Gå til innhold

Windows 10: Hvordan få tilbake gammel startmeny, og få norsk språk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker broren min styrte med å få det til for meg da jeg hadde Windows 8 også, men nå har jeg ikke han til å hjelpe meg, og jeg klarer ikke å finne ut av det selv. Noen som kan forklare det enkelt til meg?

Jeg vil altså ha den gamle typen startmeny, ikke den som er nå med sånne "tiles" eller hva de nå kaller det.

Menyen er også på engelsk selv om pcn er innstilt på norsk bokmål (står NOB nederst til høyre på pcn). Slik var det på Windows 8 også, men så gjorde broren min et eller annet og fikk fikset det.

Noen som vil hjelpe en stakkar som er helt ubrukelig på pc?

Takker på forhånd for hjelp :)

Anonymous poster hash: 07432...925
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant ut at startmenyen er ok å bruke, den er ikke like ille som Windows 8 sin, så jeg tror kanskje jeg skal beholde den slik.

Når det kommer til språk (for å få menyen på norsk) må man laste ned en språkpakke. Gikk ganske greit og nå er alt på norsk.

TS

Anonymous poster hash: 07432...925
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke noe stress :)

Win 10 er overraskende brukandes, jeg taklet ikke win8 selv, så jeg har holdt meg til win7, men innstallerte win10 på laptopen nylig for å se hvordan det var. Kjekt med en "testmaskin", kjører alle nye ting på den laptopen slik at jeg slipper å kødde til desktopen om det er noe jeg virkelig ikke takler utseende på :P

Det eneste jeg foreløpig har å sette fingeren på med win 10 er at toppen av vinduene (og oppgavelinjen) ikke har den behagelige gjennomsiktige win7-looken, slik at alle vinduer blir veldig sterile og hvite eller grå, noe som ser begredelig ut og veldig hardt for øyet selv om jeg har lysstyrken på det laveste.

Holder desktopen på win7 en stund til tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kvelden her har stort sett vekslet mellom sinne og irritasjon over win 10. Det er ikke alt som er skit, men strever med å se en eneste ting som er bedre enn win 7. Også så tregt som det går!

Jeg vil ha tilbake win 7.

Anonymous poster hash: 6055d...3a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...