Gå til innhold

Vektlegging av regelmessig sparing ved huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte, når man søker om lån for å kjøpe seg hus/leilighet, ser banken selvsagt på inntekt, øvrig gjeld, egenkapital osv. Men har det mye å si at man har fast trekk på sparing? Jeg har et lite forbruk og sparer derfor mye uten å egentlig prøve, jeg har rett og slett ikke noe å bruke penger på(luksusproblem...) Derfor har jeg rett og slett ikke orket å hatt faste trekk til sparing fordi jeg regelmessig må overføre ganske store beløp fra brukskontoen til bsu og sparekonto uansett. Har det noe å si? Burde jeg sette opp et fast trekk likevel?

Anonymous poster hash: 44af2...5f0
Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det har veldig lite/ingenting å si. Inntekten har mer å si i denne sammenhengen.

Skrevet

Jeg bare lurte, når man søker om lån for å kjøpe seg hus/leilighet, ser banken selvsagt på inntekt, øvrig gjeld, egenkapital osv. Men har det mye å si at man har fast trekk på sparing? Jeg har et lite forbruk og sparer derfor mye uten å egentlig prøve, jeg har rett og slett ikke noe å bruke penger på(luksusproblem...) Derfor har jeg rett og slett ikke orket å hatt faste trekk til sparing fordi jeg regelmessig må overføre ganske store beløp fra brukskontoen til bsu og sparekonto uansett. Har det noe å si? Burde jeg sette opp et fast trekk likevel?

Hvor mye du har spart har uendelig mye mer å si enn hvordan du velger å flytte/oppbevare sparepengene dine. (Muligens med et unntak for kontanter i madrassen).

Anonymous poster hash: a8bbe...ad5

• Liker 1
Skrevet

Jo, banken ser også på viljen til å spare. Og hvordan lønnskostnader ser ut ved hver lønn

Anonymous poster hash: 867bf...50e

Skrevet

Det har veldig lite/ingenting å si. Inntekten har mer å si i denne sammenhengen.

Hvor mye du har spart har uendelig mye mer å si enn hvordan du velger å flytte/oppbevare sparepengene dine. (Muligens med et unntak for kontanter i madrassen).

Anonymous poster hash: a8bbe...ad5

Daså:) Takk for svar! Tenkte at om det hadde noe å si så har fremdeles mulighet til å "hente meg inn."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...