Gå til innhold

Bloggeren Huttetuu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, nå har jeg jo registrert at denne bloggeren Huttetuu gladelig delte sitt indignerte innlegg angående KG og alle de fæle kvinnfolka her inne. Akkurat den saken er vel omtrent diskutert ihjel men jeg har nå lest litt mer siden hun likevel deler så hjertelig av seg selv. Det slår meg at blogginnlegget hennes angående sirkus er en smule, hva skal man si... enkelt? Og ensidig? Sistnevnte er vel et gjennomgangstema i hennes måte å argumentere på, men hallo??? At det er galt å røske ned noen plakater fordi noen stakkars barn kan gå glipp av sirkus får jeg meg ikke til å tro at noen kan få seg til å mene. - Åhhh stakkars lille vennen som ikke fikk se den underdanige elefanten kose seg i manesjen! Selvsagt burde vi få lov til å velge selv om vi vil kose oss med sukkerspinn og bare drite i dyreplageriet som foregår! :roll:

Ser ei dame hopper inn i kommentarfeltet og skryter av hvor smart Huttetuu er som ser ting fra barnas side, for det er det nok mange uten barn som ikke klarer, sier hun med et dårlig skjult spark til barnløse. Saken er vel den at man ikke trenger å ha barn for å vite at barn er uskyldige vesener som gjerne tror på julenissen og at alle i hele verden er bare snille og byr på rosa sukkerspinn. Barn vet ikke så mye om verdens realiteter og ser bare søte elefanter og flinke dyr. Ser man fra et barns synspunkt er sirkus en eneste lykkerus med farger, smaker, klovner og søte dyr. Selvsagt vil de gjerne på sirkus! Gidder man fortelle barna litt om hvorfor elefanten ikke er så glad som den ser ut, så vil nok de også være enig i at sirkus med dyr ikke er noen god ide. Barn er tenkende vesener de også og er fullt i stand til å tenke moral og etikk, så lenge noen gidder å lære dem det.

Sophie Elise er kanskje ikke ei dame jeg ser opp til eller leser bloggen til for å holde meg oppdatert på viktige saker og heller ikke for meg en god kilde til underholdning. Likevel må jeg si at når det kommer til hennes engasjement i forhold til sirkus så er hun alt annet enn på bærtur. Til tross for flere brølere har hun likevel mye mer å fare med enn denne Huttetuu som bare prøver å være samfunnsengasjert. Sorry Mac men forsvarer du dyreplageri og andre suspekte temaer (jeg tør knapt nevne skamløst ønske om kjøp av falske veldedighetssko på Ebay), med argumentet om at folk må få lov til å velge selv uten at andre skal blande seg inn, da er det på tide med en liten granskning av eget moralsk kompass. Det er muligens ødelagt.

Jeg har lest mer av bloggen men mye der er så personlig at jeg lar være å kommentere av fare for å drive personhets. Så jeg avslutter bare denne nattlige rantingen med å si at blogg er i utgangspunktet for alle, men alle er ikke skapt for å blogge. Selv om man velger et såpass passende og beskrivende navn som Huttetuu (her aner jeg et snev av selvinnsikt).

Var jeg slem nå? Kanskje, men der står nå jeg. Jeg kommer nok til å lese mer, men da som lettbent underholdning på lik linje med diverse rosablogger og jeg tror ikke helt det var intensjonen til bloggeren. Men nå har hun sluppet katta ut av sekken og sluppet oss inn i sitt univers så da er det bare å la seg fortrylle.

• Liker 9
Gjest supernova_87
Skrevet

"...alle er ikke skapt til å blogge." 

Det kan virke som at alle nok er det, uansett hvor gjennomtenkt, moralsk og fornuftig det de har å komme med er. 

Kanskje man heller kan si at ikke alle er skapt til å blogge bra. (Eller i tråd med personlige meninger.)

Og nei, du var ikke slem. Det virker som det mangler en evne til å reflektere, og se saker fra flere sider i den bloggen. 

Skrevet

Er så enig med deg. Kjenner jeg ble oppgit av  å lese den bloggen hennes.  

• Liker 2
Skrevet

"...alle er ikke skapt til å blogge." 

Det kan virke som at alle nok er det, uansett hvor gjennomtenkt, moralsk og fornuftig det de har å komme med er. 

Kanskje man heller kan si at ikke alle er skapt til å blogge bra. (Eller i tråd med personlige meninger.)

Og nei, du var ikke slem. Det virker som det mangler en evne til å reflektere, og se saker fra flere sider i den bloggen. 

Det er nettopp det siste du skriver der som jeg stusser på. Det er fint å ha sterke meninger og man må tåle at andre har meninger som avviker fra sine, inkludert meninger som fremstår helt på bærtur for andre, men det er en fordel å klare å se at alle saker har mer enn en side. Her er det mest fokus på hvor lite nyanserte andre er og hvor opptatte de er av å tvinge sine meninger på andre, noe som jo er litt ironisk. Men sånn er vel verden sydd sammen og da spesielt bloggverden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser også at hun ikke er helt inneforstått med at bilder ikke kan lånes fra google. Rettighetene til bildene eies ikke av Google.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ser også at hun ikke er helt inneforstått med at bilder ikke kan lånes fra google. Rettighetene til bildene eies ikke av Google.

:fnise:  :fnise:

• Opprett ny...