Gå til innhold

Ildfast form med lokk fra Rosendal

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Kitchen er det medlemstilbud på ildfast form med lokk.

Jeg har veldig lyst på denne, men sannheten er at jeg er egentlig ikke helt sikker på hva slags mat jeg skal lage i den.

Blir den som en vanlig form bare med lokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den er som en hvilken som helst annen ildfast form, men siden den har lokk vil den holde varmen og væsken inne i formen, slik at maten blir dampet. Brukes bl.a til fisk på grønnsaksseng og ovnsretter med kylling. Samme effekten oppnås ved å dekke formen med folie, men et lokk er mer praktisk om du bruker den mye.

Dersom du lager mat i mikrobølgeovn er det nødvendig å ha en ildfast form med lokk, men da er det bedre med en rund form.

edit: Jeg skjønner godt at du har lyst på den, den er veldig elegant.

Endret av Sølvrosen
Skrevet

Den er som en hvilken som helst annen ildfast form, men siden den har lokk vil den holde varmen og væsken inne i formen, slik at maten blir dampet. Brukes bl.a til fisk på grønnsaksseng og ovnsretter med kylling. Samme effekten oppnås ved å dekke formen med folie, men et lokk er mer praktisk om du bruker den mye.

Dersom du lager mat i mikrobølgeovn er det nødvendig å ha en ildfast form med lokk, men da er det bedre med en rund form.

edit: Jeg skjønner godt at du har lyst på den, den er veldig elegant.

Takk!

Det var som jeg tenkte.

Og ja... Den er fiiin 😙

Skrevet

Rosendahl sine former er meg bekjent ikke ildfaste men ovnfaste. De tåler opp til 220 grader.

Jeg har nettopp kjøpt og det står på esken.

Anonymous poster hash: 2ff55...7f1

• Liker 1
Skrevet

Rosendahl sine former er meg bekjent ikke ildfaste men ovnfaste. De tåler opp til 220 grader.

Jeg har nettopp kjøpt og det står på esken.

Anonymous poster hash: 2ff55...7f1

Takk!

Kjempe nyttig!

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...