Gå til innhold

Valg av køyeseng, krise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så sliter vi virkelig med valg av køyeseng. Den skal være i et rom for tre jenter, en godt voksen, og en 13- og en 11-åring. Vi er alle sunne mennesker som veier normalt, med andre ord er vi ikke lette mennesker, som igjen har gjort det vanskelig for oss å velge seng og vi tør rett og slett ikke stole på hvilken som helst seng. Jeg har sett på flere butikker hjemmesider og sett på sengene dere. 

Vi vil gjerne ha en seng på 75/70/90x120x200 cm, som har skuff nederst, for der skal jeg sove, så har noen av dere erfaringer med en god køyeseng som holder tre mennesker uten at vi skal redde for at sengen skal rase? Jeg har fått den oppfatningen at jo billigere jo verre kvalitet. Kan noen si litt om dette?

Jeg setter pris på alle slags svar som kan være til hjelp her, for det er virkelig krise. 

Anonymous poster hash: 2b6c1...271
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Alle vanlige Ikea-køyesegner er testet opptill 100 kilo. Vet også om folk som sover to stk. i loftseng (bare overkøye) og har sex i den i tillegg.

Skrevet

Jeg ville kjøpt en vanlig 75/90 + 120 x 200 seng, og hatt en litt god enkeltmadrass liggende under (uten skuff altså). Du får jo løse madrasser med gode fjærer, og slipper da å tenke på høyde på madrassen som du måtte gjort om den skulle fått plass i en skuff. 

Anonymous poster hash: b7fb8...7e9
Skrevet

Trådstarter her

Det må bli en køyeseng, da det er liten plass i rommet. Herr Heftig, 100 kg per person? 
På toppen kan jo den minste sove, som kan veie 40-50 kg, i midten får det bli den nest yngste, eller kanskje begge to(den yngste og den nest yngste), og jeg helt nederst på skuff. Vi har hatt madrass på gulvet før, men har innsett at det er renere med skuff slik at madrassen ikke er i kontakt med gulvet. 

Takker for all innspill. Kom med mer :D 

Anonymous poster hash: 2b6c1...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...