Thomasine Skrevet 15. september 2004 #1 Skrevet 15. september 2004 Er det studenter her fra Høgskolen i Oslo?! Kan noen i tilfelle hjelpe meg... :-? Hvordan kan jeg sjekke utposten min - altså det jeg selv har sendt?! Hvordan sende ved vedlegg?! Har klart det 1 gang, men nå går det plutselig ikke...??!!
Thomas Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 E-post har ingenting med Classfronter å gjøre. KOntakt IT-ansvarlig på skolen.
Thomasine Skrevet 15. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2004 Hva mener du, navnebror?! Jeg skal sende e-post til medstudenter - det gjøres via Classfronter!! Ja, jeg vet jeg kan gå den veien, men håpet jeg kunne gjort det nå - i kveld! De sover nok nå...
Gjest Virvel Skrevet 16. september 2004 #4 Skrevet 16. september 2004 Gå inn på E-post i Classfronter. Trykk på Ny E-post (oppe til høyre). Helt nederst, under boksen du kan skrive i, står det Send vedlegg. Trykk Last opp fil, og skriv inn filnavn (eller Bla gjennom... hvis du vil finne filen). Når det gjelder utboksen: I E-post-menyen til venstre står det øverst E-post - Innstillinger, og rett under HiO e-post. Trykk på den lille +en der, så får du opp hele menyen....
Thomasine Skrevet 16. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2004 Takk for hjelpen, Virvel!! Nå fant jeg ut av sendte mail, men klarer fortsatt ikke å sende vedlegg... :-( :-? De jeg sender til klarer ikke åpne vedlegget mitt... :-? :klø: Skjønner du noe av det også, kanskje...??!!
Gjest Virvel Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Jeg har ikke prøvd å sende vedlegg med Classfronter ennå, men jeg har mottatt en del mail fra medstudenter og lærere, og det har ikke vært noe problem å åpne vedleggene da. :klø: Jeg bare klikker på filnavnet, og så åpner det seg så fint som bare det...
Gjest Virvel Skrevet 19. september 2004 #7 Skrevet 19. september 2004 Forresten; det kan ikke være at mottakeren har et program som ikke takler filtypen, da? Hvis du skal sende dokumenter kan det lønne seg å lagre dem som .rtf (rikt tekstformat). Da bør de kunne åpnes i alle slags tekstbehandlere.
Grooo Skrevet 19. september 2004 #8 Skrevet 19. september 2004 E-post har ingenting med Classfronter å gjøre. KOntakt IT-ansvarlig på skolen. Veldig mange skoler "tvinger" elevene/studentene til å kun sende/sjekke mail via Fronter. Hos oss fikk alle beskjed om at via Fronter var eneste mulighet. Hvorfor vet jeg ikke, for webmailen fantes jo fremdeles der, og det er jo heller ingen hemmelighet (for de fleste av oss...) at det fint går å bruke Outlook eller lignende også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå