AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Del Skrevet 26. august 2015 Ifølge lifesum så skal jeg gå ned 0,5 kg i uka på ca 1900 kcal. Jeg syns det høres sykt mye ut. Er 175 og veier 103 kg pr i dag. Har en stillesittende jobb, så huka for lite aktiv. Så legger jeg heller inn aktivitetene når jeg har trent. Målet er å nå 70-75 kg. Kan gå ned til 68, men blir jeg under 65 blir jeg for tynn (vet fra erfaring. Det blir bare lange, tynne armer og bein da). Jeg har stort sett holdt meg på 1300-1500 kcal pr dag. Da har jeg ikke trukket fra kalorier forbrent ved trening. Hva tenker dere? Er 1900 mye?Anonymous poster hash: caf25...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 26. august 2015 #2 Del Skrevet 26. august 2015 Det ser riktig ut for meg, og http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/er enig. Du har en ganske stor kropp, som forbruker mye energi. Når du nærmer deg målvekt, vil du trenge færre kalorier. Hvis 1300-1500 kalorier fungerer (du går ned i vekt, uten å sprekke, føler deg i fin form), så er det enten riktig for deg, eller du har regnet galt og får i deg mer enn du tror. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grrwaffmjau Skrevet 26. august 2015 #3 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg hadde starta på 1900 og justert nedover etterhvert som jeg gikk ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #4 Del Skrevet 26. august 2015 1900 er over hodet ikke mye, med tanke på din høyde og vekt. Jeg får ca 1700 ut fra min høyde og vekt ved laveste aktivitetsnivå (er 168 høy, 67 kg tung). Anonymous poster hash: 0fa1d...bd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHF Skrevet 26. august 2015 #5 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har slitt med å gå ned i vår til tross for kontrollert matinntak og mye trening. Lå på mellom 1700 og 1900 kcal til dagen. I fustrasjon over manglende resultater gikk jeg til ernæringsfysiolog på treningssenteret som satte om en kostplan i forhold til min kropp, mine målsetning (ned i vekt og fettprosent og øke muskelmasse) og treningsmengde, Fikk da et program som tilsier at jeg skal spise ca 2900 kcal for dagen for å oppnå mine mål. Sinnsyke mengder med mat, men det gir resultat. Har ikke klart å spise alle måltidene enda på disse få ukene, men jobber med saken. Selv om mengde mat er økt så har endelig vekten begynt å krype nedover igjen. Det er ikke alltid at løsningen er å redusere på matinntaket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #6 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har slitt med å gå ned i vår til tross for kontrollert matinntak og mye trening. Lå på mellom 1700 og 1900 kcal til dagen. I fustrasjon over manglende resultater gikk jeg til ernæringsfysiolog på treningssenteret som satte om en kostplan i forhold til min kropp, mine målsetning (ned i vekt og fettprosent og øke muskelmasse) og treningsmengde, Fikk da et program som tilsier at jeg skal spise ca 2900 kcal for dagen for å oppnå mine mål. Sinnsyke mengder med mat, men det gir resultat. Har ikke klart å spise alle måltidene enda på disse få ukene, men jobber med saken. Selv om mengde mat er økt så har endelig vekten begynt å krype nedover igjen. Det er ikke alltid at løsningen er å redusere på matinntaket. OI - så mange kalorier? Jeg har nettopp startet på Grethe Roede. Er 172 cm og veide 92,8 kg første møtedag. Satte opp regnestykke og fant ut at jeg skal spise 1300 kalorier pr dag. For tiden trener jeg lite og ingenting, men liker å gå turer og sykle. Er spent på neste møte og se hvor mye jeg har gått ned for jeg har faktisk problemer med å få i meg alle de 1300 kaloriene jeg skal ha pr dag. Må legge til endel mandler etter middag for å fylle opp kvoten. Anonymous poster hash: e27c3...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHF Skrevet 26. august 2015 #7 Del Skrevet 26. august 2015 OI - så mange kalorier? Jeg har nettopp startet på Grethe Roede. Er 172 cm og veide 92,8 kg første møtedag. Satte opp regnestykke og fant ut at jeg skal spise 1300 kalorier pr dag. For tiden trener jeg lite og ingenting, men liker å gå turer og sykle. Er spent på neste møte og se hvor mye jeg har gått ned for jeg har faktisk problemer med å få i meg alle de 1300 kaloriene jeg skal ha pr dag. Må legge til endel mandler etter middag for å fylle opp kvoten. Anonymous poster hash: e27c3...355 Ja, det er mye mat og jeg er enda ikke opp i alt. Det kan da fort et par måneder. Jeg hadde en ganske likt utgangspunkt som deg, men trener styrke og kondisjon 4 -5 ganger i uken. Jeg ble overrasket over hvor mye jeg skulle spise for å få resultat, men desto deiligere å se at vekten endelig går nedover i stedet for at kroppen tviholder på alt, som den gjorde da jeg spiste under min BMR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #8 Del Skrevet 27. august 2015 OI - så mange kalorier? Jeg har nettopp startet på Grethe Roede. Er 172 cm og veide 92,8 kg første møtedag. Satte opp regnestykke og fant ut at jeg skal spise 1300 kalorier pr dag. For tiden trener jeg lite og ingenting, men liker å gå turer og sykle. Er spent på neste møte og se hvor mye jeg har gått ned for jeg har faktisk problemer med å få i meg alle de 1300 kaloriene jeg skal ha pr dag. Må legge til endel mandler etter middag for å fylle opp kvoten. Anonymous poster hash: e27c3...355 Dersom du har havnet på 90 + har du vel ikke tidligere akkurat hatt problemer med å få i deg 1300 kcal daglig. Anonymous poster hash: 91805...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann20mb Skrevet 27. august 2015 #9 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) jeg veier 110kg og er 184cm (mann) og skal ifølge Lifesum ha i meg 1978kcal for å gå ned i vekt.... Skal til helga begynne å ta opp treningen igjen og lurte på om jeg skal ligge på 1978kcl da også for å gå ned i vekt? Blir 3-4 ganger styrke i uka. Endret 27. august 2015 av mann20mb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Del Skrevet 27. august 2015 jeg veier 110kg og er 184cm (mann) og skal ifølge Lifesum ha i meg 1978kcal for å gå ned i vekt.... Skal til helga begynne å ta opp treningen igjen og lurte på om jeg skal ligge på 1978kcl da også for å gå ned i vekt? Blir 3-4 ganger styrke i uka. Det er vel anbefalt å få i seg mer kalorier på de dagene man trener og dermed forbruker mer energi og trenger mer næring til musklene og kroppen Anonymous poster hash: 32d30...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #11 Del Skrevet 27. august 2015 for å holde vekta på 103 kg kreves det at man spiser over 3000kcal pr dag Anonymous poster hash: 9e039...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #12 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg har slitt med å gå ned i vår til tross for kontrollert matinntak og mye trening. Lå på mellom 1700 og 1900 kcal til dagen. I fustrasjon over manglende resultater gikk jeg til ernæringsfysiolog på treningssenteret som satte om en kostplan i forhold til min kropp, mine målsetning (ned i vekt og fettprosent og øke muskelmasse) og treningsmengde, Fikk da et program som tilsier at jeg skal spise ca 2900 kcal for dagen for å oppnå mine mål. Sinnsyke mengder med mat, men det gir resultat. Har ikke klart å spise alle måltidene enda på disse få ukene, men jobber med saken. Selv om mengde mat er økt så har endelig vekten begynt å krype nedover igjen. Det er ikke alltid at løsningen er å redusere på matinntaket. Du gjør det riktig! Får man for lite kalorier inn, settes forbrenningen ned slik at kroppen settes på sparebluss (noe som er ugunstig i forhold til å nå mål om vektnedgang) Anonymous poster hash: 32d30...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #13 Del Skrevet 27. august 2015 Dersom du har havnet på 90 + har du vel ikke tidligere akkurat hatt problemer med å få i deg 1300 kcal daglig. Anonymous poster hash: 91805...905 Nei, ikke problem å få i seg 1300+ når man ikke tenker på kalorier i det man spiser. Når man plutselig bare skal spise sunn mat så er 1300 kalorier ganske mye har jeg merket. Anonymous poster hash: e27c3...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå