Gå til innhold

Får ikke byttet laken på IKEA, selv om vi ble lovet det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer kjøpte et dyrt laken på IKEA, eller dyrt og dyrt - det var IKEA dyrt.

 

Vi har nettopp kjøpt oss hus og er veeldig sparsommelige for tiden.

 

Med huset kjøpte vi ny seng.

 

Vi var innom IKEA i dag for å kjøpe opp noe greier, også da laken.

 

Vi valgte det dyreste lakenet, men mens vi sto der ble vi usikker på hvor stor sengen vår er... Ny seng, ikke alt som er lett å få med seg. Spørsmålet lå i om den var 160, 180 eller 200...

 

Vi snakket med en IKEA mann og hørte litt, og han sa at han ville anbefale oss å prøve 160, men om den ikke passet kunne vi selvfølgelig komme tilbake å bytte.

 

Jeg stusset litt på om man kunne bytte laken hvor forpakningen var brutt, men han sa at det kom til å gå helt fint så lenge vi ikke hadde sovet på det.

 

Okei sa vi, og kjøpte lakenet, kom hjem pakket ut varer og monterte, og prøvde lakenet på. Det var for lite.

 

Jeg dro rett tilbake til IKEA (best å bli ferdig med det) og tasset med kvitteringen klar til kundeservicen. Jeg tenkte å bare bytte i en større strl, men det fikk jeg ikke lov til for forpakningen var brutt. Oppgitt prøvde jeg å forklare at vi hadde spurt om dette før vi kjøpte lakenet og fått beskjed om at det gikk fint.

 

Kundeservice damen bare ristet på hodet og sa at de ikke kunne vite om det var brukt eller ikke. Man kan se det om et laken er brukt, og kvitteringen var for under 5 timer siden. 

 

Ingenting å gjøre med sa hun.

 

Er jo dumt for oss da, som har "investert" i et godt laken også må vi bare kaste det eller legge det innerst i boden.. Kan jo ikke gi et åpnet laken i gave heller :(



Anonymous poster hash: 10888...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre. Håper det går bra med deg, TS! Klem!!



Anonymous poster hash: aae1a...fb8
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor målte dere ikke sengen innen dere åpna forpakningen? Ja, det er synd at dere ble lovet det, men ikke så mye å gjøre med den saken. Alternativt kan du prøve å skrive en klage til IKEA.

Anonymous poster hash: 3d245...c3a

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå korttenkte da. Dere skulle selvfølgelig ha tatt målene på sengen først, og vente med å åpne pakningen med lakenet. Har dere ikke tommestokk eller målebånd?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Når du sier at dere ikke kan gi lakenet som gave så sier det vel seg selv at dere heller ikke kan returnere det til butikken. Dere kan jo bare gi det til noen som har en 160-seng. Og hvorfor målte dere ikke bare sengen før dere åpnet lakenet?

Dette må være et dårlig forsøk på trolling :klo:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå korttenkte da. Dere skulle selvfølgelig ha tatt målene på sengen først, og vente med å åpne pakningen med lakenet. Har dere ikke tommestokk eller målebånd?

Veldig enig med denne smarte damen :)

Anonymous poster hash: 203db...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her!
 

 

Wow... Når du sier at dere ikke kan gi lakenet som gave så sier det vel seg selv at dere heller ikke kan returnere det til butikken. Dere kan jo bare gi det til noen som har en 160-seng. Og hvorfor målte dere ikke bare sengen før dere åpnet lakenet?

Dette må være et dårlig forsøk på trolling :klo:

 

 

Jeg ville blitt fornærmet hvis jeg fikk et åpnet laken i gave. Lakenets tilstand er 100% som nytt, men orginalpakken er brutt.

 

 

Dere er nå korttenkte da. Dere skulle selvfølgelig ha tatt målene på sengen først, og vente med å åpne pakningen med lakenet. Har dere ikke tommestokk eller målebånd?

 

 

Vi er rett etter flytting i nytt hus og har ikke helt orden på alt. Ville bare ta på det jækla lakenet for re opp sengen for første gang. NEI jeg hadde ikke en tommestokk eller et målebånd tilgjengelig akkurat der og da.

Vi fikk jo beskjed om at så lenge vi ikke hadde sovet på det så kunne det byttes, da går jeg gjerne utifra hva kundearbeideren sa. Var jo en grunn for at vi spurte.

 

Jeg pleier ikke å måle alt mulig før jeg prøver det. Jeg prøver det, ser om det funker og hvis ikke så bytter jeg det. Enkelt og greit, men tydeligvis ikke.

 

 

 

Trist å høre. Håper det går bra med deg, TS! Klem!!



Anonymous poster hash: aae1a...fb8

 

 

Så godt at du bryr deg så mye klemklemklem, vi klarer nok å komme over denne knekken, selv om det er en skikkelig smell på økonomien, men vi får bare la være å mate baby for en stund, så går det nok opp skal du se. <3<3<3<3<3<3



Anonymous poster hash: 10888...8ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De har gratis målebånd på IKEA

- Man bør vaske nytt sengetøy før man bruker det



Anonymous poster hash: aae1a...fb8
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Dyrt laken på IKEA? Sengetøy der er ikke særlig dyrt. Er vel det billigste man får tak i omtrent. Bra dere er sparsommelige, men dere burde jo målt senga før dere kjøpte laken! Eller er dere for sparsommelige til å kjøpe tommestokk eller målbånd? Han som sa dere kunne bytte må enten være ny og ikke fått tilstrekkelig opplæring eller høy på et eller annet.:P Eller så misforsto han og trodde han dere skulle måle senga før dere åpnet lakenet. Selvfølgelig kan man ikke bytte laken med brutt forsegling! Det blir som å prøve å bytte truser uten forsegling.

Endret av Borghild 2.0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk frustrasjonen, når man spør for sikkerhetsskyld om man kan åpne det og levere det igjen og får det bekreftet så er det surt når avtalen ikke holdes. Jeg ville gått inn i butikken og lett etter samme kundebehandler, eller skrevet mail til ikea. ([email protected]) Forklar situasjonen i mailen og si at nå vet dere ikke hva dere skal gjøre. Beskriv medarbeideren som snakket med dere. Fortell at dere var der fem timer etter kjøpet. Ikea pleier å være hjelpsomme slik, så jeg tør nesten skylde på den ansatte, siden h*n faktisk ikke sjekket med medarbeideren som var på jobb.



Anonymous poster hash: e8b61...dae
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

- De har gratis målebånd på IKEA

- Man bør vaske nytt sengetøy før man bruker det

Anonymous poster hash: aae1a...fb8

 

 

Jeg brukte det jo ikke, jeg prøvde det på!

 

Skulle jeg tatt med hele sengen på IKEA for å måle den da?

Anonymous poster hash: 10888...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt laken på IKEA? Sengetøy der er ikke særlig dyrt. Er vel det billigste man får tak i omtrent. Bra dere er sparsommelige, men dere burde jo målt senga før dere kjøpte laken! Eller er dere for sparsommelige til å kjøpe tommestokk eller målbånd? Han som sa dere kunne bytte må enten være ny og ikke fått tilstrekkelig opplæring eller høy på et eller annet. :P Eller så misforsto han og trodde han dere skulle måle senga før dere åpnet lakenet. Selvfølgelig kan man ikke bytte laken med brutt forsegling! Det blir som å prøve å bytte truser uten forsegling.

 

 

 

Jeg og min samboer kjøpte et dyrt laken på IKEA, eller dyrt og dyrt - det var IKEA dyrt.

 

Vi har nettopp kjøpt oss hus og er veeldig sparsommelige for tiden.

 

Med huset kjøpte vi ny seng.

 

Vi var innom IKEA i dag for å kjøpe opp noe greier, også da laken.

 

Vi valgte det dyreste lakenet, men mens vi sto der ble vi usikker på hvor stor sengen vår er... Ny seng, ikke alt som er lett å få med seg. Spørsmålet lå i om den var 160, 180 eller 200...

 

Vi snakket med en IKEA mann og hørte litt, og han sa at han ville anbefale oss å prøve 160, men om den ikke passet kunne vi selvfølgelig komme tilbake å bytte.

 

Jeg stusset litt på om man kunne bytte laken hvor forpakningen var brutt, men han sa at det kom til å gå helt fint så lenge vi ikke hadde sovet på det.

 

 

Anonymous poster hash: 10888...8ba

 

 

 

HVORDAN KAN MAN MISSFORSTÅ ET SÅ ENKELT OG RETT FREM SPØRSMÅL. Jeg spurte jo om vi kunne bytte det om forpakningen var brutt!

Det handler egentlig ikke om prisen, men om at når er såpass sparsommelige for tiden så er det surt å kaste penger ut vinduet på denne måten. 

Når jeg spør på forhånd, og til og med dobbelspør så forventer jeg at om IKEAmannen var usikker på dette så skulle han ha forhørt seg med noen andre.

Anonymous poster hash: 10888...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt laken på IKEA? Sengetøy der er ikke særlig dyrt. Er vel det billigste man får tak i omtrent. Bra dere er sparsommelige, men dere burde jo målt senga før dere kjøpte laken! Eller er dere for sparsommelige til å kjøpe tommestokk eller målbånd? Han som sa dere kunne bytte må enten være ny og ikke fått tilstrekkelig opplæring eller høy på et eller annet. :P Eller så misforsto han og trodde han dere skulle måle senga før dere åpnet lakenet. Selvfølgelig kan man ikke bytte laken med brutt forsegling! Det blir som å prøve å bytte truser uten forsegling.

 

Og nei, vi er ikke for sparsommelige for å kjøpe målebånd eller tommestokk. Jeg stoler derimot på at når jeg er på en butikk og får et så klart svar og jeg spør to ganger så skal jeg ikke gå hjem og måtte styre med å begynne å måle.

 

Jeg er gravid i uke 35, jeg er sliten og jeg orker så lite av sånn tull. Ja, samboer kunne nok ha målt, men jeg åpnet forseglingen i god tro om at IKEA mannen kunne svare på et så enkelt spørsmål (har tidligere jobbet med kundeservice og da husker jeg at returrett på forskjellige varer var noe som alle kunne ut og inn.)

Anonymous poster hash: 10888...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dårris

Å så sinna. Du får anmelde han da. Alle kan gjøre feil. Kanskje var han stresset, kanskje var han ny uten å ha fått tilstrekkelig opplæring.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i butikk selv, og det er rart hvordan kunder kommer inn med åpnet ting og vil bytte det. Noen ganger tenker jeg eier dere ikke skam.  Det som er problemet er etter at du har åpnet pakkningen , kan ikke butikken selge varen videre.  Hva vil du at butikken skal gjøre med sengelakenet ? kaste det?  Butikken vil ikke tape penger på at du velger feil sengelaken.

 

 

 

Hvorfor åpnet du pakkningen når du kunne målt senga? 

Endret av Queen of the world
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i butikk selv, og det er rart hvordan kunder kommer inn med åpnet ting og vil bytte det. Noen ganger tenker jeg eier dere ikke skam.  Det som er problemet er etter at du har åpnet pakkningen , kan ikke butikken selge varen videre.  Hva vil du at butikken skal gjøre med sengelakenet ? kaste det?  Butikken vil ikke tape penger på at du velger feil sengelaken.

 

 

 

Hvorfor åpnet du pakkningen når du kunne målt senga? 

 

Da håper jeg at du informerer kundene om at det ikke er bytterett på noe de har prøvd ut, selv om de har fått beskjed om det stikk motsatte.

 

Jeg ville ikke ha returnert det og "ikke eid skam" hvis jeg ikke hadde fått beskjed om at det var greit. Jeg spurte TO ganger, hvor mange ganger må jeg spørre for å få et svar! Jeg er avvhengi av å kunne stole på de jeg handler hos når jeg spør om så enkle spørsmål.

OG DET VAR HAN SOM STARTET DET HELE MED AT JEG KUNNE FÅ BYTTE DET, SÅ IKKE SI AT JEG IKKE EIER SKAM. 

 

Når jeg jobbet med kundeservice så var det bytterett på det meste, så lenge det ikke var brukt. 

Anonymous poster hash: 10888...8ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Da håper jeg at du informerer kundene om at det ikke er bytterett på noe de har prøvd ut, selv om de har fått beskjed om det stikk motsatte.

 

Jeg ville ikke ha returnert det og "ikke eid skam" hvis jeg ikke hadde fått beskjed om at det var greit. Jeg spurte TO ganger, hvor mange ganger må jeg spørre for å få et svar! Jeg er avvhengi av å kunne stole på de jeg handler hos når jeg spør om så enkle spørsmål.

OG DET VAR HAN SOM STARTET DET HELE MED AT JEG KUNNE FÅ BYTTE DET, SÅ IKKE SI AT JEG IKKE EIER SKAM. 

 

Når jeg jobbet med kundeservice så var det bytterett på det meste, så lenge det ikke var brukt. 

Anonymous poster hash: 10888...8ba

 

 

Hissigt, for et laken. Hvis det lakenet plager deg så mye, klag til Ikea.

 

Hvis du leser bytterett loven (eller hva den heter) har man teknisk sett  ikke stor rett til å bytte noe som helst.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske åpenbart at man ikke får byttet ting som er åpnet og pakket ut? Dessuten selger de jo senger på ikea også, dere kan da vel ikke ha så dårlig syn at dere ikke klarer å sammenligne størrelsene med den sengen dere har hjemme?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her!

 

Jeg pleier ikke å måle alt mulig før jeg prøver det. Jeg prøver det, ser om det funker og hvis ikke så bytter jeg det. Enkelt og greit, men tydeligvis ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 10888...8ba

 

 

Denne holdningen syns jeg er fantastisk. Takket være alle som har den har jeg kjøpt nesten alle delene jeg trenger til nytt kjøkken på Finn.

 

 

Jeg brukte det jo ikke, jeg prøvde det på!

 

Skulle jeg tatt med hele sengen på IKEA for å måle den da?

Anonymous poster hash: 10888...8ba

 

 

Denne nøyaktige setningen hørte jeg en gang fra en eldre herremann som ville bytte en barbermaskin. Den var jo ikke brukt, bare prøvd litt på haka.

Anonymous poster hash: 8b29e...762

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

 

Problemet mitt med dette er mye i prinsippet at når jeg må dra frem og tilbake 2 ganger på IKEA fordi jeg blir fortalt en ting TO ganger (!) så må jeg fortsatt ta på meg skylda for å ha hørt på IKEA ansatte som tydeligvis ikke kan reglene her.

 

Ja det er surt for meg
Ja det er slitsomt
Ja det er drit irriterende når du får så klar beskjed om en ting men det stemmer ikke
Ja det er irriterende å dra frem og tilbake fra IKEA
Ja jeg forventer å få et oppriktig svar når jeg spør en ansatt.

Og ja, det er faktisk slik at når jeg spør rett ut om jeg kan prøve lakenet, og får til svar at "jada, så lenge det ikke er sovet på" så går jeg ut ifra dette. Jeg kan ikke alle firmaer sine interne returregler, og har heller ikke tenkt å sette meg inn i det før jeg handler. 

Dette er mest av prinsipp en stor irriteringssak!



Anonymous poster hash: 10888...8ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...