umulig å komme fram via telefon, de forandrer åpningstider i hytt og pine, og når jeg først har fått time, blir jeg sittende i godt over en time før jeg får komme inn til en lege som overkjører meg helt og ikke hører på meg... Hvor/hvordan skifter jeg fastlege, og hvor raskt går det? Noen som vet?
Kate Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 Du ringer trygdeetatens fastlegetelefon: 815 59500. (Er ikke 100% sikker på nummeret, men tror det er dette - du får prøve ). Byttet gjelder i fra den første i påfølgende måned, dvs. hvis du ringer i morgen vil det gjelde fra 1 oktober.
Gjest Miss Gemini Skrevet 15. september 2004 #3 Skrevet 15. september 2004 Takk :-) Var ganske fortvilet en stund der..Jeg er jo "aldri" syk, så da jeg først ble det nå, så var det faktisk en ekstra påkjenning å ha med dette legekontoret å gjøre... :-( Har forresten hørt av andre at de har samme dårlige inntrykk.
Kate Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 Huffda :-( Det skal jo ikke være slik at kontakten med legekontoret gjør deg sykere enn du var i utgangspunktet. Godt at du bor på et sted der det finnes alternativer. Lykke til med jakt på ny lege.
Gjest Miss Gemini Skrevet 15. september 2004 #5 Skrevet 15. september 2004 Takk for det! Får vel sjekke det ut i morgen :-)
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #6 Skrevet 15. september 2004 jobbet selv ved dette kontoret som hjelper deg, kanskje du får snakke med en av mine gode arb kolleger? vel du ringer dit og sier at du ønskerå bytte, du kan bytte inntil 3 ganger i året, om det ikke er endret, du sier hvem du vil ha elle rhvor, eller de hjelper deg og finne en ledig, av erfaring er det svært få ledige kvinner igjen. men det er alltids mulig å prøve på nytt... ring gjerne tidlig, det åpner vel 815, det er oftest stor pågang i 10 til 14 tiden.
Gjest Eir Skrevet 15. september 2004 #7 Skrevet 15. september 2004 Jeg fikk byttet fastlege på dagen da jeg ringte, det var ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå