Gå til innhold

Flere som har hatt en spesiell/alternativ oppvekst?


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

Jeg vokste opp med velstående foreldre (gamle penger). De valgte å bryte ut, og vi barn ble derfor oppdratt med vegetarkost, hjemmesydde klær, brukte klær og alternative tanker i alle mulige varianter.

Jeg hadde en fin barndom, men med penger fra mormors fond så levde jeg i en periode i 20-årene som en prinsesse. Jeg bodde på hennes landsted, jeg hadde penger og pene klær (!) og det var fest og det som verre var i noen år.

Så søkte jeg litt til mine røtter, og ble en vagabond. Reiste masse, opplevde mye og begynte å gruble mye omkring min identitet.

I dag har jeg penger. Jeg er rik. Familiepenger, samt at min første ektemann som døde etterlot meg betydelige summer. Jeg har tatt en bra utdannelse, og har en spennende jobb. Kjøtt har jeg også begynt å spise!

Dette er min historie. Men har noen av dere hadd en alternativ barndom? Og hvor er du nå?

(Kan nevne at mine foreldre i dag er snobbete som bare det... Og selvsagt spiser de kjøtt også) 😜

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjønnsnøytral på 80 tallet og overanalysert av en nyutdannet barnepsykologmamma :fnise:

 

Og nå elsker jeg rosa og er innlagt på psykiatrisk :ler:



Anonymous poster hash: 318ef...b54
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Kjønnsnøytral på 80 tallet og overanalysert av en nyutdannet barnepsykologmamma :fnise:

Og nå elsker jeg rosa og er innlagt på psykiatrisk :ler:

Anonymous poster hash: 318ef...b54

Til trøst så har jeg også vært innlagt i flere perioder😅
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at min oppvekst var alternativ da den var trygg og god uten drama. :fnise:

Mine foreldre kranglet aldri og holdt sammen livet ut. Vi var mange søsken og manglet aldri noe. Tilogmed veggene var fulle av bøker... Det er visstnok også alternativt i følge kg

:ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg tror faktisk at min oppvekst var alternativ da den var trygg og god uten drama. :fnise:

Mine foreldre kranglet aldri og holdt sammen livet ut. Vi var mange søsken og manglet aldri noe. Tilogmed veggene var fulle av bøker... Det er visstnok også alternativt i følge kg

:ironi:

Du har rett, Uredd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Jeg fikk hippinavn, og de der snobbete foreldrene prøver den dag i dag å få meg til å endre fornavn. Fordi det ikke passer inn i verdensbilde per i dag. Ha ha! Jeg liker navnet mitt, og det var dere som ga meg det! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hippinavn, og de der snobbete foreldrene prøver den dag i dag å få meg til å endre fornavn. Fordi det ikke passer inn i verdensbilde per i dag. Ha ha! Jeg liker navnet mitt, og det var dere som ga meg det! ;)

 

De der rikingene prøvde å komme seg unna sin bakgrunn, du må gi dem poeng for forsøket.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Tja, litt kanskje. Hadde veldig unge foreldre med mange hobbyer, venner og ting de skullle gjøre hele tiden. Jeg og broren min ble passet mye av besteforeldrene våre, i tillegg til at vi rent generelt hadde svært få regler å forholde oss til.

 

Innetid? Aner ikke hva det er.

Husarrest? Skjønner såvidt prinsippet.

Konsekvenser for handlingene mine? Sjeldent.

 

Det høres sikkert kjempegøy ut, og jeg elsket friheten som tenåring, flyttet ut da jeg var 15. Men på en annen side fikk jeg også særdeles lite hjelp og veiledning, og følte meg ofte utrygg som barn, siden det ikke var så mange rammer og ting å forholde seg til,  hadde mange mareritt om at jeg var alene eller ble forlatt. Har stort sett funnet ut av ting selv, og det med varierende hell.

 

I dag er jeg overselvstendig, om det er et ord. Liker ikke å få hjelp, liker ikke å tilpasse meg andre eller at andre må tilpasse seg meg, foretrekker å gjøre det meste alene og stoler egentlig bare på mine egne vurderinger med mindre jeg sitter foran en fagperson.

 

Jeg er redd for å bli helt motsatt om jeg blir mor en gang, skikkelig curling-mamma :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

De der rikingene prøvde å komme seg unna sin bakgrunn, du må gi dem poeng for forsøket. :fnise:

Nåja. De er Ok. Men har null forståelse for at jeg valgte en krevende realfaglig karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. De er Ok. Men har null forståelse for at jeg valgte en krevende realfaglig karriere.

 

Vel, det er jo verst for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Vel, det er jo verst for dem.

Jeg burde velge noe med kunst! Det de ikke vet er at jeg driver med kunst. Og hår bra tilbakemeldinger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Tja, litt kanskje. Hadde veldig unge foreldre med mange hobbyer, venner og ting de skullle gjøre hele tiden. Jeg og broren min ble passet mye av besteforeldrene våre, i tillegg til at vi rent generelt hadde svært få regler å forholde oss til.

Innetid? Aner ikke hva det er.

Husarrest? Skjønner såvidt prinsippet.

Konsekvenser for handlingene mine? Sjeldent.

Det høres sikkert kjempegøy ut, og jeg elsket friheten som tenåring, flyttet ut da jeg var 15. Men på en annen side fikk jeg også særdeles lite hjelp og veiledning, og følte meg ofte utrygg som barn, siden det ikke var så mange rammer og ting å forholde seg til, hadde mange mareritt om at jeg var alene eller ble forlatt. Har stort sett funnet ut av ting selv, og det med varierende hell.

I dag er jeg overselvstendig, om det er et ord. Liker ikke å få hjelp, liker ikke å tilpasse meg andre eller at andre må tilpasse seg meg, foretrekker å gjøre det meste alene og stoler egentlig bare på mine egne vurderinger med mindre jeg sitter foran en fagperson.

Jeg er redd for å bli helt motsatt om jeg blir mor en gang, skikkelig curling-mamma :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Deg tror jeg at jeg prate mer med. KLEM

 

Det går bra med meg i dag, altså, jeg liker å være selvstendig :lol: Det interessante er at storebroren min reagerte helt motsatt på samme oppvekst.

Endret av Raindrops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde velge noe med kunst! Det de ikke vet er at jeg driver med kunst. Og hår bra tilbakemeldinger .

 

Så herlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pappa var alternativ og tror på overnaturlige fenomener, jeg lærte meg å bruke tarotkort når jeg var 14.

 

Mamma ble lesbisk da jeg var 8 og hadde samboer (dame) til jeg ble 16. Mamma var hippie når hun var ung, og mye av holdningene og tankene ble delt med meg.

 

Har definitivt et mye "større" verdensbilde enn mange av mine venner. Ser på livet som en gave og "nyter" mer av små ting og "ser" ting som ingen andre ser. Ikke overnaturlig, men mer at jeg ser hvordan en person har det.
Vil også si jeg har større toleranse og forståelse for mennesker som velger en litt annen vei i livet. Eller homofile, transer og andre som lever litt utenfor "normalen".

 

Vil si jeg hadde en fantastisk barndom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det går bra med meg i dag, altså, jeg liker å være selvstendig :lol: Det interessante er at storebroren min reagerte helt motsatt på samme oppvekst.

Bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vokst opp på vegetarkost og med hjemmesydde klær, men ellers ikke veldig alternativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...