AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Eller bidrar det til å normalisere overvekt? Men når 75 % av norske menn nå er overvektige. så er det ihvertfall noe som ikke stemmer: https://www.vektklubb.no/artikkel/like-stor-andel-overvektige-20195419 Anonymous poster hash: 6f799...587
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Det bidrar til å normalisere overvekt. Nå er ikke BMI perfekt for å si noe om overvekt, langt der ifra, men det å endre grensene for overvekt bare fordi så mange faller inn i kategorien som overvektig blir feil. Om jeg ser rundt meg, så ser jeg at det store flertall av mannfolkene jeg treffer på faktisk er overvektige og har kulemage. Så det er nok ikke grensene for overvekt som er feil, det er rett og slett bare folk som er blitt så jævla feite. Anonymous poster hash: 62dfb...bf3 1
Snabeltann Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Er ikke så godt mål... min mann er 1,70 høy og trener masse...han er i følge BMI overvektig og grenser til fedme. Han er kjempetynn langrennsløper, men med muskler.
mijaa Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Er ikke så godt mål... min mann er 1,70 høy og trener masse...han er i følge BMI overvektig og grenser til fedme. Han er kjempetynn langrennsløper, men med muskler. Dette! Ærlig talt skjønner jeg ikke hvordan så mange seriøse aktører (fastlege og lignende) kan bruke BMI i full alvorlighet.
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Dette! Ærlig talt skjønner jeg ikke hvordan så mange seriøse aktører (fastlege og lignende) kan bruke BMI i full alvorlighet. Fordi det er vanskelig å måle fettprosent. BMI brukes derfor for å sammenligne grupper eller utvikling over tid. Som det står i artikkelen TS linker til så er det enda flere som har fedme om amn måler fettprosent enn om man måler BMI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå